Léto obvykle v porovnání s běžnou sezónou přináší pokles online nákupů, lidé odjíždějí na dovolené a řeší jiné věci než nakupování. Souhrnné tržby e-shopů z letošních prázdnin ale ukazují, že letos v řadě segmentů pokles nenastal. Například u nábytku tržby až do poloviny srpna dokonce průběžně rostly, lidé hodně kupovali například skříně a komody, pohovky či postele. Stejně tak v létě rostl i online prodej hraček a dětského oblečení. Lidé také oproti loňskému létu online více kupovali například poznávací zájezdy. Pokles se tak letos o prázdninách týkal jen vyloženě sezónních segmentů jako dům a zahrada, kde jsou nejvyšší prodeje vždy na jaře. Vyplývá to z analýzy digitální marketingové agentury Advisio, která pravidelně porovnává výsledky prodejů 100 středně velkých e-shopů z několika vybraných sektorů.
„Nejen že v řadě segmentů nenastal očekávaný letní pokles online prodejů, ale velký růst vidíme i v meziročním srovnání, a to i přes určité přetrvávající problémy s logistikou a skladovou dostupností. Například v porovnání s předcovidovým rokem 2019 vzrostly tržby e-shopů v segmentu sport či věci pro děti až dvojnásobně, v auto-moto o třetinu. Důvodem může být odložená spotřeba, úspory z covidové doby či určitá euforie po skončení uzavírek. Celkově je ovšem zjevné, že covid výrazně urychlil přesun nákupů do online. Co řada expertů očekávala až za pět let, nastalo už nyní,“ komentuje výsledky analýzy Jiří Komár, ředitel agentury Advisio.
„Při pohledu na detailní čísla jednotlivých kategorií zboží zaujme, že například v kategorii sport se staly letos v létě jednoznačným vítězem prodejů paddleboardy. Za nimi se pak umístily skládací koloběžky. Jinak pokud bychom měli vybrat kategorii, která na tom je během letošního léta snad nejhůře, určitě se dají zmínit prostředky na hubnutí, jindy v online prodejích velmi populární. Lidé si v létě zjevně chtějí trochu dopřát a hubnutí nechávají na jindy,“ doplňuje Jiří Komár.
Advisio je digitální marketingová agentura, která má 40 zaměstnanců a cca 150 klientů. Poskytuje full service v oblasti celého digitálního marketingu, tedy např. v oblastech jako PPC reklama, SEO, obsah na sociálních sítích, zbožové srovnávače, e-mail marketing nebo influencer marketing. Pro své klienty také připravuje komplexní marketingové a obsahové strategie. Advisio sídlí v Ostravě, nedávno otevřela pobočku v Praze. Klienty má po celé republice, ale i v zahraničí. V čele agentury stojí Jiří Komár a Radim Vašíček.
AdVisio marketing s.r.o. a NejBusiness.cz
21. září 2021
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...