Obchodníci uvolňují regály na vánoční špičku

Obchodníci uvolňují regály na vánoční špičku

Vánoční sezóna pro obchodníky představuje období, na které je třeba se chystat i dlouhé měsíce dopředu. Nejde přitom jen o to, aby včas objednali dostatek zboží a dokázali pokrýt zvýšenou poptávku koncentrovanou do krátkého období. Nové zboží připravené na Vánoce je především potřeba včas vystavit. Jenže regály v obchodech i skladech mnohdy dlouho zabírá neprodané zboží ještě z předchozích měsíců.

Aby mohli obchodníci nové zboží vystavit, potřebují pro něj uvolnit prostor. To někteří řeší zvětšením ploch nebo inovací technologií, nejčastějším řešením však zůstává snaha se neprodaného zboží zbavit za pomoci výprodejů a rozsáhlých slevových akcí. V krajních případech, kdy se zboží neprodá ani v rámci výprodejů, přistupuje se dokonce k jeho likvidaci.

„Dnes je běžné, že obchody uvolňují regály na nové zboží tak, že to staré zařazují do slevových akcí, v nichž se prodává hluboko pod cenou a často i se ztrátou. To je ale praxe, která je jednak extrémně nevýhodná pro obchody, které na slevách přicházejí o obrovské částky na tržbách, a ani se příliš neslučuje s vizí udržitelnosti, protože enormní slevy ponoukají zákazníky ke zbytečným nákupům,” popisuje problematiku Roland Džogan, odborník na skladové a objednávkové systémy a CEO startupu Ydistri, který se zaměřuje na chytrou redistribuci zboží.

Průměrná sleva výprodejového zboží, kterého se chce obchodník zbavit a uvolnit tak regály, se v průměru odhaduje na 40 až 60 procent. Takovýto prodej obchodníkům přináší ztráty, ničí reputaci značky a zároveň poškozuje také prodeje podobných nezlevněných položek, které jsou vůči neúměrně zlevněnému zboží nekonkurenceschopné.

Zavádění slevových akcí přitom nemusí být jediným možným řešením tohoto problému. Zboží, které kamenným prodejnám zbývá v regálech se mnohdy neprodává pouze z toho důvodu, že nemá dostatečný prodejní potenciál v dané lokalitě, a jinde, kde o něj zájem je, může naopak chybět. S tím umí pomoci chytrá redistribuce zboží přímo mezi jednotlivými pobočkami řetězců, kterou startup Ydistri zajišťuje s pomocí vlastní aplikace využívající unikátního algoritmu.

„S pomocí našeho algoritmu dokážeme určit všechny možné kombinace zboží a tras pro redistribuci a následně vybrat jen ty, kde umíme vytvořit dostatečně velké balíky produktů, které je levnější přesunout než vyprodat ve slevě. V konečném důsledku dokážeme dosáhnout toho, aby se co nejvíc zboží dostalo k těm zákazníkům, kteří o něj mají zájem a jsou ochotni ho koupit za plnou cenu. To je mnohem výhodnější ekonomicky i s ohledem na životní prostředí. Chytrá redistribuce eliminuje negativní efekty vysokých slev a dle našich dosavadních zkušeností minimálně o 20 % navyšuje zisk obchodníka,” dodává Roland Džogan.

Chytrá redistribuce zboží tak může obchodníkům pomoci lépe zvládnout letošní vánoční sezónu, která bude ve vysoké konkurenci stále populárnějšího online nakupování pro mnoho z nich možná ještě náročnější než kdy dříve. Obdobně ale může dobře nastavený systém redistribucí přispívat k šetření nákladů celoročně a kamenným obchodům pomoci si i přes překážky v podobě koronavirových opatření držet dobrou reputaci a vysokou zákaznickou spokojenost. Letošní Vánoce se navíc z důvodu kolapsu dodavatelských řetězců ponesou v duchu významného nedostatku zboží. Chytrá redistribuce v rámci pobočkových sítí může výrazně vylepšit dostupnost položek v jednotlivých lokalitách a omezit tak zbytečné ztráty obchodníků.

Zdroj informací

Ydistri a NejBusiness.cz

Datum

23. listopadu 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

Reklama

Page generated in 1.1777 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál