Aktivity v oblasti trvalé udržitelnosti, zavádění ekologických technologií, podpora lokálních dodavatelů, dobročinné projekty… Společenské odpovědnosti věnuje Kaufland velkou pozornost. Za své úsilí nyní v rámci soutěže Mastercard Obchodník roku 2020 opanoval kategorii „Zodpovědný obchodník“, která byla Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR vyhlášena v konkurenci zahraničních i domácích řetězců vůbec poprvé.
„Moc si tohoto ocenění vážíme. Péče o zákazníky i zaměstnance, šetrnost vůči životnímu prostředí a respekt k potřebám společnosti jsou pro nás prioritní,“ uvedla tisková mluvčí společnosti Kaufland Renata Maierl.
Nezávislá porota tvořená odborníky z oblasti retailu, ministerstva průmyslu a obchodu a dalších institucí ocenila široký záběr aktivit Kauflandu v této oblasti a také jasnou transparentnost – zejména pak Report udržitelnosti za rok 2019/2020, který se také umístil mezi třemi nejlepšími reporty Cen SDG. Ty hodnotí projekty mířící k naplňování cílů udržitelného rozvoje společenství OSN.
Kaufland byl již dříve na základě nezávislého hodnocení studie Impact Metrics také oceněn jako nejudržitelnější obchodní řetězec v České republice. Autoři studie kvitovali především přístup společnosti ke spotřebě elektřiny a množství zveřejněných dat včetně kompletního přehledu produkovaných emisí. „Od roku 2018 se nám podařilo zmenšit objem emisí o 8,62 %. Do roku 2030 jsme se přitom dobrovolně zavázali snížit množství provozních emisí až o 80 %. Trvalá udržitelnost je pro nás důležitá i při stavbě nových prodejen počínaje instalací úsporného LED osvětlení nebo spořičů vody až po vytápění odpadním teplem ve všech našich nových nebo zmodernizovaných prodejnách,“ uvedla Renata Maierl ze společnosti Kaufland.
Při hodnocení získal Kaufland body také za další aktivity společenské odpovědnosti. Od září 2020 například nainstaloval automatizované externí defibrilátory (AED) ve všech prodejnách, distribučních centrech, v masozávodě a na centrále, díky kterým se už podařilo zachránit čtyři lidské životy. Spustil i řadu projektů zaměřených na udržitelnost, jako jsou komunitní zahrady, hmyzí hotely a elektronabíjecí stanice, aktivně snižuje množství plastu a redukuje plýtvání potravinami. Jeho masozávod v Modleticích disponuje unikátní technologií dvoustupňového čištění odpadních vod.
Kaufland Česká republika v.o.s. je součástí německé obchodní skupiny Schwarz. Na český trh vstoupil v roce 1998 a v současné době zde provozuje 135 prodejen, dvě logistická centra a vlastní masozávod. V České republice zaměstnává více než 23 500 lidí. Kaufland působí kromě Česka v dalších sedmi zemích světa: v Německu, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku a Moldávii. Celkem provozuje více než 1 300 prodejen, masozávody a logistická či distribuční centra. Zaměstnává více než 150 tisíc lidí.
Kaufland Česká republika v.o.s. a NejBusiness.cz
24. září 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....