ŠKODA AUTO představuje vybrané projekty na ochranu biodiverzity

ŠKODA AUTO představuje vybrané projekty na ochranu biodiverzity

Společnost ŠKODA AUTO představuje při příležitosti „Mezinárodního dne biologické rozmanitosti“ vybraná opatření, jimiž výrobce automobilů podporuje zachování biologické rozmanitosti v areálu svých výrobních závodů po celém světě. Společnost ŠKODA AUTO svůj závazek vůči udržitelnosti v celém hodnotovém řetězci včetně konkrétních opatření, která slouží k minimalizaci ekologické stopy v důsledku svých podnikových aktivit, sdružuje v rámci strategie Green Future. Kromě toho společnost ŠKODA AUTO rozvíjí v oblasti životního prostředí deklarované poslání „goTOzero“ koncernu Volkswagen.

V rámci své strategie Green Future a souvisejících projektů se společnost ŠKODA AUTO dlouhodobě zavázala k minimalizaci ekologických dopadů svých podnikových aktivit a k trvalé ochraně životního prostředí. Při příležitosti „Mezinárodního dne biologické rozmanitosti“, který byl vyhlášen Organizací spojených národů poprvé v roce 1992, nás společnost ŠKODA AUTO nechává nahlédnout pod pokličku vybraných iniciativ ve výrobních závodech v různých zemích světa.

V České republice automobilka již od roku 2007 podporuje zalesňování. Za každý v Česku prodaný vůz vysadí ŠKODA AUTO jeden strom – do konce letošního roku tak bude od zahájení této iniciativy vysazeno – více než 1 000 000 nových stromů. Tyto nově zasazené stromy by pokryly plochu 347 fotbalových hřišť či 227 hektarů nového lesa. V roce 2020 se jejich počet po celé ČR zvýšil o 83 249 stromů, neboť právě tolik automobilů se v Česku vloni prodalo. Za účelem zlepšení druhové skladby porostů bylo v rámci Grantového programu ŠKODA Stromky například jen po celém Krkonošském národním parku vysazeno 44 500 sazenic jedle bělokoré, 102 450 sazenic buku lesního, 7 600 sazenic javoru klenu, 14 350 sazenic ostatních listnatých dřevin a 150 sazenic modřínu opadavého. Novinkou grantů z roku 2020 byla podpora výsadeb keřů, které jsou z hlediska biodiverzity velmi důležité, další novinkou pak byla možnost využít až 5 procent z celkových nákladů na stabilizaci a udržitelnost. V roce 2019 se ŠKODA AUTO stala partnerem projektu Sázíme budoucnost od Nadace Partnerství, která je i odborným garantem v rámci grantového programu ŠKODA Stromky. V letošním roce byla automobilka nově partnerem mezinárodní soutěže o Evropský strom roku, kterou pořádá organizace Environmental Partnership Association (EPA), jejímž členem je i Nadace Partnerství.

V areálu tří českých výrobních závodů se nachází více než 1400 stromů, přičemž živé ploty a keře se rozprostírají na ploše více než 27 567 m2. Poskytují prostředí pro mnoho druhů hmyzu či jiných zvířat, přičemž kvetoucí rostliny pokrývají téměř 100 000 m2. V areálu vrchlabského závodu se také například nachází 4 včelí úly, které v létě obývá 240 000 včel a v zimě pak 60 000 včel.

Společnost ŠKODA AUTO založila v roce 2019 ve svém indickém závodě v Aurangábádu kyslíkový park, kde od té doby vysadila 25 000 stromů, které ročně vytváří 3 250 tun kyslíku a absorbují až 600 tun oxidu uhličitého. Umělá hnízda kromě toho poskytují různým druhům ptáků další životní prostor. V suchých oblastech okolo závodů v Aurangábádu a Púně ve státě Maháráštra podporuje automobilka důležitý rozvojový projekt. Nejprve zde bylo vysazeno 27 000 stromů, následně založeno pět vzorových farem a proškoleno sto lidí, kteří se o stromy starají, díky čemuž se v tomto regionu zásadně zlepšil přístup k vodě i příležitosti pro zemědělství. Kromě toho společnost ŠKODA AUTO podporuje v Indii projekt Nadace na ochranu mangrovové a mořské rozmanitosti (MMBCF) s cílem vysadit a ošetřit do roku 2027 více než 580 000 mangrovových stromů. Cílem je ochránit tímto způsobem mořskou faunu a zabránit erozi pobřeží.

Společnost ŠKODA AUTO má téma udržitelnosti pevně zakotvené ve své strategii Green Future již od roku 2012 tak, aby minimalizovala dopady na životní prostředí vyplývající z jejích aktivit. V tomto ohledu definovala společnost ŠKODA AUTO tři pilíře – „GreenProduct“, „GreenRetail“ a „GreenFactory“. „GreenProduct“ se zabývá vývojem co nejekologičtějších vozidel, a to jak z hlediska materiálů a recyklace, tak z hlediska spotřeby paliva. Pod označením „GreenRetail“ propaguje značka mezi svými dealery a servisy trvale udržitelný postup a „GreenFactory“ sdružuje veškeré aktivity, které přispívají k výrobě šetrné vůči zdrojům. Za tímto účelem kontinuálně dochází ke snižování spotřeby energie a vody, množství skládkovaného výrobního odpadu na jeden vyrobený vůz, emisí CO2 a redukci takzvané těkavé organické sloučeniny (VOC) – což jsou látky, jež vznikají například při lakování karoserie.

Koncern Volkswagen se plně hlásí k Pařížské klimatické dohodě a všechny jeho značky včetně společnosti ŠKODA AUTO se zavázaly být uhlíkově neutrální do roku 2050. ŠKODA strategie Green Future tak navazuje na koncernový environmentální model „goTOzero“ a soustředí se na témata změny klimatu, ochrany zdrojů, kvality ovzduší a dodržování předpisů v oblasti životního prostředí. Cílem je minimalizovat dopad všech produktů a řešení mobility na životní prostředí po celou dobu jejich užívání.

Zdroj informací

ŠKODA AUTO a.s. a NejBusiness.cz

Datum

25. května 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.2747 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál