Srovnávací výzkum Město pro byznys jednoznačně ukázal, že Brandýs nad Labem-Stará Boleslav je podnikatelsky nejatraktivnějším městem v České republice. Zasloužil se o to vstřícný přístup radnice k podnikatelům i výhodné podmínky pro podnikání. Stříbrnou příčku obsadil Žďár nad Sázavou, bronz bere Uherské Hradiště. Srovnávací výzkum zpracovává analytická agentura Datank a hodnotí v něm všech 205 obcí s rozšířenou působností v České republice.
V celorepublikově vítězném Brandýse nad Labem-Staré Boleslavi se podnikatelské prostředí rozvíjí.
Město podnikatele láká výbornou dopravní dostupností a dynamickým rozvojem podmínek, které z něj dělají atraktivní místo pro podnikání. To se projevuje vysoce nadprůměrným počtem malých a středních firem, ale také aktuálně rychle narůstajícím počtem firem i živností. S tím jde ruku v ruce vysoký nárůst počtu obyvatel a také počet dokončených bytů na 1000 obyvatel. Dlouhodobě nezaměstnaných je tu přitom velmi málo. Radnice místní rozvoj podporuje, o čemž svědčí vysoký podíl kapitálových výdajů na celkových výdajích, při srovnání s ostatními městy dosahuje rovněž výborné úrovně podíl výdajů věnovaných na vzdělávání. Skvělého výsledku dosáhla radnice rovněž v testu elektronické komunikace, který fiktivními podnikatelskými dotazy ověřuje, jak rychle a kvalitně na ně reaguje místní živnostenský úřad.
„Já jsem nesmírně šťastný, že město Brandýs nad Labem-Stará Boleslav získalo toto ocenění. Po vítězstvích v krajských kolech jsem velice rád, že jsme se prosadili i celostátně. A ty důvody jsou asi jasné, radnice věnuje hodně úsilí do rozvoje města, do rozvoje školství a samozřejmě nám nahrává výborná dopravní obslužnost,“ říká starosta Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi Vlastimil Picek.
Stříbrný Žďár nad Sázavou těží z vysoce nadprůměrného nárůst počtu ekonomických subjektů a také nadprůměrným počtem firem v přepočtu na tisíc obyvatel. Z ekonomických ukazatelů je třeba vypíchnout nadprůměrný podíl výdajů, které radnice věnuje na oblast bydlení, stejně jako na veřejnou dopravu. Především se ale dvacetitisícové město dostalo na čelní příčky výborným výsledem v části výzkumu, která se zabývá přístupem veřejné správy. Má kvalitní webové stránky z pohledu podnikatele, velmi dobrý scóring úředních hodin, tedy počet úředních hodin, během kterých si mohou podnikatelé, ale nejen oni, dojít vyřídit vše potřebné, a skvěle dopadl Žďár v testu elektronické komunikace. Ten prostřednictvím několika vln fiktivních podnikatelských dotazů ověřuje kvalitu a včasnost odpovědí, které odcházejí směrem k podnikatelům ze živnostenského úřadu.
Bronzové Uherské Hradiště má velmi vysoký podíl podnikajících osob v přepočtu na ekonomicky aktivní obyvatelstvo. Město v srdci Slovácka se výrazně rozrůstá, o čemž svědčí vysoký počet dokončených bytů. Pokud jde o ekonomické údaje, může se radnice pochlubit vysokou likviditou, ale také nadprůměrnými výdaji věnovanými na kulturu nebo sport. Uherské Hradiště zaznamenalo výborný výsledek také v části výzkumu, který se věnuje přístupu veřejné správy. Velkou měrou se na tom podílely kvalitní webové stránky z pohledu podnikatele, na kterých jsou k nalezení v přehledné formě veškeré podstatné informace potřebné pro komunikaci s veřejnou správou nebo například pro rozvoj vlastního podnikání.
„Vyhodnocování a slavnostní vyhlašování regionálních výsledků tohoto výzkumu patří již tradičně k našim Krajským setkáním. Jsme rádi, že můžeme takto přispět k jeho medializaci a zároveň poblahopřát čerstvým vítězům. Starostové či primátoři oceněných měst si zaslouží naše uznání,“ říká předseda Svazu měst a obcí ČR František Lukl.
Srovnávací výzkum Město pro byznys již třináctým rokem hodnotí podnikatelský potenciál měst a obcí v České republice. Detailnímu zkoumání jsou podrobena všechna města a obce s rozšířenou působností. Analytici agentury Datank, která za výzkumem stojí po datové stránce, dělí své hodnocení do dvou hlavních kategorií, podnikatelské prostředí a přístup veřejné správy. V rámci výzkumu jsou shrnuty všechny důležité informace a statistická data, která dále rozvíjejí diskuzi o vývoji podnikatelského prostředí v ČR. Pořadí se vyhodnocuje za jednotlivé kraje a také za celou republiku. V celorepublikových výsledcích jsou v letošním ročníku poprvé zohledněny podmínky života v regionech. Místo dobré pro podnikání by totiž mělo být i dobrým místem pro život! Vyhlašovatelem výzkumu je týdeník Ekonom, partnerem Stavební skupina EUROVIA CS a Svaz měst a obcí ČR.
Datank a NejBusiness.cz
20. září 2021
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...
Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...