Ochota nechat se naočkovat kvůli práci je velká

Ochota nechat se naočkovat kvůli práci je velká

Téměř dvě třetiny českých zaměstnanců by byly ochotny se naočkovat proti Covid-19, pokud by to bylo nutné kvůli jejich práci. Více než třetina pak věří, že díky očkování bude mít více pracovních příležitostí. Některé společnosti motivují své lidi k očkování nabídkou nejrůznějších benefitů, například finančních bonusů nebo volna navíc. 31 % zaměstnanců chce pracovat ze svých domácích kanceláří, dokud nebude v jejich firmě větší proočkovanost a tudíž bezpečí. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu Workmonitor personálně poradenské společnosti Randstad.

Průzkum ukázal, že až 65 % dotázaných respondentů by bylo ochotných se naočkovat proti Covid-19, pokud by to bylo nutné k pokračování v práci. I když zaměstnavatelé nemohou svým lidem očkování nařídit, mnozí z nich je alespoň motivují nejrůznějšími benefity. 11 % českých zaměstnanců uvádí, že jim jejich zaměstnavatel očkování aktivně doporučuje. Cílem je dostat provoz do normálu a vyhnout se dalším případným karanténám a lockdownům. Část zaměstnavatelů naopak k této otázce zaujímá zcela neutrální postoj. „Očkování je aktuálně nejsnazším způsobem, jak vrátit provoz firem do normálu a postavit ekonomiku opět pevně na nohy. Kromě obav z nedostatku personálních kapacit vlivem nařízených karantén by se při dostatečné proočkovanosti zaměstnanců mohly firmy zbavit i logisticky a finančně náročného testování,“ říká Jacek Kowalak, ředitel české pobočky společnosti Randstad.

Motivace v Česku zaostává

K očkování zaměstnavatelé v ČR motivují zhruba pětinu zaměstnanců. V mezinárodním srovnání jde však o podprůměrný podíl, globální průměr činí plných 46 %. Ti, kteří však již ze strany zaměstnavatele motivováni jsou, mohou v případě očkování dostat například finanční příspěvek ve výši i několika tisíc korun nebo získat v den očkování placené volno k potřebnému odpočinku a rekonvalescenci. „Tyto benefity mají za cíl zvýšit motivaci lidí k očkování proti Covidu-19 a zabránit tím případným dalším negativním následkům spojeným s potenciální příští vlnou pandemie,“ vysvětluje Jacek Kowalak. Možnou výhodu očkování si už nyní uvědomuje řada respondentů – až 39 % z nich například věří, že pokud dostanou vakcínu, budou mít více pracovních příležitostí. I v tomto případě nicméně jde o nejmenší podíl v regionu, globální průměr je 56 %.

V bezpečí díky home office

Očkování se stane pro firmy ještě diskutovanějším tématem ve chvíli, kdy se část zaměstnanců vrátí z home office do kanceláří. I když práce z domova zatím stále převažuje, budou muset zaměstnavatelé v budoucnu dbát na potřeby a obavy svých zaměstnanců. Až 37 % pracovníků totiž prohlašuje, že se v kanceláři nebudou cítit bezpečně, dokud nebudou očkováni ostatní v jejich okolí. Dalších 31 % respondentů pak uvádí, že by raději pokračovali v práci z domova, dokud nedojde k širší distribuci vakcín. „Na jednu stranu tak vidíme, že zaměstnanci vyjadřují obavy o své zdraví s ohledem na větší pravděpodobnost nákazy v práci, na druhou stranu však již nyní čelí řada zaměstnavatelů tlaku ze strany pracovníků ohledně všemožných úlev a vrácení se do běžného života. Lidem chybí sociální kontakt a běžný život, na který jsou zvyklí – více než polovina respondentů to uvádí jako hlavní negativum práce z domova,“ doplňuje Jacek Kowalak.

Průzkum Workmonitor společnosti Randstad

Průzkum Workmonitor společnosti Randstad byl poprvé publikován v Nizozemsku v roce 2003, a nyní již zahrnuje 34 zemí po celém světě. Pokrývá Evropu, Asii i Ameriku. Randstad Workmonitor vychází od roku 2020 dvakrát do roka a jeho výsledky odráží lokální i globální trendy v oblasti mobility. Ty je možné díky pravidelnosti průzkumu sledovat v průběhu času. Workmonitor Mobility Index měří postoj a očekávání zaměstnanců z hlediska změny zaměstnavatele nebo práce v průběhu následujících šesti měsíců. Kromě mobility sleduje spokojenost zaměstnanců a jejich osobní motivaci. Součástí každého průzkumu je i sada tematických otázek, které zkoumají současné trendy. Výsledná data tak poskytují komplexní vhled do aktuální situace na trhu práce. Kvantitativní studie je prováděna prostřednictvím on-line dotazníku u populace ve věku 18-65 let, pracující minimálně 24 hodin týdně v placeném zaměstnání (nezahrnuje osoby samostatně výdělečně činné). Minimální velikost zkoumaného vzorku je 800 respondentů za každou zemi, pro průzkum je využíván Dynata panel. Dotazování pro tuto první vlnu Randstad Workmonitor průzkumu 2021 proběhlo v období od 15. února do 8. března 2021.

Randstad

Randstad je globálním lídrem v segmentu HR služeb a specializuje se na řešení v oblasti flexibility práce a poskytování personálně poradenských služeb. Podporujeme lidi a společnosti v dosažení jejich skutečného potenciálu. Věříme, že nejlépe se toho dá dosáhnout spojením lidského přístupu s využitím nejmodernějších technologií. Naše portfolio služeb zahrnuje klasické agenturní zaměstnávání a vyhledávání pracovníků na hlavní pracovní poměr, in-house řešení, executive search a komplexní řešení v oblasti HR. V roce 2020 jsme pomohli téměř dvěma milionům uchazečů najít smysluplné zaměstnání u našich 236 000 klientů. Dále jsme vyškolili více než 350 000 lidí. Randstad je aktivní ve 38 zemích a v téměř polovině z nich patří mezi top 3 společnosti působící v oboru. V roce 2020 měl Randstad v průměru 34 680 vlastních zaměstnanců a vygeneroval příjmy v hodnotě 20,7 miliard eur. Randstad N.V. byl založen v roce 1960, se sídlem v Diemen (Nizozemí) a je kótován na NYSE Euronext Amsterdam.

Randstad je dvojka na českém trhu, v České republice má 170 konzultantů a poskytuje služby v oblasti agenturního zaměstnávání, procesního řízení lidských zdrojů a vyhledávání lidí na stálé úvazky klientům prostřednictvím 20 pracovišť.

Zdroj informací

Randstad a NejBusiness.cz

Datum

4. června 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

Reklama

Page generated in 1.2073 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál