Dýcháme v obchodních centrech čistý vzduch?

Dýcháme v obchodních centrech čistý vzduch?

Obchodní domy zažívají nápor lidí, kteří se po rozvolnění vydali na nákupy. Přestože jsou v obchodech nařízená protiepidemická opatření, někteří návštěvníci se stále mohou obávat možnosti nákazy. Ne všichni zákazníci nosí po celou dobu nakupování správně nasazený respirátor. Je proto důležité, aby v nákupních centrech a konkrétních prodejnách byla zajištěna bezpečná cirkulace vzduchu, který je průběžně dezinfikován. Podle společnosti GeoCore, která dodává vzduchotechnické systémy, si to správci těchto budov velmi dobře uvědomují a jejich zájem o zajištění bezpečného prostředí s dezinfikovaným vzduchem roste.

Pokud některé obchodní domy nebo prodejny v minulosti braly vzduchotechniku na lehkou váhu, tak během epidemie koronaviru zjistily, že právě čistý vzduch v budovách je jednou z hlavních priorit. Podle společnosti GeoCore dodávající systémová řešení týkající se vzduchotechniky lze dezinfikovat vzduch bez toho, aniž by to zákazníci nějak zaznamenali.

Dezinfekce vzduchu jako běžná součást budov

„Rozsáhlé vzduchotechnické systémy můžeme dnes vidět ve všech nákupních centrech či supermarketech s potravinami. Doporučení ohledně množství vzduchu jako dávka čerstvého vzduchu na člověka v dobách virových onemocnění či pandemických stavech mnohonásobně překračuje normou dané množství. Z toho plyne, že všechna vzduchotechnická zařízení jsou nedostatečná a je nutné přemýšlet nad tím, jak tato zařízení vylepšit, aby i v těchto extrémních situacích vyhověla,“ říká Zdeněk Matějovský, ředitel české společnosti GeoCore.

Největším rizikem jsou podle Matějovského uzavřené cirkulační systémy pracující s vnitřním vzduchem, které jsou využívány ve všech budovách pro vytápění a hlavně chlazení. „Pokud do budovy přijde člověk nakažený koronavirem, tak hrozí, že se vir vzduchotechnikou či chladící jednotkou nekontrolovaně rozšíří. Proto hned na začátku epidemie některá obchodní centra nezapínala VZT či jiná cirkulační zařízení, následně ale zjistila, že mohou vzduch dezinfikovat,“ popisuje Zdeněk Matějovský ze společnosti GeoCore.

Konkrétně firma GeoCore vypracovala komplexní systémy pro zvýšení bezpečnosti všech vzduchotechnických a chladicích systémů. Vyrábí i čističky jak pro domácnosti, tak i pro firmy.

Kromě obchodů i sklady a kanceláře

Na čištění vzduchu se zaměřili například i v rámci administrativních a sociálních prostor v Centrálním skladu dm drogerie markt s.r.o. v Jihlavě. Zde využívají čističky vzduchu Bion Fit Spot od firmy GeoCore s.r.o. A to z důvodu nejen hrozby koronaviru ale i pro vyšší bezpečnost vnitřních prostor. „Chceme spolupracovníkům nabídnout co nejbezpečnější prostředí, obzvlášť nyní je čistý vzduch velmi důležitý. Díky komplexnímu systému jsou naši spolupracovníci ve větším bezpečí než například v MHD,“ popisuje Petr Vaněček, vedoucí resortu Logistiky dm drogerie markt s.r.o.

Podle Matějovského ze společnosti GeoCore se poptávka po jejich systémech a ionizačních čističkách vzduchu během epidemie koronaviru zvýšila o 150 procent. O čistý vzduch nemají zájem pouze obchodní centra nebo obchody, ale také logistické budovy, polikliniky, kanceláře, nemocnice, školy či domácnosti.

„Pokud má budova náš komplexní systém BION, nejenže sníží náklady na vytápění a chlazení, ale především zajistí kvalitní vzduch pro zaměstnance a zákazníky. Navíc to není záležitost pouze koronaviru, ale vzduch vyčistí také od dalších virů, bakterií a prachu,“ doplňuje Zdeněk Matějovský.

Zdroj informací

GeoCore s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

2. června 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.3537 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál