AČN: Návrh pěti týdnů dovolené sníží konkurenceschopnost a zvedne nezaměstnanost

AČN: Návrh pěti týdnů dovolené sníží konkurenceschopnost a zvedne nezaměstnanost

Návrh na zavedení povinných pěti týdnů dovolené přinese podnikatelům ve výrobě nábytku velké problémy. Je zcela triviální si domyslet, že tyto problémy dopadnou i na zaměstnance. Bude se jednat o značnou ztrátu konkurenceschopnosti našich podniků a jedinou možnou reakcí majitelů firem bude snížení nákladů. Pro každého zákazníka je cena důležitá. Argumentace, že nově je v ceně nábytku i cena za dovolenou navíc, bude extrémně složitá…

Návrhy na změnu zákoníku práce a vložení úpravy o povinnosti pětitýdenní dovolené jsou skutečným hazardem s konkurenceschopností nábytkářských firem. Je zcela zjevné, že současný systém, kdy je zcela na podnikateli (respektive majiteli), zda svým zaměstnancům zaplatí dobrovolně týden navíc, funguje. Může se klidně stát, že se podnikatel rozhodne zaplatit i dva týdny navíc. To je naprosto legitimní rozhodnutí a je zcela na vůli podnikatele, případně je předmětem kolektivního vyjednávání mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem.

Faktor kolektivního vyjednávání mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem bývá stále častěji politiky ze všech politických spekter opomíjen. Tendence politiků přebírat moc nad ekonomickým chováním firem, ovšem nepřenáší odpovědnost za tyto rozhodnutí. Odpovědnost za tato politická rozhodnutí ponesou právě podnikatelé. Vyšší míra regulace nám holt blahobyt nepřinese. Je zcela evidentní, že tuto skutečnost si musíme všichni uvědomit. Pokud pracujeme méně, musíme počítat s tím, že dostaneme méně zaplaceno. Je to poměrně jednoduchá rovnice, kterou může ovlivňovat digitalizace, automatizace a robotizace. Lidská práce bude vždy klíčovým faktorem pro odměňování. Pokud se délka naší práce zkrátí, těžko si můžeme myslet, že to nebude mít vliv na naše příjmy.

Nábytkářský průmysl se i přes nepřízeň způsobenou koronavirem v loňském roce úspěšně rozvíjel. Skvělých výsledků dosáhnul zejména díky exportu kvalitního a dražšího nábytku. V České republice se v loňském roce vyrobilo nábytku za 48,5 miliardy korun a export činil 33,57 miliardy korun. To je skvělý výsledek, přihlédneme-li ke složité koronavirové situaci, kdy byly po dobu několika týdnů zavřeny hranice.

AČN v únoru letošního roku provedla průzkum, jak by se firmy vyrábějící nábytek vyrovnaly s platností návrhu pětitýdenní dovolené. Pětitýdenní dovolená by přinesla tak výrazné zdražení vyráběného nábytku, že je velkou otázkou, zda by taková cena byla pro zákazníky přijatelná. V některých případech by podnikatelé museli propočítávat smysl podnikání a zvažovat počínání správného hospodáře v souladu se zákonem. Úvaha srovnávání s ekonomickou produktivitou v Německu je naprosto zcestná. Produktivitu Německa nemáme a dlouho mít nebudeme. O tom, že s Německem nemá cenu se srovnávat ukazuje i současná politická diskuse okolo kurzarbeitu. Veškeré návrhy kurzarbeitu předkládané ve sněmovně jsou bohužel německému vzoru na hony vzdálené.

Asociace českých nábytkářů

Řádnými členy Asociace českých nábytkářů jsou společnosti zaměřené na výrobu nábytku, které dbají na své renomé a drží se zásad poctivého podnikání. Členové AČN jsou vázáni morálním kodexem člena. Asociace českých nábytkářů od svého vzniku podporuje v České republice prodej kvalitního nábytku a poskytování kvalitních služeb vztahujících se k nábytku. Asociace českých nábytkářů je správcem značky Česká kvalita – Nábytek www.ceska-kvalita-nabytek.cz a provozovatelem vyhledávače prověřených nábytkářských firem www.nabytek-jistota.cz . Asociace českých nábytkářů je významným partnerem pro zastupování požadavků podnikatelů z oboru výroby nábytku.

Zdroj informací

Asociace českých nábytkářů a NejBusiness.cz

Datum

25. dubna 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.3101 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál