Květnové tržby internetových obchodů naznačují, že předpoklady o masivním návratu zákazníků z e-shopů do znovuotevřených kamenných prodejen se ve většině segmentů zatím nenaplnily. Online obchodníci si drží vysoká čísla. Jednou z výjimek je sportovní vybavení, kde online prodeje z obrovských březnových hodnot postupně klesají. Naopak v segmentu auto-moto byl březen slabý a květen láme rekordy. Vyplývá to z analýzy digitální marketingové agentury Advisio, která se zaměřila na výsledky prodejů 100 středně velkých e-shopů z několika vybraných sektorů.
„U sportu jsou důvodem dubnových a květnových poklesů online prodejů hlavně vyprodané sklady a problémy s logistikou. Například v březnu byl obrovský zájem o jízdní kola a ta pak došla. Podobně se vyprodaly domácí fitness stroje, protože lidé nemohli cvičit ve fitness centrech. Výpadky ve výrobě kol se dosud nepodařilo zcela nahradit a o domácí fitness stroje už teď logicky není takový zájem. Proto zde z března na květen vidíme pokles prodejů až o čtvrtinu, byť čísla oproti předcovidovému roku 2019 stále zůstávají velmi vysoká,“ říká Jiří Komár, ředitel agentury Advisio.
„Naopak v online segmentu auto-moto vidíme od března do května 2021 nárůst prodejů o polovinu. Lidé na internetu hodně kupují pneumatiky a letos se na rozdíl od minulých let přezouvání kvůli obzvláště chladnému březnu koncentrovalo do dubna a května,“ doplňuje Jiří Komár.
Jen drobný meziměsíční pokles zaznamenaly v květnu online prodeje vybavení pro miminka a nejmenší děti. Část rodičů zřejmě čekala na květnové otevření kamenných prodejen, ale pokles z dubna na květen byl přesto jen pětiprocentní. Podobně stabilní byly na jaře online prodeje v segmentu dům a zahrada. Zde strhaly všechny rekordy online prodeje v dubnu 2020, kdy ale byla situace velmi silně ovlivněna covidovými opatřeními. Letos zde již k takovým výkyvům nedochází.
„Celkově je zatím v letošním roce online trh mnohem stabilizovanější než v roce 2020. Vloni se lidé masově přesouvali do e-shopů, pro řadu z nich to byla premiéra. Mezitím si již na nakupování online mnozí z nich zvykli a ukazuje se, že je od toho příliš neodradila ani možnost nakupovat znovu v kamenných prodejnách,“ uzavírá Jiří Komár z agentury Advisio.
Advisio je digitální marketingová agentura, která má 35 zaměstnanců a cca 150 klientů. Poskytuje full service v oblasti celého digitálního marketingu, tedy např. v oblastech jako PPC reklama, SEO, obsah na sociálních sítích, zbožové srovnávače, e-mail marketing nebo influencer marketing. Pro své klienty také připravuje komplexní marketingové a obsahové strategie. Advisio sídlí v Ostravě a klienty má po celé republice, ale i v zahraničí. V čele agentury stojí Jiří Komár a Radim Vašíček.
AdVisio marketing s.r.o. a NejBusiness.cz
9. června 2021
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...