Partner, rodina, práce, péče o domov – tomu všemu věnují Češi více než polovinu svého osobního volna. Zřejmě i proto, že právě na zdraví a rodině jim záleží nejvíc. Na posledních příčkách překvapivě (anebo ne) zůstala péče o sebe, vlastní zdraví nebo odpočinek při kultuře a četbě. Jen o málo více volného času lidé tráví se svými přáteli nebo při sportu. Vyplývá to z odpovědí pěti set Čechů dotázaných v loňském roce v rámci výzkumného a diskusního projektu NN Životní pojišťovny „Cena života“.
Ačkoli rodinu v pravidelném průzkumu NN loni poprvé vystřídalo na první příčce v žebříčku nejdůležitějších věcí v životě zdraví, přesto jí Češi spolu s partnerem věnují nejvíce volného času – třetinu v průměru, ženy a lidé ve středním věku dokonce ještě víc.
„Zdraví a rodina – to jsou nejdůležitější věci v našem životě, přičemž rodině se skutečně věnujeme, zatímco ve zdraví spíše jen věříme, že si ho udržíme,“ shrnuje výsledky průzkumu Michal Korejs, produktový ředitel NN Životní pojišťovny.
Na vysoké příčce se překvapivě usadila práce, jíž lidé stráví mimo pracovní dobu i 14 % svého osobního volna. Kromě práce se Češi rádi věnují budování a zvelebování svých domovů. Dohromady první trojice spolkne přes 58 % veškerého volného času.
Nejméně času naopak lidé podle průzkumu věnují kultuře a četbě. Zdraví zaujalo až třetí příčku od konce. Češi péči o své zdraví nevěnují paradoxně ani desetinu svého volného času, ačkoliv o něm zároveň dle průzkumu NN říkají, že je pro ně v životě naprosto nejcennější.
Co o sobě Češi říkají svým chováním a finančními návyky? Realita za představami zatím stále trochu pokulhává.
„Ve světě pojištění vidíme, že zejména v zemích východní a střední Evropy lidé myslí nejdříve na majetek. Zatímco auto nebo dům si pojistí většina, na zajištění zdraví a péče nebo finanční přípravy na spokojené stáří už myslí jen ti prozíravější,“ komentuje výsledky Michal Korejs. „Zatímco za neživotní pojištění loni Češi vydali skoro 95 miliard korun, za životní pojištění to nebyla ani polovina, konkrétně 46,5 miliardy korun,“ dokládá čísly. V ostatních zemích západní Evropy je trend spíše obrácený a životní pojištění společně s pojištěním zdravotních rizik v preferencích spotřebitelů nad neživotními riziky jasně dominuje.
Podle výsledků průzkumu Češi přesto postupně začínají životní pojištění doceňovat. Skoro dva ze tří dotázaných ho považují za prospěšné a jen třetina z nich je ochotna risknout život bez něj. Pět procent respondentů uvedlo, že si životní pojistku pořídilo v posledním roce.
„Pracuji s riziky už dvacet let, takže vím, že některým se prostě vyhnout nedá. Zároveň se ale umíme postarat o to, aby lidé měli starostí ve svém životě co nejméně,“ říká produktový ředitel NN Životní pojišťovny. „Češi sice v oblasti pojištění života a zdraví ještě zaostávají za západní Evropou, ale zase u nás více funguje solidarita v rámci rodiny, která je v obtížnějších okamžicích života naprosto klíčová,“ uzavírá.
NN Group působí ve 20 zemích, kde poskytuje služby 18 milionům klientů, o které pečuje 15 000 zaměstnanců. NN navazuje na 175letou tradici v oboru finančních služeb a její název je odkazem na pojišťovnu Nationale-Nederlanden, pod jejíž vlajkou NN v minulosti působila i v České republice. NN Group se celkově zaměřuje především na životní pojištění, důchodové spoření a investiční management, v některých zemích ale poskytuje i bankovní a další finanční služby.
NN Životní pojišťovna působí na českém trhu již od roku 1992, kdy pod názvem Nationale-Nederlanden začala jako první zahraniční pojišťovna nabízet životní pojištění. NN Životní pojišťovna je držitelem ocenění Superbrands 2016, 2018 a 2019, její produkty se pravidelně umisťují na předních místech v oborových soutěžích. Po stříbru mezi životními pojišťovnami ve výzkumu Hospodářských novin „Nejlepší pojišťovna 2018“ získala v roce 2019 nejvyšší titul „Nejlepší životní pojišťovna“. V soutěži „Finparáda.cz – Finanční produkt roku 2018“ se flexibilní životní pojištění NN Smart umístilo na 2. místě v kategorii „Investiční životní pojištění“ a rizikové životní pojištění NN Život na 2. místě v kategorii „Rizikové životní pojištění“.
NN Penzijní společnost začala nabízet soukromé spoření na penzi v roce 1995 jako jedna z prvních společností v České republice. Za 20 let působení v ČR připsala klientům zhodnocení ve výši 5 miliard korun. V roce 2013 klientům přinesla inovativní řešení správy soukromého spoření na penzi v podobě on-line portálu Moje NN, který postupně rozšířila i na správu životní pojištění. NN Penzijní společnost je držitelem ocenění Superbrands 2017. V soutěži „Finparáda.cz – Finanční produkt roku 2017“ se NN Penzijní společnost umístila na 3. místě v kategorii „Doplňkové penzijní spoření“.
NN Group a NejBusiness.cz
6. srpna 2021
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...