Zahrádky v pondělí otevřely, příval štamgastů se ale nekonal

Zahrádky v pondělí otevřely, příval štamgastů se ale nekonal

Jak dopadl první den, kdy české gastro podniky mohly mít konečně oficiálně otevřené zahrádky? Podle údajů společnosti Dotykačka provozy přípravu nepodcenily. Otevřely dokonce i ty, které donedávna nechávaly zavřená i výdejní okénka. Šanci na výdělky jim ale do značné míry zhatilo špatné počasí. Očekávaný příval hostů se nekonal.

„Pokud jde o otevřené podniky, za pondělí jsme oproti předchozímu období zaznamenali nárůst zhruba o 17 procentních bodů. Bohužel o celkových tržbách se totéž říct nedá. Ty zůstaly stejné jako minulý týden a návštěvnost dokonce v porovnání předchozím pondělím ještě o něco klesla,“ přibližuje Petr Menclík, ředitel společnosti Dotykačka, jejíž pokladní systém využívá víc než čtvrtina tuzemského gastro trhu.

Ještě před měsícem podle údajů firmy měla zavřeno víc než polovina gastro podniků. Pokladní systém využívalo jen 46 % těch, které fungovaly ještě před vypuknutím pandemie. S otevřením zahrádek se počet otevřených podniků navýšil na 63 % (opět v porovnání s předcovidovým stavem z února 2020). Tržby oboru se poslední týdny, včetně „zahrádkového“ pondělí, drží 25 % pod úrovní loňského února.

Na pivo ano, na jídlo ne

Pokud se podíváme na jednotlivé segmenty, nejvíc si pondělním rozvolněním polepšily hospody. Tam sice zůstává vysoký podíl zavřených podniků (k včerejšku jich měla otevřeno pouhá třetina, a před měsícem to bylo dokonce jen 14 %), avšak oproti předchozímu pondělí u nich došlo k navýšení tržeb o 8 procentních bodů. I tak ale zůstávají na pouhých 45 % předcovidových hodnot.

„Lidé podle všeho rádi vyrazili na pivo i v horším počasí. U restaurací a dalších druhů podniků, kde se obvykle stravují, je citlivost na chladné a deštivé počasí vyšší,“ odhaduje Petr Menclík s odkazem na to, že v restauracích navzdory většímu počtu podniků tržby z týdne na týden vzrostly jen minimálně. V kavárnách celková útrata dokonce mírně klesla.

Zahrádkový boom v Karlových Varech

Pokud se podíváme na regionální rozdíly, je znát, že v souvislosti s aktuálním „zahrádkovým“ rozvolněním jsou vybrané kraje aktivnější než jiné.

„Nejvíc gastro zahrádek se podle všeho otevřelo v Karlovarském kraji. Tohle pondělí jsme tam v porovnání s předchozím týdnem zaznamenali nárůst aktivních pokladen o víc než 41 procent, zatímco ve většině ostatních krajů počty otevřených podniků stouply zhruba o pětinu. Uvedený nárůst velmi pravděpodobně souvisí i s tím, že po celou dobu pandemických omezení byl Karlovarský kraj z pohledu otevřených gastro podniků nejslabší z celé republiky,“ komentuje Petr Menclík.

Opačným směrem naopak vybočuje Praha, kde i během lockdownů fungovalo ve srovnání s předcovidovým obdobím nejvyšší procento gastro provozů. V souvislosti s otevřením zahrádek tak v pondělí přibylo jen minimum nových podniků.

Dotykačka

Dotykačka je poskytovatelem řešení a služeb v oblasti pokladních systémů pro malé a střední podnikatele v segmentu Horeca, obchodu a služeb. Společnost vznikla v roce 2015 a z dynamicky se rozvíjejícího start-upu je v současnosti jedním z evropských lídrů na trhu moderních pokladních systémů. Úspěšné pokladní řešení vyvinuté na platformě Android poskytuje živnostníkům, malým a středně velkým firmám spolehlivý nástroj pro zefektivnění jejich podnikání. Skupina Dotykačka s.r.o., do které kromě Dotykačky patří také Smart Software s pokladnou Markeeta zaměstnává 130 lidí ve třech zemích a obsluhuje dohromady více než 24 000 platících uživatelů. Celosvětově si aplikaci Dotykačka stáhlo na svá zařízení přes 75 000 uživatelů. Společnost má nyní obchodní zastoupení v České republice, Polsku a Německu. Už v roce 2016 se firma zařadila mezi Českých 100 Nejlepších. Dotykačka poskytuje v zahraničí svoje služby také pod značkou Dotypos.

Zdroj informací

Dotykačka ČR s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

21. května 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.1888 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál