Obchodní centra: tržby vyšší než loni i než před krizí

Obchodní centra: tržby vyšší než loni i než před krizí

Údaje o výkonnosti obchodních center, které má realitněporadenská společnost Cushman & Wakefield k dispozici (jedná se převážně o menší až středně velká centra v českých regionech), ukazují na pozitivní trend. Po úplném znovuotevření obchodů v obchodních centrech letos v květnu a červnu tržby1 i návštěvnost převýšily hodnoty ze stejného období loňského roku a tento trend pokračoval také v prázdninových měsících. Tržby byly oproti roku 2020 vyšší v červenci o 3 procenta a v srpnu o 11 procent. Proti předkrizovému roku 2019 byly tržby v červenci ještě o 2 procenta nižší, v srpnu již předloňské hodnoty převýšily téměř o 7 procent.

Méně často, ale pro větší nákupy

Návštěvnost byla v létě 2021 o něco vyšší než v předchozím roce: v červenci o téměř 2 procenta, v srpnu o 1 procento. Úrovně z roku 2019 tyto hodnoty ještě nedosahují – v obou měsících byly zhruba o pětinu níže než před krizí.

Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Stále tak platí, že lidé nákupní centra navštěvují spíše méně často, ale při každé takové návštěvě nakoupí větší objem zboží najednou.“

 

I když jsou tržby i návštěvnost po květnovém plném znovuotevření obchodních center setrvale vyšší než ve stejných měsících loni, za celý letošní rok od ledna do srpna jsou jejich hodnoty stále nižší než za loňských prvních osm měsíců, a to asi o 11 procent. Oproti předkrizovému roku 2019 je to o více než třetinu méně.

Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Situace se samozřejmě liší podle lokality a také typu obchodního centra: mnohem rychlejší růst tržeb i návštěvností vidíme v nákupních centrech mimo Prahu, a to zejména v těch větších na periferiích měst.“

Vede elektronika, hypermarkety a zdraví a krása

Kategorie zboží, jejichž prodejům v obchodních centrech se v létě dařilo nejlépe, zůstávají stejné jako bezprostředně po znovuotevření: nejvyšších obratů v červenci a srpnu dosáhli prodejci elektroniky, hypermarkety a obchody se zbožím pro zdraví a krásu. Tyto tři segmenty od května setrvale přesahují hodnoty z předkrizového roku. Naopak převážně pod nimi se drží tržby z prodeje oblečení a také v restauracích a kavárnách v obchodních centrech, ale i u nich od konce restrikcí sledujeme pozitivní vývoj a snižování propadu.

Prodávají se hlavně retail parky

Ve třetím čtvrtletí letošního roku se na českém investičním trhu zobchodovaly maloobchodní nemovitosti v celkovém objemu 100 milionů eur. Souhrnně za první tři letošní čtvrtletí tak transakce v tomto typu nemovitostí dosáhly celkem 187 milionů eur, což je zhruba o třetinu méně než ve stejném období loni.

Michal Soták, partner a vedoucí investičního týmu v České republice, Cushman & Wakefield: „Převážnou část letos zobchodovaných maloobchodních nemovitostí tvoří retail parky, ale výrazně roste také zájem investorů o obchodní centra. Dění kolem koronavirové krize prokázalo odolnost celého segmentu maloobchodních projektů a přetrvávající chuť zákazníků se do obchodních center po jejich znovuotevření vždy opět vracet.“

Zdroj informací

Cushman & Wakefield a NejBusiness.cz

Datum

26. října 2021

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

Reklama

Page generated in 1.3131 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál