Českým outletovým centrům se daří. Turisty nahradili čeští zákazníci

Českým outletovým centrům se daří. Turisty nahradili čeští zákazníci

Od květnového opětovného otevření všech tuzemských nákupních center si zájem českých zákazníků pochvalují především outlety. Češi, kteří jsou v posledních měsících ještě citlivější na ceny, utrácejí za módní produkty v outletových centrech daleko více než v minulosti. Znojemský Freeport Fashion Outlet je i bez rakouských zákazníků má srovnatelnou návštěvnost s předchozím rokem a stejný trend potvrzuje i štěrboholská Fashion Aréna, jejíž návštěvnost meziročně stoupla dokonce o 12 %.

Dopady koronavirových omezení nebo rostoucí inflace ještě více posílila cenovou sensitivitu tuzemských zákazníků. Jak dokazují interní data dvou nejnavštěvovanějších outletových center, zákazníci jsou nyní za výhodnými nákupy odhodlaní urazit i daleko větší vzdálenost. Znojemský Freeport Outletu se musel vypořádat se zcela chybějící rakouskou klientelou, která tvoří až polovinu jejich běžné návštěvnosti. „Tu nám z velké části vynahradili Češi, kteří k nám nyní dojíždějí i ze vzdálenějších regionů. Nakupují více racionálně a jdou za konkrétním zbožím, za něj jsou ale ochotni utratit více peněz než před covidem. S tržbami jsme tak na stejných číslech jako v roce 2019,“ komentuje situaci Jan Procházka, ředitel outletového centra Freeport Fashion Outlet.

Zásadní roli v rostoucím zájmu o tento typ center ale hraje i širší nabídka značek a sortimentu. „Oděvní značky se musely vypořádat s kolekcemi, které jim zůstaly v uzavřených obchodech. Řada z nich tento problém řešila přesunem celých kolekcí k nám. V posledních měsících nás navíc oslovují i společnosti, které do outletových center ještě před dvěma lety vůbec nechtěly,“ říká Lenka Čapková, ředitelka outletového centra Fashion Arena Prague Outlet a dodává: “Tento trend ilustruje například značka GAP, která u nás v květnu otevřela svůj první český outletový obchod. Skvělé obchodní výsledky má ale například i jediný outletový obchod Pietro Filipi Collection, který jsme znovuotevírali na konci července a od té doby jej navštívilo už bezmála 40 tisíc zákazníků.“

I pražské outletové centrum se potýkalo s úbytkem zahraničních zákazníků. Ještě v roce 2019 byli mezi nejpočetnějšími skupinami turistů zástupci asijských zemí. Dnes jsou to turisté z Israele, Arabských států a Ruské federace. Za nový trend Čapková označuje ale i změnu času, ve který zákazníci do centra chodí. Od května má pražská Fashion Aréna o víkendech, které jsou vždy nejvytíženější, otevřeno o hodinu dříve. Ještě před dvěma lety by centrum ráno navštívili jednotlivci, dnes jsou jich během první hodiny už stovky. Ostatně nakupovaní v netradičních hodinách se Fashion Aréně osvědčilo už při jejich tradiční a zákazníky vyhledávané akci Late Night Shopping, která se bude opět konat již 15. října.

Zdroj informací

Fashion Arena Prague Outlet a NejBusiness.cz

Datum

16. října 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

Reklama

Page generated in 1.4641 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál