Rostoucí ceny PHM v prvním pololetí dále podpořily zájem o plošné ceny paliv

Rostoucí ceny PHM v prvním pololetí dále podpořily zájem o plošné ceny paliv

Dlouhodobé zdražování pohonných hmot opět podpořilo zájem o tankovací karty s plošnou cenou paliv. Instrument dříve dostupný jen firmám s velkými odběry paliv mohou díky konceptu nákupní aliance využívat i malé firmy nebo živnostníci. A právě ti tankovací karty během loňského krizového roku doslova objevili. Zájem o plošné ceny napříč všemi segmenty podnikání výrazně roste i letos. Nákupní aliance Axigon eviduje za první pololetí meziročně čtvrtinový růst odběrů paliv.

Celý letošní rok se nese ve znamení prudkého zdražování benzínu a nafty. Zatímco na začátku ledna se cena obou paliv pohybovala pod úrovní 28 korun za litr, benzín je nyní více než o 5 korun dražší. Nafta zdražila díky snížení spotřební daně méně, i tak je její cena od začátku roku o 4 koruny vyšší. Průměrné spotřebitelské ceny pohonných hmot se dle posledních údajů ČSÚ dostaly na 33,58 Kč/l u benzínu a 31,63 Kč/l u nafty.

„Ještě loni v květnu přitom stál po prudkém propadu cen v důsledku mimořádných opatření litr nafty průměrně 25,70 Kč a litr benzínu 25,30 Kč. Ceny obou paliv jsou tak dnes již o 8, resp. 6 korun na litru výše,“ připomíná Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon, která firmám poskytuje tankovací karty Shell a EuroOil. K tomu dodává, že pandemie koronaviru covid-19 ještě více podpořila zájem firem, ale i živnostníků o tankovací karty, které umožňují čerpat palivo v režimu tzv. plošné ceny. „Všeobecná nejistota ohledně podnikání a nutnost hledat další úspory přinesla do té doby nevídaný zájem v segmentu menších firem i podnikatelů. Tankovací kartu totiž již lze využívat bez závazků k minimálním odběrům a současně dosáhnout na reálnou slevu. Například plošná cena nafty v síti EuroOil činila loni v květnu 23,59 Kč/l, což byla oproti průměrným cenám více než dvoukorunová úspora na každém litru paliva,“ říká Damir Duraković.

Plošná cena paliv je dlouhodobě pod cenovým průměrem trhu. Platí pro celou síť dané petrolejářské firmy bez ohledu na lokalitu a ceny na stojanech konkrétní čerpací stanice, takže v případě dálničních pump může být úspora na litru ještě výrazně vyšší. Tankovací karty nicméně umožňují také zjednodušení celé administrativy okolo plateb za palivo. Řidič nemusí schraňovat účtenky nebo disponovat hotovostí a veškeré transakce obdrží firma v souhrnném vyúčtování. V období pandemie se pak díky své bezkontaktnosti ukázaly tankovací karty jako jeden z vhodných nástrojů, jak snížit riziko nákazy. Nejen, že platby probíhají bezhotovostně a omezí se i nadbytečný kontakt a papírování třeba mezi řidičem a účetní, ale například v síti Shell je možné platit přes mobilní aplikaci doslova přímo z automobilu.

Nadprůměrný zájem o tankovací karty s plošnou cenou ze strany menších firem a živnostníků byl průvodním jevem loňského „koronavirového“ roku. V letošním prvním pololetí zájem dále roste, a to ze strany podnikatelských subjektů všech druhů a velikostí. „I přes významné omezení ekonomických aktivit v prvních dvou měsících letošního roku kvůli celostátnímu lockdownu, jsou již celkové odběry paliva u firem sdružených v naší nákupní alianci v prvním pololetí nad loňskou skutečností za stejné období. Meziročně odběry u některých našich partnerů rostly až o 25 %, čímž se současně dostáváme na rekordní úrovně měsíčních odběrů paliv přes 5,5 mil. litrů,“ dodává Damir Duraković.

Zdroj informací

Axigon a NejBusiness.cz

Datum

26. července 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.3393 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál