Výrazný meziroční nárůst zájmu o používání blockchainové hlasovací platformy Polys zaznamenala mezi prosincem 2020 a únorem 2021 bezpečnostní společnost Kaspersky. Platforma Polys vznikla na podporu inovativních projektů na Kaspersky Innovation Hub a ve sledovaném období na ní proběhlo třikrát více online hlasování než za stejné období před rokem. Vyplývá to z analýzy anonymizovaných metadat z této platformy. Zatímco dva dosud nejčetněji zastoupené sektory, které využívaly Polys - vzdělávací instituce a nevládní organizace - si svoje pozice zachovaly, podíl uživatelů z dalších oborů se výrazně proměnil.
Lockdownová opatření, která od března 2020 zasáhla více než 100 zemí, způsobila přesun mnoha aspektů každodenního života do on-line prostoru, včetně práce, nakupování a sociálních interakcí. Analýza anonymizovaných dat z blockchainové hlasovací platformy Polys ukazuje, že lidé začali využívat online přístup častěji také pro společná rozhodování. Blockchainová technologie je pro tyto účely mimořádně vhodná, protože pomáhá zabránit manipulaci s daty. Využívá se například i pro operace s kryptoměnami.
Aby analytici zjistili, jak pandemie ovlivnila rozsah hlasování na dálku, zkoumali statistiky tři měsíce před přijetím globálních protikoronavirových opatření, počínaje prosincem 2019, kdy mnoho organizací hodnotilo svoje výsledky ke konci roku. Tyto statistiky pak byly porovnány s údaji od prosince 2020 do února 2021.
V tomto období bylo při online hlasování nejaktivnějším sektorem vzdělávání – organizace z tohoto odvětví provedly 60 % všech akcí online, zatímco rok předtím to bylo pouze 43 % hlasování. Následovaly nevládní organizace, které touto metodou provedly 17 % hlasování, což je o dva procentní body více než ve stejném období loňského roku. Vzrostl také podíl vládních organizací a stran, a to ze 6 na 10 %. To z nich učinilo třetí nejaktivnější odvětví, které předstihlo hlasování o záležitostech v podnikání.
To však není jediná změna zaznamenaná v průběhu roku. Jelikož shromažďování velkých skupin osob bylo obecně zakázáno, na veřejných akcích se konalo méně než 1 % hlasování, zatímco dříve do této kategorie spadalo 7 % hlasování. Odborníci si také všimli, že společná rozhodování o místních iniciativách rovněž poklesla, a to ze 3 % v období od prosince 2019 do února 2020 na 1 % koncem tohoto roku, což naznačuje, že tyto projekty byly pozastaveny. V období od prosince 2020 do února 2021 se však jejich podíl vrátil na 3 %, protože se debaty o místních iniciativách zase obnovily.
„Zaznamenali jsme rostoucí zájem a důvěru v hlasování prostřednictvím blockchainové technologie. V uplynulém roce se lidé na naši platformu nejen vrátili, ale poradili také svým přátelům a kolegům, aby ji rovněž vyzkoušeli. Zjistili jsme například, že po online hlasování v oblasti vzdělávání hlasovala na naší platformě také místní firma. Kvůli opatřením na omezení osobních kontaktů se bezpečné online hlasování stalo téměř jediným způsobem, jak pokračovat ve společném rozhodování, což urychlilo jeho využívání,“ vysvětluje Alexander Sazonov, vedoucí produktu Polys.
Kaspersky je globální společnost zaměřená na kybernetickou bezpečnost, která vznikla v roce 1997. Odborné znalosti společnosti Kaspersky v oblasti bezpečnostních hrozeb a zabezpečení se neustále transformují do inovativních bezpečnostních řešení a služeb na ochranu firem, kritické infrastruktury, vlád a dalších uživatelů po celém světě. Komplexní portfolio zabezpečení, jejž tato společnost nabízí, zahrnuje špičkovou ochranu koncových bodů a řadu specializovaných bezpečnostních řešení a služeb, jež pomáhají čelit sofistikovaným digitálním hrozbám, jakkoli se neustále proměňují. Technologie společnosti Kaspersky chrání víc než 400 milionů uživatelů a 240 000 firemním klientům přináší ochranu všeho, co je pro ně v digitální oblasti nejcennější.
Kaspersky a NejBusiness.cz
20. dubna 2021
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...