Vypadá to, že nám situace s Covid 19 nadělí na letošního eventového Mikuláše opět citróny, a protože se obecně ví, že se lidé na večírky těší, je čas se připravit, aby z těch citrónů byla možnost namíchat tu nejzábavnější a nejchutnější vánoční limonádu.
Aktuálně nikdo neodhadne, zda se v prosinci budou moci večírky uspořádat. Je na čase se zamyslet a hledat alternativy k plánovaným programům, na které se zaměstnanci těšili, ale které možná neproběhnou. „Řada firem vyčkává, jaké opatření vydá MZČR, akce jsou na tzv. wait listu, někteří naši klienti již klasický večírek v uzavřených prostorách odvolali a společně hledáme alternativní a bezpečný způsob organizace akce. Další hledají vhodný formát, který by se mohl odehrát online. Jsou i klienti, kteří stále vyčkávají,“ vyjádřila se k situaci Martina Kafková, z agentury M-Ocean, která již několik let organizuje udržitelné dílny a eventy - www.tvorimeudalosti.cz.
Jste v podobné situaci a hledáte způsob, jak nahradit zaměstnancům a kolegům tolik potřebné sociální interakce, společné zážitky a sdílení informací? Zkuste hledat variantu, jak uspořádat společensky odpovědný event. „Pokud se chystáte program redukovat nebo hledat jiné řešení, které nahradí lidem tolik potřebné sociální interakce, myslete na to, že lidé většinou milují Vánoce a v tomto období rádi pomáhají. Prosinec je měsíc, kdy lidé věnují nejvíce peněz na charitu, myslí na své okolí, hledají možnosti, jak potěšit druhé a obdarovat své okolí. Bilancují smysluplnost předchozího roku, a právě proto je uspořádání prospěšné a udržitelné aktivity velmi příhodné,“ přináší zamyšlení Martina Kafková.
Využijte předvánoční náladu, kdy lidé rádi pomáhají a zapojí se rádi do různých společných aktivit. Sdílejte s kolegy společensky odpovědné hodnoty vaší firmy. Podpoříte tak nejen týmové ducha, pocit sounáležitosti, ale také dobrý pocit z komplikovaného závěru roku. Nemáte-li prostor uspořádat aktivitu, seznamte zaměstnance a kolegy s různými možnostmi pomoci. Buďte dobrými sousedy a dejte lidem tip, kde se v okolí vaší firmy mohou zapojit v rámci vánočního dobrovolnictví.
A jaké aktivity v rámci udržitelného eventu zvolit? I když to ze začátku tak nevypadá, existuje mnoho zajímavých možností. Můžete uspořádat venkovní vánoční setkání, v přilehlých vnějších prostorách vaší firmy. Lze změnit i celý charakter akce. Zaměřte se na cílovou skupinu, které chcete pomoci, která je nejblíže vašim společensky odpovědných aktivitám vaší firmy. Můžete se zaměřit na lidi bez domova, seniory a další. „Vyhlaste například sbírku a vysvětlete lidem, ať přinesou kvalitní oblečení, které prostě nenosí, jde o to přinést méně věcí, zato kvalitnější, které tak vrátíte do oběhu. Na závěr sbírky uspořádejte vánoční punč a oslavte s kolegy výsledek. Poděkujte za spolupráci a objasněte komu bude oblečení darováno a co se s ním bude dít dál,“ vysvětluje vše na příkladu Martina Kafková v agentury M-Ocean.
Vyberte neziskovou organizaci ve svém okolí, kterou chcete obdarovat. Například Moment ops sbírá oblečení, které prodává a ze zisku pak podporuje jiné neziskové organizace https://www.moment-ops.cz/. Její obchody najdete v Praze a Ostravě.
Rodičům samoživitelům pomáhá Šatník ops, který založila televizní moderátorka Nora Fridrichová a Veronika Linková. Sem můžete věnovat oblečení pro děti, teenagery i dospělé, nebo nabídnout jiné věci za odvoz zdarma https://www.satnik.org/.
Dobročinné obchody Sue Ryder prodávají darované oblečení a další předměty pro volnočasové aktivity a vydělané peníze používají na financování péče o seniory. Celorepublikově pak působí síť Charitas.cz, která sdružuje 301 arcidiecézních, diecézních, oblastních, městských a farních Charit včetně České katolické charity a Řeckokatolické charity, které pořádají sbírky oblečení v jednotlivých regionech České republiky.
Je možné se také pustit do osvětové akce, pokud je váš vánoční večírek v ohrožení. Vše může také probíhat online. Online lze uspořádat zážitkovou přednášku s tipy a triky, jak na udržitelnější Vánoce. Společně si můžete předat tipy na vaření, nákup dárků, dobrovolnické práce, jak na udržitelný úklid, jak nakoupit vánoční výzdobu a další. Na přednášku lze navázat praktickým workshopem, kde pod vedením zkušeného kuchaře mohou účastníci uvařit tradiční česká vánoční jídla. Oblíbený bývá také workshop, kde si společně vyrobí všichni vánoční výzdobu nebo vyzkouší různé druhy balení dárků.
Další zajímavou aktivitou může být sběr starých mobilů. Udělejte sbírku starých mobilních telefonů pro - https://remobil.cz/. Nebo darujte již nepoužívané počítače dětem - https://www.pocitacedetem.cz/podporuji-nas/.
Martina Kafková je zakladatelkou agentury M-ocean, fungující přes 18 let v oblasti marketingu a eventů. V posledních 5 letech se v rámci eventů začala věnovat udržitelnosti. Stala se odborníkem na organizaci udržitelných eventů a workshopů díky praktickým zkušenostem ze stovek firemních akcí. Díky svým dlouholetým zkušenostem a zapálení pro udržitelný svět se v roce 2020 stala místopředsedkyně správní rady spolku Změna k lepšímu, který spojuje inovátory, firmy, instituce i jednotlivce, kteří chtějí udržitelnou budoucnost.
Martina si v rámci své nové funkce ve správní radě spolku Změna k lepšímu dává za cíl, mít větší vliv na změnu k lepší udržitelnosti ve firmách a společnosti. Základem její práce je vzdělávat marketingové a eventové odborníky, jak dělat eventy budoucnosti, tzn. eventy, které jsou udržitelnější a zároveň plně reagují na současné technologické trendy.
Dříve pracovala větší mírou jako tvůrce či supervizor eventů a zaměřovala se na promo-aktivaci klientů. Dnes se více věnuje vzdělávání, tvorbě strategií a psaní metodik, které právě mohou rychleji posunout firemní svět k udržitelnějším eventů.
S kolegy dále rozvíjí svůj projekt Odpovědná dílna - www.facebook.com/odpovednadilna. Celý program odpovědné dílny je postaven na 3 pilířích. První z nich má podobu inspirativních přednášek, druhá část tvoří zábavné kvízy a nikdy nechybí třetí pilíř rukodělné aktivity, bez kterých by to nebyla ta pravá dílna. Příležitostí, kde a kdy workshop uspořádat, je celá řada. Firmy je mohou využít při dnech otevřených dveří, výstavách a veletrzích nebo na jiné eventy či při prezentaci značky. Odpovědná dílna funguje samozřejmě i jako individuální akce.
M-ocean, s.r.o. a NejBusiness.cz
15. listopadu 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....