Mastercard: Téměř 90 procent fanoušků je přesvědčeno o tom, že jejich emoce na stadionu dodávají hráčům sílu

Mastercard: Téměř 90 procent fanoušků je přesvědčeno o tom, že jejich emoce na stadionu dodávají hráčům sílu

86 procent fotbalových fanoušků věří, že díky fandění mají optimističtější přístup k životu a 45 procent má za to, že společné fandění v nich vzbuzuje ještě větší nadšení pro fotbal. Právě to vyplynulo z nejnovější studie, kterou si společnost Mastercard nechala zpracovat u příležitosti nadcházejícího finálového zápasu Ligy mistrů UEFA. V letošním roce se budou i nadále fanoušci se svými týmy setkávat především virtuálně, společnost Mastercard pro ně proto připravila hned několik aktivit, které jim umožní zůstat doma, a přesto být v centru dění.

Společnost Mastercard si před finálovým zápasem Ligy mistrů UEFA, který se odehraje v sobotu 29. května v Portu, zadala vypracování studie o smýšlení fotbalových fanoušků. Studii, která současně připomíná 27 let partnerství mezi Ligou mistrů a společností Mastercard, podpořil i ambasador značky, fotbalový trenér José Mourinho. Mourinho, přezdívaný „The Special One“, v rozhovoru o významu přítomnosti fanoušků na stadionu vášnivě rozebírá nezastupitelnou roli fanoušků. Podle něj jsou zcela nezbytní pro fotbalové okamžiky k nezaplacení. Mourinho rovněž vysvětluje, jak poslední rok ukázal, že sport s živým obecenstvem nelze považovat za samozřejmost: „O moci fanoušků nemám nejmenší pochybnosti. Dokonce běžně používám výrazy jako ‚nepodporují nás, netlačí nás, nebo naopak hrají s námi‘. A zažil jsem spoustu zápasů, které jsem vyhrál právě proto, že hráli s námi.“

Síla fanoušků a fandění

K podobným závěrům dospěl i průzkum společnosti Mastercard uskutečněný mezi 12 000 fotbalovými fanoušky napříč Evropou. V rámci studie se respondenti vyjadřovali například k tomu, nač se nejvíce těší po skončení pandemie, jaký vliv mají fanoušci na hru, ale také jak se fanouškovství projevuje v životech fotbalových fandů samotných.

Sledování fotbalového zápasu z tribuny stadionu se nic nevyrovná a 90 procent z 12 000 dotazovaných fanoušků uvedlo, že věří, že jejich fandění dodává hráčům na hřišti sílu. Současně bylo 86 procent z nich přesvědčeno, že díky podporování svých klubů jsou lidé optimističtější v životě obecně. Šedesát procent respondentů považuje prožívání úspěchů i neúspěchů na hřišti za výbornou přípravu na nevyzpytatelnost každodenního života, což se v posledním roce obzvlášť hodilo.

Podobný názor zastává i ambasador značky Mastercard José Mourinho. Je přesvědčený o tom, že podpora fanoušků je hlavním pilířem fotbalových zážitků k nezaplacení. Hráči, trenéři i fanoušci se podle něj již nemohou dočkat návratu diváků na stadiony. „Ta vášeň, hlasitá podpora, energie a tlak fanoušků je to, co nás žene dopředu. A to i když se hraje venku, důležitá je pro nás dokonce i podpora fanoušků protihráče, ta rivalita mezi nimi, to vše potřebujeme také.“

Návrat fanoušků na stadion

Finálový zápas v Portu bude moci přímo na stadionu Estádio do Dragão v Portu sledovat přibližně 12 000 fanoušků. Vedle dalších opatření budou mít k dispozici zcela bezkontaktní možnosti placení. Společnost Mastercard věnovala velké úsilí tomu, aby zážitek z přítomnosti na stadionu byl stejný jako v době před vypuknutím pandemie. Bude tak zajištěna potřebná dostupnost služeb a možnost platit bezpečně a bezkontaktně u všech stánků s občerstvením.

