Digitální služby, demografické změny i krytí kybernetických rizik přinesou pojistitelům nové příjmy, říká studie

Digitální služby, demografické změny i krytí kybernetických rizik přinesou pojistitelům nové příjmy, říká studie

Rostoucí poptávka po digitálních pojistných službách, nové technologie, demografické změny a proměňující se zákaznické preference ovlivní příjmy z pojišťovnictví, vyplývá z nové studie Insurance Revenue Landscape 2025: Innovate for Resilience společnosti Accenture.

Díky lépe cíleným nabídkám, jež jsou postavené na reálných datech, která mají pojistitelé o svých zákaznících, vznikají možnosti nových příjmů ze současných tradičních pojistných produktů.

Zvýšení příjmů může přinést i nabídka digitální interakce, jelikož zákazníci si pojištění stále častěji sjednávají skrze různé digitální kanály a platformy třetích stran.

Výzkum dále ukazuje, že navzdory globální recesi v roce 2020 by do konce roku 2025 mohl celosvětový pojišťovací průmysl vzrůst až o 22 %. „Aktuální urychlení přechodu na digitální kanály může navýšit příjmy z tradičních pojistných produktů. Pojistitelé, kteří zavedou nové technologie a nabídnou zákazníkům zajímavější zkušenost skrze digitální kanály, mají větší šanci udržet se na špici. Pozice konzervativních hráčů, kteří jsou v přijímání nových technologií pomalejší, tak může být ohrožena, a jejich místo mohou nahradit hráči, kteří technologie integrují rychleji a flexibilněji,“ říká Jiří Sobola, Managing Director Accenture ČR pro oblast pojišťovnictví.

Nové příjmy plynou i z demografických změn

Pojišťovny také budou soutěžit o růst tržeb v oblasti služeb spojených se zdravím a wellness, zejména vytvářením partnerství v digitálních ekosystémech. „Pojistníky lze odměňovat na základě zdravého životního stylu nebo jim poskytovat informace o nutnosti lékařského vyšetření či zákroku díky včasnému rozpoznání počínajících symptomů", uvádí Jiří Sobola a dodává: „Nové příjmy mohou plynout i z demografických změn jako je stárnoucí populace – předpokládá se, že do roku 2050 bude až čtvrtina obyvatel Evropy a Severní Ameriky starší 65 let. Se zlepšující se kvalitou života a lékařské péče se zvyšuje doba dožití a nové inovativní produkty umožní pojišťovnám lépe obsloužit potřeby seniorů, zlepšit kvalitu jejich života a oddálit potřebu dlouhodobé zdravotní péče, případně snížit náklady, které taková péče vyžaduje.“ Jako konkrétní příklad lze uvést nositelný pás, který sleduje pohyb seniora a v případě pádu jej také ochrání před zraněním pomocí airbagu. Díky tomu se lze vyhnout náročné a zdlouhavé léčbě plynoucí z případné zlomeniny a zároveň eliminovat náklady, které by s takovou léčbou byly spjaty.

Zajímavá je pro pojistitele i generace mileniálů, někdy též označovaná jako generace Y. Ta je ochotna více sdílet osobní data, pokud výměnou dostane lepší nabídky – například ve formě snížených cen pojistného nebo slev na jiné produkty.

Vzrůstající riziko kybernetických hrozeb

Dodatečné příjmy z pojistných služeb může přinést krytí nově se objevujících rizik, například rozšiřujících se kybernetických hrozeb. Díky zvyšující se frekvenci práce z domova a sdílení různých zařízení v rámci jedné domácnosti roste i počet hackerských útoků, které často mají za následek odcizení důležitých dat majitele zařízení. Velké společnosti, zejména výrobní či energetické podniky a spediční firmy, které více využívají propojených zařízení v rámci IoT se budou chtít více jistit proti různým typu malwaru, který může tato sdílená zařízení napadnout.

Accenture

Accenture je globální společnost poskytující profesionální služby v oblasti digitalizace, cloudu a kybernetické bezpečnosti. Díky propojení zkušeností a specializovaných dovedností ve více než 40 průmyslových odvětvích nabízíme služby v oblastech poradenství & strategie, Interactive, Technology a Operations – a to díky podpoře největší celosvětové sítě Advanced Technology a Intelligent Operations center. Našich 537 000 zaměstnanců využívá možnosti nejnovějších technologií i lidské vynalézavosti v práci pro klienty ve více než 120 zemích. Díky síle změn vytváříme hodnoty a zvyšujeme úspěšnost našich klientů, lidí, akcionářů, partnerů i celé společnosti.

Zdroj informací

Accenture Services, s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

15. července 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.1398 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál