Klienti s nesplaceným dluhem vůči České spořitelně, který je již vymáhán v rámci exekuce, mají nyní možnost splatit pouze původní dlužnou částku – tzv. jistinu a banka jim následně odpustí zbývající část dluhu. Ta je obvykle tvořena úroky za pozdní splacení a náklady na soudní řízení a exekuci. Spořitelna nyní oslovuje více než 12 tisíc klientů v exekuci pomocí SMS zpráv. Spustila také speciální linku 956 777 385, kde se klienti dozví výši jistiny ke splacení a účet, na nějž mají dlužnou jistinu zaplatit. Po zaplacení jistiny se pak již Spořitelna postará o veškerou komunikaci s exekutory a zajistí vymazání zbývajícího dluhu a ukončení exekuce klienta.
„Ačkoli nejsou dluhy vůči bankám dominantním důvodem, proč lidé končí v exekuci, je v zájmu banky a celé společnosti, aby se vysoký počet exekucí v Česku významně snížil. Žádná společnost nemůže prosperovat, pokud je její významná část chycena v dluhové pasti,“ říká Tomáš Salomon, předseda představenstva a ředitel České spořitelny.
„Naším cílem v rámci Milostivého léta je klientům v exekuci maximálně usnadnit splacení jistiny, proto na sebe přebíráme veškerou komunikaci s exekutory a klient pouze zaplatí dlužnou částku na náš účet. Věříme, že tak celý proces maximálně urychlíme a motivujeme co nejvíce klientů, aby této nabídky využili a zbavili se exekuce,“ říká Marek Ambrož, který je ve Spořitelně odpovědný za proces restrukturalizací.
Česká spořitelna, a.s. a NejBusiness.cz
16. listopadu 2021