O vítězi v kategorii Mastercard Inovace roku – nová realita obchodu rozhodli svým hlasováním účastníci konference Retail Summit. O vítězství se utkali ve veřejné prezentaci finalisté kategorie – skupina COOP, Rohlík.cz a se společným projektem Kaufland a Košík.cz. Vítězem se stala skupina COOP.
Kategorie SOCR ČR Zodpovědný obchodník oceňuje v rámci soutěže Mastercard Obchodník roku ty obchodníky, kteří se dívají kolem sebe a dělají věci nad rámec standardů. U vítěze kategorie, společnosti Kaufland, ocenila hodnotitelská komise především komplexní přístup k oblasti udržitelnosti a společenské odpovědnosti, zarámovaný konkrétní a měřitelnou firemní strategií.
Princip výběru vítěze kategorie Mastercard Inovace roku – nová realita obchodu je tříkolový a je kombinací expertního názoru a volby profesionálů z odvětví obchodu. V prvním kole proběhla individuální nominace kandidátů ze strany členů expertního týmu a na základě hlasování byly vybrány tři nominace s největším počtem hlasů. O vítězi kategorie pak pomocí hlasování rozhodli účastníci konference Retail Summit po zhlédnutí prezentací nominovaných. Nejvíce hlasů získala skupina COOP.
„Pandemie ovlivnila řadu aspektů našich životů. K těm nejvýraznějším patřila změna nákupních zvyklostí. A obchodníci na to museli velmi rychle reagovat – taková skoková změna v historii maloobchodu možná nemá obdoby. Důležitá byla rychlost, s níž museli doručit inovace, které zjednodušili život zákazníků. To byl jeden aspekt, na který jsme v kategorii „Inovace roku – nová realita obchodu“ chtěli upozornit. Neméně důležitá však pro nás při hodnocení byla i dlouhodobost a udržitelnost těchto inovací – tedy to, co skutečně pomohlo změnit tvář českého maloobchodu a všechny nominované projekty tato kritéria splňují,“ řekl Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.
Rozvoj online a moderních technologií není jen doménou měst, ale rychlý rozvoj nastává také v regionech. I díky pandemii se rozvoj těchto technologií urychlil a spotřební družstva Skupiny COOP spustila online prodej, včetně prvních 24h automatických boxů s chlazením na potraviny. Cílem přitom není zásobovat celou republiku z jednoho centrálního skladu, ale naopak podpořit prodejny v regionech a pomocí těchto služeb rozšířit nabídku se zákaznickým komfortem tak, aby lidé nemuseli za nákupy dojíždět. COOP dlouhodobě podporuje tuzemské regionální výrobce. Díky zásobování online prodeje a výdejních míst z desítek lokálních skladů má zákazník přístup ke stovkám lokálních dodavatelů a zároveň zákazník získá přístup k prémiovým položkám, na které není na menších prodejnách třeba místo
Košík.cz, Kaufland Česká republika
Kamenný retail čelí konkurenci etailerů, zároveň se ale rozvíjí nové formy jejich spolupráce. Jak si vzít to nejlepší z obou světů ukazuje prodej zboží Kauflandu na Košík.cz. Může být inspirací pro celou Evropu. Je to zároveň ukázka toho, jak se z Košíku stává omnichannel platforma. Pro Kaufland pak má spolupráce význam i v rovině budování silné značky a získávání nových zákazníků.
Rohlík.cz
V Rohlíku milují kvalitní a čerstvé potraviny a také ví, že i zdánlivě malé dobroty mohou mít velký význam. Jejich prostřednictvím proto firma přináší lidem to nejlepší na jednom místě - jednodušší každodenní nákupy a takový nákupní zážitek, který zákazníkům umožní šetřit čas na to, co je opravdu důležité. Příběh Rohlíku začal v roce 2014. Rok 2020 byl pro firmu úplně jiný než všechny předešlé. Rohlík jel v pandemickém roce na plné obrátky, a přesto stíhal přicházet s jednou inovací za druhou. Týkaly se například rohlíkových skladů, sortimentu nebo dokonale nastavené péče o zákazníky. Díky té mají zákazníci Rohlíku radost z nákupu ještě dlouho poté, co doma vybalí všechny tašky s těmi nejkvalitnějšími potravinami.
Kategorie, jejímž garantem je Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR), oceňuje zodpovědné obchodníky, kteří se dívají kolem sebe a dělají věci nad rámec standardů - bojují proti plýtvání, podporují lokální dodavatele a celkově se snaží o naši udržitelnou budoucnost. Na základě bodového hodnocení zvolila komise jako vítěze kategorie společnost Kaufland. Komise ocenila komplexní přístup k oblasti udržitelnosti a společenské odpovědnosti, zarámovaný konkrétní a měřitelnou firemní strategií, provázanou s vyváženým portfoliem 16 projektů od lokálních po globální. Porota ocenila také informační otevřenost společnosti a veřejnou komunikaci tématu udržitelnosti. Na druhém místě se v těsném závěsu umístila společnost Albert a na třetím Tesco.
Zapojit se mohly jak členské firmy SOCR ČR, tak nečlenské organizace. Nominace byly předloženy hodnotitelské komisi složené z 16 zástupců institucí a organizací - Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo zemědělství, Ministerstvo životního prostředí, COŽP – Univerzita Karlova, INCIEN, Spotřebitelské fórum, Mastercard, Blue Events a Svaz obchodu a cestovního ruchu.
Mastercard Obchodník roku je prestižní ocenění nejlepších obchodníků v jednotlivých kategoriích maloobchodu. V letošním roce se uskutečnil již osmnáctý ročník této soutěže. Absolutní vítěz a vítězové sortimentních kategorií byli vybráni na základě reprezentativního průzkumu veřejného mínění. Držitele titulu Mastercard Obchodník roku 2020 – Cena veřejnosti určili zákazníci hlasováním prostřednictvím internetových stránek. Mezi zvláštní kategorie patří Mastercard Inovace roku – nová realita obchodu a Mastercard Obchodník roku 2020 – SOCR ČR Zodpovědný obchodník.
COOP a NejBusiness.cz
24. září 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....