Zážitky k nezaplacení i v obýváku

Společnost Mastercard připravila také hned několik online příležitostí, které fanouškům umožní dostat se blíž k finálovému dění i v pohodlí svých domovů. Čtyři dětští maskoti tak například budou mít možnost se před finálovým zápasem Ligy mistrů UEFA setkat virtuálně s největšími legendami světového fotbalu. Prostřednictvím obrovské LED obrazovky u vstupu na hřiště se s hráči uvidí živě přímo ve chvíli, kdy budou nastupovat k začátku zápasu. Tuto digitální iniciativu organizuje Mastercard ve spolupráci s Nadací UEFA pro děti (UEFA Foundation for Children), díky níž se fotbalového svátku zúčastní dvě vybrané děti s postižením pocházející z Anglie. Tento virtuální zážitek k nezaplacení si užijí také dvě děti z Istanbulu.

Vedle toho se Mastercard dlouhodobě snaží přinášet fanouškům ty nejlepší zážitky z jejich milované hry. Prostřednictvím svého partnerství s Ligou mistrů UEFA nabízí fotbalovým fanouškům po celém světě zážitky k nezaplacení. Jedním z nich byla například virtuální účast na předzápasové analýze semifinálových utkání či na diskusi moderované čtyřnásobným vítězem Ligy mistrů UEFA a nizozemskou fotbalovou legendou Clarencem Seedorfem. Podobně Mastercard nabízí možnost účastnit se předzápasové analýzy a diskuse před samotným finálovým utkáním, tentokrát moderované záložníkem AC Milan a držitelem Zlatého míče, slavným Brazilcem Kaká. Držitelé platebních karet Mastercard se budou moci rovněž připojit k živé online diskusi s José Mourinhem, který účastníky provede legendárním vítězstvím Porta v roce 2004 a podělí se při tom o strategie a rozhodnutí, která jeho tým k vítězství dovedla.

Jeannette Liendo, viceprezidentka společnosti Mastercard Europe pro marketing a komunikaci, před blížícím se fotbalovým svátkem uvedla: „Pro fotbalové fanoušky po celém světě je finálový zápas Ligy mistrů UEFA událostí prvotřídního významu a důvodem se sejít a vychutnat si zážitek ze hry. Ani v uplynulém roce nepřestali fanoušci své kluby bezvýhradně podporovat alespoň ze svých domovů. Cílem společnosti Mastercard je pomáhat lidem užívat si toho, co milují a vychutnávat si například právě vzrušení po vstřeleném gólu či jen prostou radost ze zápasu. Dobře si uvědomujeme, že i samotný míč může začít něco k nezaplacení.“

Prostřednictvím partnerství s Ligou mistrů UEFA umožňuje společnost Mastercard fotbalovým fanouškům vychutnat si svou vášeň. I v průběhu letošní sezony poskytuje Mastercard fotbalovým fandům po celém světě zážitky k nezaplacení.

Mastercard

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Firemní kultura společnosti a vše, co Mastercard dělá uvnitř i navenek, se řídí firemním kvocientem slušnosti. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení.

Priceless.com

Priceless.com je lifestylový portál společnosti Mastercard. Jeho cílem je inspirovat a vytvářet jedinečné zážitky, jež spolu mohou sdílet rodiny a přátelé doma, online či kdekoliv jinde. Program je určen výhradně pro držitele platebních karet Mastercard. Jeho multikulturní záběr lidem umožňuje věnovat se bezprostředněji svým vášním, naplňovat své touhy po nových poznáních a objevech, obdarovávat blízké, účastnit se losování o cenné výhry či se podílet na speciálních aukcích na podporu důležitých záměrů. Program, jenž čerpá inspiraci ve více než 40 destinacích, je dostupný téměř ve stovce zemí, v nichž spotřebitelům přináší reálné i digitální zážitky kulinářské, sportovní, umělecké, kulturní, hudební a další, včetně redakčního obsahu, a umožňuje jim tak začít něco k nezaplacení.

Zdroj informací

Mastercard a NejBusiness.cz

Datum

27. května 2021

Hledáme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.9227 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál