Průzkum chování Čechů v nákupních frontách

Průzkum chování Čechů v nákupních frontách

Až 40 procent respondentů při nákupu upřednostní samoobslužnou pokladnu. A když už se musíme zařadit do fronty k pokladně, nejdřív oskenujeme obsah košíků všech čekajících ve frontě, a teprve pak zvolíme vhodnou řadu. A co Čechy ve frontách spolehlivě vytočí? Třeba to, když nakupující před nimi při placení zdlouhavě přepočítávají drobné mince. To vše vyplynulo z letního průzkumu společnosti Mastercard o chování Čechů v nákupních frontách.

„To bude na dlouho.“, „Mohl to mít připravené...“, „Plať kartou!“ – to je jen několik myšlenek, které lidi ve frontách napadají ve chvíli, kdy zákazník před nimi začne při placení přepočítávat drobné. A co ještě Češi nesou při čekání ve frontě s nelibostí? Třeba to, když někdo nemá dopředu vybráno (42 procent), nebo když si lidé berou velkou objednávku i pro ostatní, kteří ve frontě nestojí. 27 procent z nás pak vnímá negativně i to, když vyřízení objednávky obsluze zabere hodně času. Ale umíme být i klidní a bezkonfliktní – 21 procent Čechů flegmaticky konstatuje, že ve frontě je nevytočí vůbec nic.

Bezhotovostním transakcím podle průzkumu aktuálně dominuje bezkontaktní technologie. Její zavedení před 10 lety se odrazilo nejen v rychlosti plateb, ale i v jejich bezpečnosti. Většina dotazovaných (87 %), která si pamatuje placení před nástupem bezkontaktních plateb, jej v současné době považuje za rychlejší (98 %) a dvě třetiny za bezpečnější. Zajímavostí také je, že při platbě jízdenek v městské hromadné dopravě preferuje bezkontaktní platbu 62 procent respondentů (40 procent platební kartou a 22 procent mobilním telefonem). Platbu kartou Češi preferují také v případě restaurací a barů (73 %) i při drobných platbách na tuzemských výletech (62 %) nebo parkovného (53 %).

„Pro každého z nás je čas velmi cennou komoditou a určitě ho rádi trávíme jinak než ve frontách. Oproti dřívějším dobám, kdy nakupující ve frontách rozčilovala platba kartou, se situace po deseti letech bezkontaktních plateb otočila, a naopak emoce zdvihá primárně právě zdlouhavé přepočítávání hotovosti. Bezkontaktní platby nabízejí nejen úsporu času, ale i pohodlné a bezpečné řešení obzvláště v letních měsících, kdy všichni chodíme nalehko a cestujeme,“ uvedl Michal Čarný, generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

V případě výběru pokladny preferuje 40 procent respondentů pro rychlejší odbavení nákupu automatickou pokladnu bez obsluhy. Naopak k pokladně, kde je uvedeno, že nepřijímají karty, ale pouze hotovost, by si nestoupla hned více než třetina (37 %) respondentů. Při nakupování v supermarketu se Češi také snaží odhadnout velikost nákupů jednotlivých zákazníků v různých frontách. K pokladně, kde mají lidé nejmenší nákupy, by bez zaváhání zamířilo 44 procent respondentů.

Zdroj informací

Mastercard a NejBusiness.cz

Datum

28. července 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.2967 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál