Až 80 % uživatelů technologií si někdy neví rady

Až 80 % uživatelů technologií si někdy neví rady

Podle průzkumu společnosti Marwin.help, lidem s problémy v používání počítače, tabletu nebo mobilu často radí známí (až ve 43 % případů) nebo členové domácnosti (42 %). Bezmála 80 % uživatelů zároveň přiznalo, že se s žádostí o pomoc občas nemá na koho obrátit. Prakticky stejně velká část z nich by pak uvítala službu, která by jim s každodenními problémy napříč zařízeními dokázala poradit po telefonu nebo online. Do Česka nyní přichází nová služba „IT mikropomoci“, která bude s uživateli řešit každodenní problémy s technologiemi, i ty nejmenší.

Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) mají čtyři pětiny českých domácností přístup k počítači. Až 82 % z nich má připojení k internetu. S šířením technologií stoupají i nároky na uživatele a jejich znalosti. Kromě seniorů už běžně potřebují pomoc lidé všech věkových kategorií. Říct si o radu s nastavením zařízení nebo s jeho každodenním používáním se ale stále řada lidí zdráhá.

Lidé používají technologie čím dál více, proto roste i poptávka po IT pomoci: „Znalost technologií často považujeme za samozřejmost. Jejich neustálý vývoj je ale mnohdy dělá komplikovanějšími – každý z nás tak téměř denně řeší nějakou věc, se kterou si neví rady,“ říká Marcel Kasanický, zakladatel služby Marwin.help, která se zaměřuje na online pomoc s technologiemi prostřednictvím chatu, telefonátů, sdílení obrazovky i augmentované reality.

Technologie jako samozřejmost

Mít počítač a internet je i v českých domácnostech samozřejmostí. Podle ČSÚ se do online prostředí přesouvá také řada každodenních aktivit – například až 73 % majitelů mobilních telefonů na nich vyřizuje většinu svého bankovnictví. Až 57 % jich pak preferuje nákupy online namísto v kamenných obchodech.

Běžné uživatelské problémy zdaleka neřeší jen nejstarší generace. S prací na počítači nebo jiném zařízení mívají občas problém všichni, dokonce i lidé uživatelsky zkušení, ti si ovšem o pomoc často říct nechtějí, protože jsou přesvědčení, že jde o jejich osobní nedostatky. „Zejména mladí lidé mají často pocit, že požádat o radu s používáním Excelu nebo připojením k wifi je ostuda. Nechat si poradit ale ve finále znamená nejen lépe pochopit problém, ale především je to mnohem rychlejší než zdlouhavé hledání řešení na internetu, nebo opravy metodou pokus-omyl,“ vysvětluje Kasanický.

Marwin.help

Nová služba Marwin.help pomáhá s běžnými digitálními problémy, které potkávají každého uživatele technologií. Připojení k Wi-Fi, nechtěně smazané kontakty, nefunkční počítač či zaseknutá tiskárna? Pro Marwin.help není žádný problém příliš malý. Specializuje se i na drobné věci, se kterými lidé bojují denně - jak napsat zavináč na klávesnici, hledání zmizelé ikonky na mobilu nebo třeba problém s vytištěním emailu. Vše navíc řeší na dálku, takže nikam nemusíte. Někteří klienti kontaktují asistenty Marwin.help i denně. V mnoha případech tato služba nahradí kamarády a kolegy, se kterými obvykle problémy řešili. Služba Marwin.help je IT pomoc, která se přizpůsobí potřebám klientů a mluví lidským jazykem, kterému rozumí opravdu každý.

Zdroj informací

Marwin.help a NejBusiness.cz

Datum

18. května 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.2338 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál