Do ČR letos vstoupil Primark a dalších 8 značek

Do ČR letos vstoupil Primark a dalších 8 značek

Nehledě na problémy, které maloobchodnímu segmentu způsobila opatření spojená s koronavirovou krizí – v Česku byly prodejny uzavřeny nejdéle v Evropě, 234 dní – na zdejší trh vstupují nové značky. Za první pololetí jich bylo či bude devět, nejvýznamnější je vstup irského oděvního řetězce Primark, otevření jehož prodejny se očekává s napětím.

Letošní první pololetí je nejsilnější za poslední tři roky: loni k nám ve stejném období přišlo šest značek, předloni osm. Nyní se totiž realizují některá otevření prodejen, jež byla kvůli pandemii odložena: Primark, Cinemax či Mr. Jeff vyčkávali na stabilizaci situace, jež zahájení provozu umožní.

Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Retaileři si uvědomují přetrvávající potenciál centra Prahy, která vždy byla, je a bude vyhledávanou turistickou destinací – tato významná část zákazníků se sem, jakmile to půjde, začne vracet. Roste zároveň také kupní síla místních obyvatel. Česko je tedy nadále ideálním místem pro expanzi maloobchodních značek.“

Primark má úspěch zaručen

Potenciálu Prahy si je dobře vědom irský oděvní řetězec Primark, který zde 17. 6. 2021 otevře svou první a největší prodejnu v centru města ve střední a východní Evropě. Ostatní obchody řetězce v regionu fungují zatím v obchodních centrech – v Polsku a Slovinsku, další se chystá v rámci rozšíření bratislavského nákupního centra Eurovea.

Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Otevření Primarku v Praze je bezesporu nejvýznamnějším vstupem nové značky ze segmentu rodinné módy a doplňků na zdejší trh – nejen letos, ale za uplynulých téměř 20 let. Posledním podobně významným příchodem bylo otevření prodejny H&M v roce 2003, předtím např. značek Zara, C&A, Marks & Spencer či New Yorker. Primark se v Česku určitě zařadí mezi úspěšné prodejce módního oblečení a doplňků za dostupnou cenu. Celosvětově patří mezi nejúspěšnější a nejprogresivnější společnosti ve svém oboru, proto věřím, že jeho úspěch v České republice je jistý.“

Koncept Primarku je pro zákazníky přitažlivý svojí velmi širokou nabídkou produktů, stále nového zboží, nových kolekcí, ale především velice atraktivní cenou. Prodejna v ikonické Flow Building přímo v centru Prahy navíc nabídne velice atraktivní architekturu a špičkovou kvalitu provedení interiéru a zařízení.

Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Zájem o koncept a zboží Primarku bude určitě velký, Češi mají o značce velice dobré povědomí, mnoho jich vyjíždí za nákupy jejího zboží do okolních zahraničních měst. Dá se tedy předpokládat veliký zájem zákazníků z celé České republiky, kteří za nákupy do Primarku do Prahy pojedou nebo si při návštěvě Prahy nenechají tuto příležitost a zážitek ujít. Obchod bude jistě benefitovat i ze zahraničních návštěvníků, kterých je v Praze ve standardních letech přes 9 milionů ročně.“

Jak Kotrbáček také očekává pozitivní dopad otevření prodejny Primarku na celou lokalitu. Do horní části Václavského náměstí přivede značné množství zákazníků, proto také Cushman & Wakefield nyní eviduje zvýšený zájem retailerů o maloobchodní prostory v blízkém okolí.

Móda, high street, Praha

Na „high street“, tedy hlavní nákupní ulice v centru města, míří čtyři z letošních devíti příchozích značek – tři do Prahy, jedna do Karlových Varů. Pět jich pak otevře svou provozovnu v obchodním centru – většina v Praze, slovenská síť kin Cinemax v Olomouci. Poměr centrum města vs. obchodní centrum je tak jako již dlouhodobě vyvážený.

V souladu s dalším dlouhodobým trendem je i v letošním prvním pololetí nejvíce příchodů v módním segmentu. V Pařížské ulici se otevřela prodejna značky Versace, která tak opětovně vstoupila na český trh (dříve měla obchod v ulici U Prašné brány). Svoji první prodejnu v Praze otevírá slovenský výrobce ponožek, prádla a doplňků Dedoles, který se stal velice úspěšným konceptem: v roce 2020 dosáhl tržeb 400 milionů korun a prodává zboží 600 tisícům zákazníků již ve 20 zemích.

Dvě nově příchozí značky jsou se segmentu F&B: v Praze otevřela svou první českou provozovnu polská kavárenská síť Dobro & Dobro Cafe a také prodejce japonských dezertů Motiko. Trendu obliby nákupu bytových doplňků a vybavení domácnosti využívá ruský koncept Cozy Home.

2021: další příchody nových značek v plánu

Otevřít v letošním roce prodejnu v České republice plánují i další maloobchodní značky, opět z velké části módní – například Chanel a Balenciaga (obě v Pařížské ulici), v obchodních centrech pak Anson’s, Modivo či eObuv.cz, dále třeba fitness centrum Clever Fit.

Celkem by mohlo jít o srovnatelný počet brandů jako v předchozích letech – v roce 2020 jich k nám vstoupilo 25, o rok dříve 24.

Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Věřím, že maloobchod již nebude muset čelit dalším omezením, jež na něj samozřejmě mají velký dopad, a na český trh budou přicházet nové značky v podobné míře, jako tomu bylo dosud. Jsem přesvědčen, že kamenné prodejny budou stále pro obchodníky a značky důležité a nadále se budou těšit zájmu zákazníků, kteří se sice naučili více nakupovat online, ale na fyzické nakupování rozhodně nezanevřeli. To tak zůstává zásadní složkou strategie retailerů, kteří však musejí zákazníkům nabídnout atraktivní a unikátní koncept prodejny, zkvalitnit zákaznický servis a zefektivnit komunikaci se zákazníkem.“

Cushman & Wakefield

Společnost Cushman & Wakefield je předním světovým poskytovatelem realitních služeb, které ve výjimečné kvalitě dodává nájemcům i vlastníkům nemovitostí. Cushman & Wakefield je jednou z největších firem v sektoru komerčních nemovitostí: zaměstnává na 50 000 lidí ve 400 pobočkách v 60 zemích světa. V roce 2020 dosáhly příjmy společnosti 7,8 miliardy dolarů, a to díky aktivitám v oblasti správy budov, nemovitostí a projektů, pronájmu, investičních trhů, oceňování nemovitostí a dalších služeb.

Zdroj informací

Cushman & Wakefield a NejBusiness.cz

Datum

16. června 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.3972 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál