Biopekárna Zemanka představuje strategii udržitelnosti

Biopekárna Zemanka představuje strategii udržitelnosti

Sušenky a krekry z bio surovin začali v Biopekárně Zemanka v Oříkově na Sedlčansku péct už v roce 2006. Využití produktů ekologického zemědělství pro své pečení bylo od počátku pro majitele jasnou volbou. Posléze se přidalo využívání elektřiny z obnovitelných zdrojů, podpora různých environmentálních aktivit, vzdělávání dětí o zdravém stravování a minimalizace odpadů. V Zemance chtějí teď všem environmentálním aktivitám dát řád. Jako jedna z prvních českých firem přichází s reportem udržitelnosti a strategií pro příštích 5 let. Hlavním cílem strategie je vybudovat první evropskou plně udržitelnou pekárnu a stát se inspirací ostatním.

Report o udržitelnosti shrnuje dosavadní aktivity v oblasti udržitelnosti Biopekárny Zemanka. Mapuje využití zdrojů, od spotřeby energie a vody, přes původ surovin a tvorbu a recyklaci odpadu. Report také popisuje výpočet uhlíkové stopy a jmenuje certifikace, které Biopekárna Zemanka již obdržela. „Report o udržitelnosti je pro nás velice důležitý. Dokládá, co vše už máme v Zemance za sebou a že toho opravdu za posledních 15 let nebylo málo,” říká Jan Zeman, majitel Biopekárny Zemanka.

Udržitelné podnikání, biozemědělství, lidé a rozvoj regionu jsou stěžejní pilíře

Samotná strategie pak definuje osm hlavních cílů pro nejbližších pět let. Jsou mezi nimi například cíl podpořit růst ekologického zemědělství v Česku a poznat přesný původ u 50 % surovin, ale také nabízet širší sortiment výrobků pro lidé s dietním omezením a zapojit se do rozvoje sedlčanského regionu.

Jedním z prioritních cílů připravené strategie je postavit do roku 2027 první zcela udržitelnou biopekárnu v Evropě. Zemanka aktuálně peče své sušenky a krekry v areálu bývalého zemědělského družstva v Oříkově, v plánech ale má přestěhovat výrobu do nových prostor, které budou vybudovány plně na principech cirkulární ekonomiky. Budova bude efektivně využívat energie i vodu a umožní provozu maximálně omezit produkci odpadu. Než vznikne, budou v Zemance postupně snižovat svoji spotřebu energií i ve stávající budově a nadále zpracovávat zbytkové suroviny z výroby partnerů, jakými jsou Plzeňský Prazdroj, UGO nebo IKEA.

„Chceme, aby naše činnost měla co nejmenší zátěž pro okolí i životní prostředí obecně. Věřím, že když se budeme k přírodě chovat zodpovědně my sami, budeme také inspirací pro další podnikatele, kteří jsou na své cestě k udržitelnosti na začátku. V Zemance se o udržitelnost snažíme už od našeho založení, prošli jsme si velkým vývojem a proto věřím, že další firmy bude zajímat, co máme dál v plánu,” komentuje Jan Zeman.

Strategie obsahuje konkrétní měřitelné kroky, které začne Biopekárna Zemanka naplňovat už letos. Chce například znát přesný původ u 50 % surovin. „Nechceme se spokojit jenom s tím, že surovina má bio certifikaci. Určili jsme si, že chceme vědět, na kterém poli vyrostlo obilí, ze kterého se stane naše mouka, nebo kde se pasou krávy, které nám dávají máslo,” vysvětluje Jan Zeman.

První kroky strategie uskutečnila Zemanka již letos na podzim, kdy zaměstnanci pekárny začali osobně navštěvovat zemědělce, kteří pekárně dodávají suroviny. Do konce roku také společnost připravila několik vzdělávacích aktivit pro děti ze Středočeského kraje s iniciativou Skutečně zdravá škola, které zas naplňují cíle rozvoje regionu.

Veškeré cíle Strategie byly vytvořeny s odvoláním se k Cílům udržitelného rozvoje Organizace spojených národů. Biopekárna Zemanka je začne postupně plnit a o svém pokroky bude pravidelně informovat.

Zdroj informací

Biopekárna Zemanka s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

25. listopadu 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 2.5932 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál