Online nákupy překvapivě neklesly ani o prázdninách

Online nákupy překvapivě neklesly ani o prázdninách

Léto obvykle v porovnání s běžnou sezónou přináší pokles online nákupů, lidé odjíždějí na dovolené a řeší jiné věci než nakupování. Souhrnné tržby e-shopů z letošních prázdnin ale ukazují, že letos v řadě segmentů pokles nenastal. Například u nábytku tržby až do poloviny srpna dokonce průběžně rostly, lidé hodně kupovali například skříně a komody, pohovky či postele. Stejně tak v létě rostl i online prodej hraček a dětského oblečení. Lidé také oproti loňskému létu online více kupovali například poznávací zájezdy. Pokles se tak letos o prázdninách týkal jen vyloženě sezónních segmentů jako dům a zahrada, kde jsou nejvyšší prodeje vždy na jaře. Vyplývá to z analýzy digitální marketingové agentury Advisio, která pravidelně porovnává výsledky prodejů 100 středně velkých e-shopů z několika vybraných sektorů.

„Nejen že v řadě segmentů nenastal očekávaný letní pokles online prodejů, ale velký růst vidíme i v meziročním srovnání, a to i přes určité přetrvávající problémy s logistikou a skladovou dostupností. Například v porovnání s předcovidovým rokem 2019 vzrostly tržby e-shopů v segmentu sport či věci pro děti až dvojnásobně, v auto-moto o třetinu. Důvodem může být odložená spotřeba, úspory z covidové doby či určitá euforie po skončení uzavírek. Celkově je ovšem zjevné, že covid výrazně urychlil přesun nákupů do online. Co řada expertů očekávala až za pět let, nastalo už nyní,“ komentuje výsledky analýzy Jiří Komár, ředitel agentury Advisio.

„Při pohledu na detailní čísla jednotlivých kategorií zboží zaujme, že například v kategorii sport se staly letos v létě jednoznačným vítězem prodejů paddleboardy. Za nimi se pak umístily skládací koloběžky. Jinak pokud bychom měli vybrat kategorii, která na tom je během letošního léta snad nejhůře, určitě se dají zmínit prostředky na hubnutí, jindy v online prodejích velmi populární. Lidé si v létě zjevně chtějí trochu dopřát a hubnutí nechávají na jindy,“ doplňuje Jiří Komár.

Advisio

Advisio je digitální marketingová agentura, která má 40 zaměstnanců a cca 150 klientů. Poskytuje full service v oblasti celého digitálního marketingu, tedy např. v oblastech jako PPC reklama, SEO, obsah na sociálních sítích, zbožové srovnávače, e-mail marketing nebo influencer marketing. Pro své klienty také připravuje komplexní marketingové a obsahové strategie. Advisio sídlí v Ostravě, nedávno otevřela pobočku v Praze. Klienty má po celé republice, ale i v zahraničí. V čele agentury stojí Jiří Komár a Radim Vašíček.

Zdroj informací

AdVisio marketing s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

21. září 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 3.8265 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál