T-Mobile po 18 letech změnil PR agenturu

T-Mobile po 18 letech změnil PR agenturu

Největší český operátor T-Mobile a lídr v budování optické digitální infrastruktury v Česku transformuje svoji komunikaci. V rámci interních změn, řízených šéfem oddělení pro korporátní záležitosti a udržitelnost Petrem Jonákem a novou tiskovou mluvčí Zuzanou Svobodovou, mění T-Mobile po 18 letech také partnery, které mu s transformací prostřednictvím public relations pomohou. Vítězi tendru se se svými projekty staly agentury FYI Prague a experimentální brand katz83.

V rámci svého PR tendru desetiletí T-Mobile vybíral z 10 PR agentur. Dvouměsíční hledání, které probíhalo podle pravidel „férového tendru“ a zahrnovalo například vzájemné ‚chemistry meetingy‘ nakonec přineslo netradiční výsledek. T-Mobile ke spolupráci přizval dvě agentury, které původně nevstupovaly do tendru společně a nabídl jim možnost vzájemné kooperace. PR tak bude nově řešit v tandemu agentur FYI Prague a katz83, které prolnou svoje pojetí komunikace a nápady, které do tendru přinesly.

Digitální lídr s otevřenou komunikací

„Přišli jsme se Zuzkou Svobodovou s poměrně jasnou vizí toho, jak by měla magentová komunikace v budoucnu vypadat. T-Mobile už dávno není technokraticky orientovaná značka, v centru našeho dění stojí zákazník se svými potřebami – ať už osobními nebo firemními. T-Mobile vnímám především jako partnera těchto potřeb a moderátora změn a výzev, které se k nim vážou. To chceme promítnout i do komunikace a PR aktivit. Naše korporátní znalosti a zkušenosti, které patří ke světové špičce, chceme vnějšímu světu překládat srozumitelně, férově a rychle,” zmiňuje Petr Jonák, který od července 2020 působí na nově zřízené pozici ředitele pro korporátní záležitosti a udržitelnost společnosti T‑Mobile. „Jsme digitální firma, a právě díky digitalizaci dnes máme nejširší možnosti interakce s okolím v historii – s médii, komunitami i našimi zákazníky. Chceme tyto možnosti využívat naplno a nebát se zkoušet nové věci a přístupy. Díky tomu dnes sami zatím pouze tušíme, kudy cesta povede. Dali jsme si však záležet, abychom v tendru vybrali takové partnery, se kterými se na ni můžeme s radostí vydat.”

„Mým cílem je přiblížit telekomunikační byznys běžným zákazníkům. Mluvit k nim jejich jazykem, ať už jim představujeme vymoženosti nové generace mobilní sítě, nebo jim chceme ukázat doposud skryté kompetence T-Mobilu v oblasti řešení pro velké firmy či státní instituce. Stejnou prioritu, jako je komunikace našich komerčních novinek, musí dostat celospolečenská diskuse nad technologickými změnami, kterými naše společnost prochází. Zároveň nás čeká výrazná změna v pojetí běžného servisu pro novináře. Nechceme se například schovávat za proud tiskový zpráv každý měsíc a stejně jako plánujeme jít blíž našim zákazníkům, chceme takový přístup nabízet i partnerům z řad médií. Jakkoli to zní jako klišé, všichni v PR týmu se shodujeme, že je ta nejlepší chvíle opustit zažitá schémata a otevřeně komunikovat především přes naše vlastní znalosti, osobní vize a zápal, které nás všechny k T-Mobile přivedly,” uvádí Zuzana Svobodová, manažerka externí komunikace a tisková mluvčí T-Mobile. „Dělat věci jinak však nutně nemá znamenat revoluci. Hledání nových cest se u nás rozhodně spojí se zlepšováním těch, které spolehlivě fungují.“

Spolehlivý mediální servis i prostor pro experimenty

Právě v tom by se měli vítězové tendru vzájemně doplňovat. FYI Prague Jana Řezáče a Františka Brože bude pro T-Mobile zajišťovat především press-office service a rozvíjet vztahy s novináři a důležitými stakeholdery v oblasti mobilních technologií a telekomunikace. „Experimentální“ katz83 Tomáše Jirsy si na starost vezme aktivizaci celého mediálního prostoru a komunit prostřednictvím celospolečenských témat a komunikaci na sociálních sítích. Práce obou agentur se bude pochopitelně v rámci celého projektu doplňovat.

