Společnost Authentica Group zakončila pandemický rok 2020 10% poklesem obratu, její zisk naopak mírně vzrostl. Největší český výrobce a dodavatel reklamních nosičů do maloobchodů nahradil zakázky pro uzavřené maloobchody novými aktivitami. V minulém roce se dokázal etablovat v méně známém oboru – fulfillmentu, který zajišťuje veškerou logistiku distribuce zásilek pro e-shopy. Firma se chce stát lídrem českého trhu a jedním z předních evropských hráčů v tomto oboru.
Obrat skupiny klesl v roce 2020 na 414 mil. Kč, což odpovídá 10% poklesu oproti předchozímu roku (443 mil. Kč v roce 2019). Díky změně strategie a novým aktivitám však mírně vzrostl zisk společnosti, a to z 20 na 21 mil. Kč.
„Bezmála celoroční uzávěra maloobchodních prodejen prakticky zastavila celý byznys v retail marketingu. Plánovali jsme růst o 10 % a přibližně o tolik jsme se propadli. Dařilo se nám však uspět v novém oboru – fulfillmentu. Také díky němu nejsou naše ztráty tak vysoké, a naopak z krizového roku vycházíme posílení,“ říká Miroslav Hanák, jednatel společnosti Authentica Group.
Na výsledku loňského roku se pozitivně podepsala úspěšná spolupráce se společností Waterdrop, evropským výrobcem originálních nápojových kapslí. Waterdrop Fulfillment zajišťuje veškerý logistický servis pro Waterdrop v pěti zemích Evropy. Letos se očekává další růst i expanze na nové evropské trhy.
„Ani ne po roce spolupráce dodáváme Waterdropu zboží do pěti evropských zemí a zhruba jednou za dva měsíce přibíráme jednu další. V současné době odbavujeme v průměru 65 tis. zásilek měsíčně,“ komentuje spolupráci Miroslav Hanák.
„Pro Waterdrop neděláme jen skladování a odesílání zásilek, ale také navrhujeme, vyrábíme a kompletujeme speciální obaly, adventní kalendáře, prodejní stojany, gravírujeme speciální edice lahví a další služby. Říkáme tomu autentický fulfillment a tento koncept chceme v nejbližších letech přenést i do další země v Evropě, posléze do Spojených států a Asie,“ doplňuje Hanák.
Kromě úspěšného rozjezdu nových projektů Waterdrop Fulfillment a Fulfillment by Authentica pomohla společnosti také výroba ochranných štítů pro zdravotníky a pracovníky v první linii boje s virem Covid-19. Dle vlastního prototypu jich vyrobila 500 tis. kusů. 10 % z nich darovala nemocnicím a zdravotnickým zařízením v Jihomoravském kraji.
„Chtěli jsme štíty tisknout na našich 3D tiskárnách, což se ukázalo jako pomalé řešení. Během 48 hodin jsme vyvinuli vlastní prototyp ochranného štítu a za dalších 48 hodin jsme jich už vyráběli stovky, a následně 10 tis. denně, a dodávali tam, kde jich v té době byl zoufalý nedostatek,“ upřesňuje Hanák.
V letošním roce společnost plánuje, že navýší tržby na 500 mil. korun a počítá se ziskem 35 milionů. Růst tržeb se očekává především v oživeném retailu a také v rostoucím segmentu e-commerce. Authentica se v červenci stěhuje do vlastních nových prostor o rozloze 12 000 m² a postupně také automatizuje jednotlivé provozy.
vznikla sloučením vzájemně spolupracujících firem Authentica, GRD, Craftwork a nejnovější Fulfillment by Authentica. Zabývá se kompletní výrobou reklamních a marketingových materiálů a produktů v místech prodeje, tzv. POP a POS systémů (point of sale/point of purchase). Mimo tyto produkty navrhuje a instaluje výlohy a vyvíjí obalové materiály. Společnost sídlí v Brně, kde má také veškerou výrobu i administrativu. Pobočky jsou v Praze a německém Rosstalu, zastoupení má 15 let i ve Švýcarsku.
je součástí skupiny Authentica Group. Díky osmnáctileté zkušenosti na trhu retail marketingu nabízí společnost komplexní služby propojující e-commerce s retailem a logistikou. Díky tomu se stává významným hráčem i v oblasti fulfillmentu a je vyzyvatelem největších společností působících na českém trhu. Centrum fulfillmentu dokáže převzít veškerou skladovou agendu a expedovat zásilky pro zákazníky v oblasti e-commerce.
Authentic Group s.r.o. a NejBusiness.cz
15. června 2021
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...