Prodejce nemusí obsloužit zákazníka bez nasazeného respirátoru

Prodejce nemusí obsloužit zákazníka bez nasazeného respirátoru

Česká obchodní inspekce se v poslední době čím dál častěji setkává s dotazy ohledně údajné diskriminace spotřebitele, který není vpuštěn do provozovny, když nemá nasazený respirátor.
Povinnost nosit respirátor (nebo obdobný prostředek) ve vnitřních prostorech aktuálně stanoví mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví a prodejce se rozhodně nedopouští diskriminace, pokud nevpustí do provozovny zákazníka bez respirátoru (nebo obdobného prostředku).

Pokud prodávající z důvodu ochrany před šířením nemoci COVID-19 odmítne obsloužit zákazníka, který porušuje opatření tím, že nemá předepsaný ochranný prostředek dýchacích cest, nelze takové jednání považovat za zakázanou diskriminaci ve smyslu § 6 zákona o ochraně spotřebitele, neboť sleduje legitimní cíl – ochranu dalších zákazníků a zaměstnanců provozovny před jejich nakažením nemocí COVID-19, přičemž vyžadování právní úpravou předepsaného ochranného prostředku dýchacích cest jako předpokladu k prodeji výrobku či poskytnutí služby je k dosažení tohoto cíle přiměřené; taková podmínka není zjevně svévolná či iracionální a nijak nenarušuje důstojnost zákazníka. Informace o tom, že ČOI takové jednání postihuje, je falešnou zprávou, která je často šířena na sociálních sítích.

 

Zdroj informací

Česká obchodní inspekce, NejBusiness.cz a eRecenze.eu

Datum

23. srpna 2021

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Pozvánka na konferenci

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 2.0084 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál