Roste zájem o novou práci, až 70 % lidí hledalo zaměstnání i během lockdownu

Roste zájem o novou práci, až 70 % lidí hledalo zaměstnání i během lockdownu

Strach z hledání nové práce během pandemie se vytrácí. Lidé se začínají opět poohlížet po nových příležitostech. Zatímco před rokem byla pro více než dvě třetiny kandidátů pandemická situace překážkou k hledání práce, letos je tomu tak jen u necelé třetiny. Ukazuje to průzkum společnosti Welcome to the Jungle na téma angažovanosti v práci během covidu. Zaměstnavatelé by měli své lidi více zapojovat do dění ve firmě a dbát na dobré vztahy v týmu.

„Největší změna se odehrála v myšlení lidí. Před rokem po prvním lockdownu byli lidé v nejistotě a přesun přijímacího řízení do online režimu byl překážkou navíc. Po téměř roce práce z domova se ale online pohovory staly samozřejmostí. Firmy i kandidáti navíc zjistili, že díky přesunu do online prostředí se celý proces náboru zrychlil a je flexibilnější. Kandidáti se osmělili a přestávají váhat nad změnou zaměstnání. Na podzim letošního roku očekáváme nárůst konkurence u jednotlivých pracovních nabídek,“ komentuje situaci Honza Klusoň, CEO platformy pro život a práci Welcome to the Jungle.

Že jsou lidé oproti loňskému roku mnohem připravenější na hledání nových pracovních příležitostí, ukazuje aktuální průzkum Welcome to the Jungle z května a června 2021. V něm až 70 % respondentů uvedlo, že jim pandemická situace nijak nekomplikovala hledání práce a přijímací řízení. Ve srovnání s obdobným průzkumem společnosti z května a června 2020 se jedná o posun k lepšímu. V minulém roce totiž až 73 % dotazovaných uvedlo, že jim pandemie naopak hledání práce ztížila.

Více než čtvrtině zaměstnanců klesla angažovanost

V důsledku nuceného home office bylo pro zaměstnavatele složitější udržet angažovanost zaměstnanců a dostatečně je zapojovat do dění ve firmě. Podle průzkumu cítilo 27 % zaměstnanců menší pracovní angažovanost po vypuknutí pandemie.

„I my jsme se potýkali problémem, jak na dálku zaměstnance utvrdit, že jsou důležitou součástí firmy a mají přehled o dění uvnitř. Zavedli jsme proto kvartální meetingy, tzv. Jungle Mornings, během kterých náš top management pravidelně představuje vizi a plány na další čtvrtletí. Jednou za dva týdny pak pořádáme Jungle News, kdy se každý může nejvyšších dvou šéfů zeptat na cokoliv, co ho zajímá nebo tíží. Tyto aktivity nám hodně pomohly motivovat lidi a budeme v nich pokračovat i do budoucna,” říká Honza Klusoň.

Vztahy s kolegy pokulhávají

S nižší angažovaností může souviset i zhoršení vztahů s kolegy, které pociťovala většina dotazovaných. Až 59 % respondentů uvedlo, že se během pandemie cítili být méně ve spojení se svými kolegy. „Udržet dobré vztahy na dálku bylo během nucených home office složitější. Odpadly small talky v kuchyňce a společné obědy, během kterých by se tým za běžných okolností spontánně pobavil o nepracovních tématech. V současném hybridním režimu, kdy se kombinuje práce z domova a kanceláře, bude pro zaměstnavatele i nadále výzvou udržet dobré vztahy v týmu. Nyní je ten pravý čas, aby si manažeři se svými týmy ujasnili potřeby a očekávání a nastavili si udržitelnou spolupráci,” dodává Honza Klusoň.

Welcome to the Jungle

Welcome to the Jungle je platforma pro život v práci. Nabízí širokou škálu kvalitního obsahu (článků, videí, podcastů, časopisů či událostí), jejichž cílem je inspirovat k profesnímu růstu.

Firmám Welcome to the Jungle pomáhá najít ty správné kandidáty skrze employer branding. Propracované profily firem umožňují kandidátům nahlédnout přímo do firemní kultury. Na webu Welcome to the Jungle naleznete na 3 000 profilů různých firem obsahujících videa, fotografie a rozhovory, které slouží jako zdroj cenných informací pro potenciální uchazeče o pracovní místa.

Zdroj informací

Welcome to the Jungle a NejBusiness.cz

Datum

29. července 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.1905 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál