Od květnového opětovného otevření všech tuzemských nákupních center si zájem českých zákazníků pochvalují především outlety. Češi, kteří jsou v posledních měsících ještě citlivější na ceny, utrácejí za módní produkty v outletových centrech daleko více než v minulosti. Znojemský Freeport Fashion Outlet je i bez rakouských zákazníků má srovnatelnou návštěvnost s předchozím rokem a stejný trend potvrzuje i štěrboholská Fashion Aréna, jejíž návštěvnost meziročně stoupla dokonce o 12 %.
Dopady koronavirových omezení nebo rostoucí inflace ještě více posílila cenovou sensitivitu tuzemských zákazníků. Jak dokazují interní data dvou nejnavštěvovanějších outletových center, zákazníci jsou nyní za výhodnými nákupy odhodlaní urazit i daleko větší vzdálenost. Znojemský Freeport Outletu se musel vypořádat se zcela chybějící rakouskou klientelou, která tvoří až polovinu jejich běžné návštěvnosti. „Tu nám z velké části vynahradili Češi, kteří k nám nyní dojíždějí i ze vzdálenějších regionů. Nakupují více racionálně a jdou za konkrétním zbožím, za něj jsou ale ochotni utratit více peněz než před covidem. S tržbami jsme tak na stejných číslech jako v roce 2019,“ komentuje situaci Jan Procházka, ředitel outletového centra Freeport Fashion Outlet.
Zásadní roli v rostoucím zájmu o tento typ center ale hraje i širší nabídka značek a sortimentu. „Oděvní značky se musely vypořádat s kolekcemi, které jim zůstaly v uzavřených obchodech. Řada z nich tento problém řešila přesunem celých kolekcí k nám. V posledních měsících nás navíc oslovují i společnosti, které do outletových center ještě před dvěma lety vůbec nechtěly,“ říká Lenka Čapková, ředitelka outletového centra Fashion Arena Prague Outlet a dodává: “Tento trend ilustruje například značka GAP, která u nás v květnu otevřela svůj první český outletový obchod. Skvělé obchodní výsledky má ale například i jediný outletový obchod Pietro Filipi Collection, který jsme znovuotevírali na konci července a od té doby jej navštívilo už bezmála 40 tisíc zákazníků.“
I pražské outletové centrum se potýkalo s úbytkem zahraničních zákazníků. Ještě v roce 2019 byli mezi nejpočetnějšími skupinami turistů zástupci asijských zemí. Dnes jsou to turisté z Israele, Arabských států a Ruské federace. Za nový trend Čapková označuje ale i změnu času, ve který zákazníci do centra chodí. Od května má pražská Fashion Aréna o víkendech, které jsou vždy nejvytíženější, otevřeno o hodinu dříve. Ještě před dvěma lety by centrum ráno navštívili jednotlivci, dnes jsou jich během první hodiny už stovky. Ostatně nakupovaní v netradičních hodinách se Fashion Aréně osvědčilo už při jejich tradiční a zákazníky vyhledávané akci Late Night Shopping, která se bude opět konat již 15. října.
Fashion Arena Prague Outlet a NejBusiness.cz
16. října 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....