Balíkový přepravce GLS varuje zákazníky před množícími se případy podvodných emailů a zpráv na sociální síti Facebook vydávajícími se za oficiální komunikaci ze strany GLS. Cílem této komunikace je neoprávněné získání osobních údajů nebo finančního prospěchu.
Podvodníci ve svých zprávách pod různými záminkami vyzývají k uhrazení částky např. sjednáním pojištění zásilky pro případ její ztráty nebo poškození. U zpráv je přiložený odkaz, na kterém je potřeba zakoupit dobíjecí kupon PCS Mastercard v určité hodnotě, nejčastěji nad 1000 Kč. Bez uhrazení údajně není možné zásilku doručit.
Dalším trikem je kontaktování lidí, kteří prodávají zboží na Facebooku. Podvodníci odešlou prodávajícímu zprávu, že mají zájem dané zboží zakoupit a peníze odešlou prostřednictvím přepravce GLS. Prodávající však musí uhradit poplatek za pojištění skrze dobíjecí kupon, případně jej útočník vyzve, aby zaplatil určitou sumu předem na složenku. Odkazy vybízejí k různým registracím s cílem ukrást uživateli přihlašovací údaje. Podvodníci se také snaží z lidí vylákat osobní údaje, nejčastěji vyžadují potvrzení doručovací adresy.
GLS apeluje na zákazníky, aby v žádném případě neklikali na přiložené odkazy a dobíjecí kupony nezakupovali. V ideálním případě podezřelé emaily a zprávy ani neotevírali a ihned je smazali. Zároveň přepravce upozorňuje zákazníky, aby si všímali i doprovodných znaků – podvodné zprávy mají jiné formátování, šablonu, využívají neaktuální logo GLS a obsahují pravopisné chyby. GLS v žádném případně po svých klientech nepožaduje jakékoliv dodatečné platby ani je nekontaktuje prostřednictvím Facebookových zpráv či z jakékoliv neoficiální e-mailové adresy, která neobsahuje doménu gls-czech.com.
GLS v emailové, SMS komunikaci nebo komunikaci na sociálních sítích nikdy nezasílá výzvu příjemci k úhradě jakékoliv částky před samotným doručením zásilky. Příjemce hradí v okamžiku doručení pouze případnou dobírkovou částku, a to vždy kurýrovi GLS platební kartou nebo v hotovosti. V případě nejasností či podezření by se zákazníci měli obrátit na zákaznický servis GLS: info@gls-czech.com.
GLS Czech Republic s.r.o. a NejBusiness.cz
28. října 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....