„Věříme, že PR se z dominantního nástroje budování reputace stalo jedním z kamenů hodně široké mozaiky, které mají značky k dispozici a poslední rok to naprosto obnažil. Chceme pro T-Mobile začít naplno využívat potenciál sociálních sítí, nových mediálních formátů a průběžné kreativy s cílem upevnit pozici otevřeného technologického lídra. Naší filozofii naplno vystihuje i náš první projekt – microsite digitalnileader.cz, kde chceme otevřeně popsat celou spolupráci, využít podcastového formátu a trochu netradičně pracovat se sítí WhatsApp,“ přibližuje pohled katz83 zakladatel Tomáš Jirsa.

S FYI Prague jsme vyrostli na startupech a to nejlepší si z nich odnášíme. Třeba potřebu utříbit si myšlenky a se svým produktem vytvářet nová celospolečenská témata. Být otevřený, dostupný, lidský, ale také dostatečně agilní, pokud je nutné reagovat obratem. Nepromlouvat nutně hned či pouze přes tradiční média, ale z obrovské nabídky komunikačních kanálů zvolit ten nejvhodnější. Uděláme maximum pro to, abychom společně s T-Mobile vedle nových technologických inovací a standardů přinesli změnu také v podobě nového způsobu komunikace se zákazníky, odbornou veřejností a samozřejmě s novináři, doplňuje Jan Řezáč, spoluzakladatel agentury FYI Prague.

Pro letošní rok má T-Mobile v rámci korporátní komunikace hned několik zásadních témat.  Nově vzniklá divize pro firemní zákazníky a veřejnou správu chce komunikaci a vztahy stavět na čtyřech základních pilířích. Konektivitě, s cílem rozvíjet v České republice nejmodernější telekomunikační a datovou síť a tím podporovat vizi společnosti o Propojené zemi, datových úložištích, ochraně v rámci cyber security a silném partnerství pro český stát a byznys v rámci globální transformace na ekonomiku a průmysl 4.0.

V oblasti služeb a inovací pro koncové zákazníky chce T-Mobile dále prohlubovat svou roli technologického lídra v oboru, což potvrdil – jako první operátor v ČR – i nedávným spuštěním podpory eSIM pro hodinky Apple Watch. Dalším klíčovým tématem je rozšiřování optického internetu, kdy T-Mobile plánuje do roku 2025 zajistit pokrytí 1 milionu českých domácností, a tím nastavit nové standardy dostupného internetového připojení. Velké úsilí bude investovat také do digitální edukace jak v rámci českého školství, tak neziskového sektoru, a otevírání celospolečensky důležitých témat, jakými je například internetová gramotnost nebo digitální inkluze.

T-Mobile Czech Republic

Společnost T-Mobile Czech Republic, člen mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom, má na českém trhu téměř 6,2 milionu zákazníků. T-Mobile je integrovaným operátorem a vedle mobilních a pevných telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti, což prokazuje i srovnávací měření kvality sítí umlaut (dříve P3), v němž T-Mobile již potřetí získal ocenění Best-in-Test.

T-Mobile Czech Republic klade důraz na odpovědný přístup k okolí a ke společnosti. Drží se férových pravidel podnikání, pomáhá na svět prospěšným aplikacím a službám, podporuje neziskové organizace, drobné podnikatele i jednotlivce a pomáhá při mimořádných událostech. Zaměstnanci společnosti působí jako dobrovolníci na řadě míst celé republiky.

Zdroj informací

T-Mobile Czech Republic a.s. a NejBusiness.cz

Datum

11. července 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.1942 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál