Obyvatelé České republiky, kteří během posledních dvou let využili prostředky hromadné či sdílené dopravy, cestují častěji než Němci, Francouzi či Italové

Obyvatelé České republiky, kteří během posledních dvou let využili prostředky hromadné či sdílené dopravy, cestují častěji než Němci, Francouzi či Italové

V červnu letošního roku pořádala FlixMobility, mateřská společnost FlixBusu, průzkum cestovatelského chování v devíti státech, na jejichž území působí. Kromě vybraných evropských zemí byly mezi zkoumané lokality vybrány Spojené státy americké, Turecko a Brazílie. Česká republika byla do tohoto šetření zařazena poprvé.

Reprezentativní vzorek pro ČR obsáhl 1 300 respondentů. Jednalo se o lidi, kteří za posledních 24 měsíců alespoň jednou využili jízdu meziměstským autobusem, vlakem, autem z půjčovny, sdíleným vozem či letěli letadlem, a to na vzdálenost mezi 100 a 500 kilometry. Podle výsledků průzkumu třetina takových Čechů cestuje víc než 10 x ročně, pětina 6 – 10 x za ročně. Obyvatelé České republiky jsou tak častějšími cestovateli než např. Italové, Němci, Francouzi či Chorvaté. Hlavním důvodem, proč Češi cestují hromadnou dopravou, jsou návštěvy příbuzných a přátel, dále také dovolené a prázdninové pobyty.

Informace o autobusových dopravních spojeních si Češi vyhledávají přes online vyhledávače, weby a aplikace dopravců. Prostřednictvím webových portálů a aplikací si pak také pořizují jízdenky. Pro Čechy je typické, že si kupují jízdenky na poslední chvíli, téměř 30 % tak činí v den odjezdu či s jednodenním předsihem, 44 % si svou cestu zajišťuje 2 až 6 dní dopředu.

Potřeby našich zákazníků jsou základem nabídky FlixBusu

Společnost FlixMobility připravuje průzkumy cestujících pravidelně. Na základě jejich výsledků pak upravuje a nastavuje své služby tak, aby zákazníkům co nejvíce vyhovovaly. „Po několika lokálních průzkumech byla Česká republika letos zařazena do tohoto celkového,“ uvedl výkonný ředitel FlixBusu pro ČR a SR Pavel Prouza a doplnil: „Z jeho výsledků mj. vyplynulo také to, že polovina tuzemských cestujících volí jako prostředek dopravy dálkový autobus. Svou nabídku se snažíme vylepšovat tak, aby lidé měli motivaci cestovat právě s námi. Letos jsme např. zavedli možnost přikoupení dalšího zavazadla po již ukončené rezervaci nebo jsme upravili sekci Pomoc na webu tak, aby zákaznici velmi snadno našli východisko ze situace, kterou řeší.“

Základní data

Průzkum proběhl on-line formou v červnu 2021, v České republice se jej zúčastnilo 1 302 respondentů. Kromě ČR se šetření konalo také v Brazílii, Chorvatsku, Francii, Itálii, Německu, Polsku, Turecku a v USA. Respondenti pocházeli ze skupiny obyvatel, kteří za posledních 24 měsíců využili alespoň 1 x jízdu meziměstkým autobusem, vlakem, pronajatým či sdíleným autem či letěli letadlem, a to na vzdálenost mezi 100 a 500 km.

Zdroj informací

FlixBus CZ s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

5. srpna 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Page generated in 2.1758 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál