Nejhodnotnější značky světa zaznamenaly rekordní růst, jejich kumulovaná hodnota dosáhla 7,1 bilionů USD, tedy částky srovnatelné se součtem ročního HDP Francie a Německa; vyplývá tak z letošního žebříčku Kantar BrandZTM Nejhodnotnější značky světa 2021. Tento 42% nárůst, který čtyřikrát překračuje průměrný meziroční nárůst v posledních 15 letech tohoto hodnocení, byl podpořen především důvěrou, kterou vyvolává dostupnost vakcín, vládní balíčky na podporu ekonomik a zlepšující se výhledy na HDP. Americké značky představují 56 z celkových Top 100 značek žebříčku, s vedoucími značkami Amazon a Apple, z nichž každá v současnosti dosahuje hodnoty přes půl bilionu USD.
Hlavními trendy letošního žebříčku Kantar BrandZ Nejhodnotnější značky světa jsou:
“2020-1 se stal rekordním rokem pro růst značek, a to navzdory tomu, že mnoho z nich muselo čelit náročnému období. Náš výzkum opět prokázal, že silné značky doručují nadstandardní výnosy svým akcionářům, jsou více odolné a dokážou se rychleji zotavit.” říká Nathalie Burdet, CMO Kantaru. „Vzhledem ke globálnímu e-commerce rostoucímu z 12 % na 15 % všech prodejů v roce 2020, se jednalo o pozitivní rok především pro značky, které byly součástí takovéhoto hodnotového řetězce – od prodejce až po doručovatele jako např. FedEx a UPS. Zároveň jsme však zaznamenali růst i v odvětvích, pro která mnozí předpokládali na počátku pandemie spíše výzvy. Oděvní značky, například společně vystoupaly v žebříčku více než mediální a zábavní značky; obdobně luxusní značky, navzdory celosvětově omezenému cestování a lockdownům, zaznamenaly růst jako výsledek své reorientace sil.”
Pověst, především ta spojená s udržitelnými a etickými účely, se stále více stává zdrojem růstu značek. Kategorie luxusního zboží zaznamenala 34% růst značek, který byl tvořen především francouzskými a italskými luxusními značkami, jako je LVMH investující do pověsti prostřednictvím iniciativ spojených s pandemií, udržitelnou transformací a podporou společenských hnutí jako BLM. Obdobně i značka L’Oréal Paris během pandemie úspěšně vybočila z řady ve své kategorii a zajistila si růst díky využití svých prostředků na podporu posílení postavení žen.
“Letošní výsledky ukazují, že budování značky zůstává pro udržení růstu rozhodující.” vysvětluje Burdet. “Sledujeme výkony našich nejsilnějších značek na akciovém trhu a zaznamenali jsme, že se tyto značky zotavují dvakrát rychleji než ostatní klíčové indexy. Naši analytici odhalili, že 70 % toho, co činí značku úspěšnou, představuje dobrá realizace ve čtyřech základních oblastech, kterými jsou: poskytnutí nadstandardní zkušenosti napříč konzistentně obrandovanými touchpointy, portfolio dobře navržených a funkčních produktů a služeb, poskytnutí pohodlí spotřebitelům a také jejich viditelnost a povědomí o značce pomocí skvělé reklamy. Covid-19 navíc zdůraznil hodnoty spotřebitelů jako jsou důvěra a spolehlivost. Ty značky, které rozvíjí tyto hodnoty, prokazují leadership v těchto oblastech a ukazují odlišnost od ostatních značek, jsou pak nejlepší.“
KANTAR CZ s.r.o. a NejBusiness.cz
23. června 2021
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...