Balíkový přepravce GLS varuje zákazníky před množícími se případy podvodných emailů a zpráv na sociální síti Facebook vydávajícími se za oficiální komunikaci ze strany GLS. Cílem této komunikace je neoprávněné získání osobních údajů nebo finančního prospěchu.
Podvodníci ve svých zprávách pod různými záminkami vyzývají k uhrazení částky např. sjednáním pojištění zásilky pro případ její ztráty nebo poškození. U zpráv je přiložený odkaz, na kterém je potřeba zakoupit dobíjecí kupon PCS Mastercard v určité hodnotě, nejčastěji nad 1000 Kč. Bez uhrazení údajně není možné zásilku doručit.
Dalším trikem je kontaktování lidí, kteří prodávají zboží na Facebooku. Podvodníci odešlou prodávajícímu zprávu, že mají zájem dané zboží zakoupit a peníze odešlou prostřednictvím přepravce GLS. Prodávající však musí uhradit poplatek za pojištění skrze dobíjecí kupon, případně jej útočník vyzve, aby zaplatil určitou sumu předem na složenku. Odkazy vybízejí k různým registracím s cílem ukrást uživateli přihlašovací údaje. Podvodníci se také snaží z lidí vylákat osobní údaje, nejčastěji vyžadují potvrzení doručovací adresy.
GLS apeluje na zákazníky, aby v žádném případě neklikali na přiložené odkazy a dobíjecí kupony nezakupovali. V ideálním případě podezřelé emaily a zprávy ani neotevírali a ihned je smazali. Zároveň přepravce upozorňuje zákazníky, aby si všímali i doprovodných znaků – podvodné zprávy mají jiné formátování, šablonu, využívají neaktuální logo GLS a obsahují pravopisné chyby. GLS v žádném případně po svých klientech nepožaduje jakékoliv dodatečné platby ani je nekontaktuje prostřednictvím Facebookových zpráv či z jakékoliv neoficiální e-mailové adresy, která neobsahuje doménu gls-czech.com.
GLS v emailové, SMS komunikaci nebo komunikaci na sociálních sítích nikdy nezasílá výzvu příjemci k úhradě jakékoliv částky před samotným doručením zásilky. Příjemce hradí v okamžiku doručení pouze případnou dobírkovou částku, a to vždy kurýrovi GLS platební kartou nebo v hotovosti. V případě nejasností či podezření by se zákazníci měli obrátit na zákaznický servis GLS: info@gls-czech.com.
GLS Czech Republic s.r.o. a NejBusiness.cz
28. října 2021
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...