Až 80 % uživatelů technologií si někdy neví rady

Až 80 % uživatelů technologií si někdy neví rady

Podle průzkumu společnosti Marwin.help, lidem s problémy v používání počítače, tabletu nebo mobilu často radí známí (až ve 43 % případů) nebo členové domácnosti (42 %). Bezmála 80 % uživatelů zároveň přiznalo, že se s žádostí o pomoc občas nemá na koho obrátit. Prakticky stejně velká část z nich by pak uvítala službu, která by jim s každodenními problémy napříč zařízeními dokázala poradit po telefonu nebo online. Do Česka nyní přichází nová služba „IT mikropomoci“, která bude s uživateli řešit každodenní problémy s technologiemi, i ty nejmenší.

Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) mají čtyři pětiny českých domácností přístup k počítači. Až 82 % z nich má připojení k internetu. S šířením technologií stoupají i nároky na uživatele a jejich znalosti. Kromě seniorů už běžně potřebují pomoc lidé všech věkových kategorií. Říct si o radu s nastavením zařízení nebo s jeho každodenním používáním se ale stále řada lidí zdráhá.

Lidé používají technologie čím dál více, proto roste i poptávka po IT pomoci: „Znalost technologií často považujeme za samozřejmost. Jejich neustálý vývoj je ale mnohdy dělá komplikovanějšími – každý z nás tak téměř denně řeší nějakou věc, se kterou si neví rady,“ říká Marcel Kasanický, zakladatel služby Marwin.help, která se zaměřuje na online pomoc s technologiemi prostřednictvím chatu, telefonátů, sdílení obrazovky i augmentované reality.

Technologie jako samozřejmost

Mít počítač a internet je i v českých domácnostech samozřejmostí. Podle ČSÚ se do online prostředí přesouvá také řada každodenních aktivit – například až 73 % majitelů mobilních telefonů na nich vyřizuje většinu svého bankovnictví. Až 57 % jich pak preferuje nákupy online namísto v kamenných obchodech.

Běžné uživatelské problémy zdaleka neřeší jen nejstarší generace. S prací na počítači nebo jiném zařízení mívají občas problém všichni, dokonce i lidé uživatelsky zkušení, ti si ovšem o pomoc často říct nechtějí, protože jsou přesvědčení, že jde o jejich osobní nedostatky. „Zejména mladí lidé mají často pocit, že požádat o radu s používáním Excelu nebo připojením k wifi je ostuda. Nechat si poradit ale ve finále znamená nejen lépe pochopit problém, ale především je to mnohem rychlejší než zdlouhavé hledání řešení na internetu, nebo opravy metodou pokus-omyl,“ vysvětluje Kasanický.

Marwin.help

Nová služba Marwin.help pomáhá s běžnými digitálními problémy, které potkávají každého uživatele technologií. Připojení k Wi-Fi, nechtěně smazané kontakty, nefunkční počítač či zaseknutá tiskárna? Pro Marwin.help není žádný problém příliš malý. Specializuje se i na drobné věci, se kterými lidé bojují denně - jak napsat zavináč na klávesnici, hledání zmizelé ikonky na mobilu nebo třeba problém s vytištěním emailu. Vše navíc řeší na dálku, takže nikam nemusíte. Někteří klienti kontaktují asistenty Marwin.help i denně. V mnoha případech tato služba nahradí kamarády a kolegy, se kterými obvykle problémy řešili. Služba Marwin.help je IT pomoc, která se přizpůsobí potřebám klientů a mluví lidským jazykem, kterému rozumí opravdu každý.

Zdroj informací

Marwin.help a NejBusiness.cz

Datum

18. května 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.3107 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál