Chování spotřebitelů se mění, zaměstnanci potřebují empatii

Chování spotřebitelů se mění, zaměstnanci potřebují empatii

Změny spotřebitelského chování a charakteru lidské práce vlivem digitalizace staví firmy před nové výzvy. Na jedné straně musí pečovat o angažovanost a motivaci svých zaměstnanců, na straně druhé potřebují předvídat nálady a preference svých zákazníků, aby na ně mohly co nejlépe reagovat. V obou případech je nutné zaměřit se na pozitivní zkušenosti a emoce. Právě této problematice se věnovaly dvě nedávné digitální konference pořádané společností SAP: Customer Experience Summit a Human Experience Summit.

Změnu spotřebitelského chování podle průzkumu společnosti Kantar očekává 93 % vedoucích pracovníků. Více než tři čtvrtiny spotřebitelů zaznamenalo dopady na rozpočet svých domácností a polovina se z nejrůznějších důvodů cítí znepokojena. Právě v takových situacích se lidé více zaměřují na to, co nakupují. Nejde ovšem jen o samotnou cenu, ale i o hodnotu daného produktu či služby.

Zákazníci ocení personalizovaný zážitek

Společnosti, které dokáží náladu svých zákazníků předvídat a zaměří se na budování pozitivní zkušenosti a emoce svých zákazníků, čeká růst a vyšší tržby. „Procházíme revolucí v oblasti zákaznické zkušenosti a řízení komunikace se zákazníkem. Pandemie změnila nákupní zvyklosti spotřebitelů. Díky digitálním řešením se společnosti mohou těmto změnám přizpůsobit, oslovit různé skupiny zákazníků a poskytnout jim nové zážitky i emoce,“ říká Edyta Malesza-Malatrat, ředitelka marketingu SAP pro střední a východní Evropu a Rakousko.

Technologie při budování pozitivní zákaznické zkušenosti využívá například společnost Adidas Runtastic vyvíjející aplikace a služby pro sledování sportovních aktivit. Její obchodní model je založen hlavně na propojení s uživateli a jejich fitness aktivitami. V době, kdy kvůli pandemii došlo k uzavření sportovních center, umožnila firma svým zákazníkům bezplatný 90denní přístup k prémiovému účtu. Následně nasadila mobilní technologii Emarsys z portfolia SAP Customer Experience, která umožňuje efektivnější a osobnější komunikaci se svými zákazníky. Díky ní chce v následujících měsících posílit interakci s uživateli a jejich personalizaci v reálném čase větší diverzifikací zpráv zaměřených na jednotlivce v různých fázích cvičení.

Péče o zaměstnance na dálku

Výrazné změny přinesla pandemie i do oblasti péče o zaměstnance, kteří jsou nejdůležitějším prvkem obchodní strategie každé firmy. Změny charakteru lidské práce vlivem technologií, většinová práce z domácích kanceláří a nutnost vést týmy na dálku přiměly řadu společností digitalizovat i oblast HR a zaměřit se na nové metody inteligentního řízení týmů a zvyšování angažovanosti i motivace zaměstnanců. Například s pomocí cloudového řešení SAP SuccessFactors dosáhla i samotná společnost SAP historicky nejvyšší úrovně spokojenosti zaměstnanců s personálními službami poskytovanými centrem podnikových služeb SAP Services.

Stejně jako v případě zákazníků se stalo klíčovým tématem budování pozitivní zkušenosti. Důležitou součástí je v tomto ohledu i koučování, mentoring a podpora zaměstnanců v pracovním i osobním životě. „Vítězně z toho vycházejí lídři, kteří dokázali důvěřovat sobě a svým týmům. Sdílením pocitů a emocí posílili mezilidské vztahy v týmu a svým kolegům poskytli skutečnou podporu,“ říká Sabrina Dick, HR ředitelka SAP pro střední a východní Evropu.

SAP

Strategií společnosti SAP je pomoci firmám stát se inteligentním podnikem. Jako lídr na trhu s podnikovým aplikačním softwarem pomáhá firmám všech velikostí a ze všech oborů k lepšímu fungování. 77 % světových výnosů z obchodních transakcí má co dočinění se systémy SAP. Technologie, jejichž součástí je strojové učení, internet věcí a pokročilé analytiky, pomáhají našim zákazníkům přetvořit jejich firmy v inteligentní podnikání. SAP poskytuje jednotlivcům a organizacím obchodní expertízu a rozvíjí spolupráci, díky níž jim umožňuje mít vždy náskok před konkurencí. Společnostem zprostředkováváme jednoduché využití technologií, díky čemuž mohou náš software využívat tak, jak sami chtějí a bez komplikací.

Naše end-to-end sady aplikací a služeb pomáhají zákazníkům z komerční i veřejné sféry a napříč 25 různými odvětvími v dosahování vyšších zisků, v přizpůsobování se aktuálním potřebám a ve schopnosti těžit z rozdílného přístupu. Díky celosvětové síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a uvědomělých lídrů pomáhá SAP ke zkvalitňování lidských životů. V České republice působí společnost od roku 1992 a dosud získala více než 1 300 zákazníků z oblasti podniků, finančních institucí a organizací veřejné správy. Součástí SAP v České republice je také SAP Services, SAP Ariba a SAP Concur.

Zdroj informací

SAP ČR, s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

31. května 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.2347 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál