České společnosti optimalizují, stěhují se do menších kanceláří

České společnosti optimalizují, stěhují se do menších kanceláří

Home office se vlivem pandemie koronaviru stal často skloňovaným pojmem. Přechod do online prostoru neznamenal jen zásah do zažité organizace práce, ale výrazně ovlivnil i trh s kancelářskými pronájmy. Volných prostor v posledních dvou letech přibývá1. Vliv na to mají jak letos dokončované velké projekty, tak i konsolidace stávajících kancelářských prostor mnohými tuzemskými firmami. V Česku byl v druhém kvartále letošního roku celkem 291 400 m22 volných kanceláří. Vzhledem k rostoucím cenám energií a inflaci lze předpokládat, že tento trend bude v tuzemsku pokračovat i nadále.

Jednou z firem, které tento trend potvrzují je i největší provozovatel call center na českém trhu, společnost Conectart. Svou pražskou pobočku v říjnu přesunulo z původních prostor o velikosti 1128,4 m2 do kanceláří o rozloze 656,3 m2. „Aktuálně máme 226 zaměstnanců ze všech naši poboček nonstop na home office a další zhruba stovku na částečné remote formě. Původní kanceláře v Praze, kde máme jedno z největších center, se tak pro nás staly neefektivními,“ vysvětluje Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart s tím, že impuls ke změně přinesla právě covidová krize. „Ukázalo se, že není potřeba denně docházet do kanceláře. Z původní nucené práce na dálku jsme tak udělali nový standard. Ve velmi krátké době jsme dokázali proměnit organizační strukturu, která nám ve výsledku přinesla daleko větší flexibilitu a nový benefit pro zaměstnance,“ dodává.

Produktivita neklesá

Práce z domova či z jakékoli jiné destinace napomáhá ke zlepšení balancu mezi pracovním a osobním životem. Díky moderním technologiím a nástrojům si mohou zaměstnanci lépe plánovat svůj pracovní čas a odbavování jednotlivých úkolů, zaměstnavatel současně díky tomu může v reálném čase vidět jejich efektivitu. Což napomáhá i při případném racionalizovanějším přesunu volných pracovních kapacit. „Disponujeme softwarovým vybavením, umíme měřit kvalitu práce a z interních průzkumů víme, že spokojenost ani produktivita pracovníků neklesá. Pokud něco funguje dobře a lidem to vyhovuje, nemáme potřebu to měnit,“ doplňuje k tématu Studnička.

Nové menší prostory se samozřejmě projeví také ve výši nájemného a zásadní je i úspora nákladů za služby. V době, kdy dochází ke zdražování energií, se jeví jako další důležitý aspekt. „Online systém nám dává smysl a úspora na pronájmu se nám finančně vyplatí i s ohledem na kompenzace nákladů a příplatky za práci z domova,“ hodnotí Studnička a dodává, že Conectart si s novým sídlem ve Vinice Business Centre částku sníží vynaloženou měsíční částku za služby o 10 Kč na jeden metr čtvereční. Co se celkových nákladů na nájemné týče, meziroční úspora činí necelých 40 %.

Remote jako nový trend

Podobnou „remote“ cestu v současnosti volí řada českých firem. Podle údajů České rady pro šetrné budovy trh s kancelářskými prostory během loňského roku poznamenal právě covid. Celková aktivita zpomalila. Z jejího šetření plyne, že se mimo jiné zvýšila celková plocha kanceláří dostupná k okamžitému podnájmu. Pozastavila se finalizace nových projektů a plánovaný objem dokončených kanceláří v roce 2021 se predikuje jako podprůměrný.

Zdroj informací

Conectart a NejBusiness.cz

Datum

10. listopadu 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Page generated in 2.0199 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál