SOCR ČR: odmítnutí potravinových kvót

SOCR ČR: odmítnutí potravinových kvót

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) jednoznačně přivítal zrušení kvót týkajících se povinného zastoupení českých potravin v tuzemských obchodech, které odhlasovala poslanecká sněmovna. SOCR ČR dlouhodobě poukazoval na jejich nereálnost a škodlivost.

„Děkujeme poslankyním a poslancům za úspěšné složení reparátu a za poslání paskvilu zvaného potravinové kvóty do historie. Konkurenceschopnost se musí podporovat, nejde ji nařídit,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR, a dodal: „Přijetí potravinových kvót by mělo za následek zvýšení ceny, snížení výběru a pokles motivace tuzemských zemědělců zlepšovat svou kvalitu a konkurenceschopnost. Ve výsledku by se to obrátilo proti nim, protože lidé by si odmítli nechat vnutit předražené potraviny pochybné kvality. Místo nesplnitelných kvót se konečně můžeme soustředit na to, jak zvyšovat nabídku takových českých potravin, o které zákazníci stojí.“

SOCR ČR a jeho členové mají zájem o účinnou podporu tuzemského zemědělství a potravinářské výroby založenou na úctě k půdě i zvířatům, na inovacích, zvyšování efektivity a konkurenceschopnosti. O české potraviny je zájem, domácí spotřebitel je však náročný, očekává konkurenceschopnou kvalitu, rozsah výběru i cenu. Na tu je totiž obzvlášť citlivý, ačkoli je v řadě případů ochoten zaplatit i tzv. patriotickou přirážku neboli vyšší cenu za výrobek domácí produkce, zejména od malých zemědělců, jež si spojuje se zodpovědným chováním vůči přírodě. Jistě by bylo nanejvýš vhodné, aby například předseda Zemědělského výboru Poslanecké sněmovny PČR Jaroslav Faltýnek, jenž za kvóty bojoval do poslední chvíle, využil zbývající měsíce funkčního období této sněmovny, aby nastartoval společnou debatu o změnách, kterými musí české zemědělství v dalších letech projít.

„Je škoda, že jsme ztratili více než rok možných reforem zemědělství ve prospěch zákazníků jen kvůli nenasytnosti některých českých agrobaronů, kteří se chtěli uměle zbavit konkurence, s níž si neumí poradit. Vyzývám proto všechny politické strany, aby se otázka konkurenceschopnosti českého zemědělství a potravinářství stala v dalším volebním období jedním z klíčových témat. Dotační politika musí být přenastavena tak, aby směřovala do nových technologií a zvyšování efektivity a podporovala především produkci potravin. Nemělo by se stávat, že bude pro zemědělce finančně výhodnější pěstovat řepku než potraviny. Měli bychom také hledat nástroje, jak snížit byrokracii a posílit zemědělskou infrastrukturu, od kapénkových závlah přes společné skladovací prostory až po moderní technologie ke zpracování zemědělských produktů a digitalizaci. Pokud se nám to povede, můžeme nejen výrazně změnit českou krajinu, ale také výrazně zvýšit objem produkce kvalitních českých potravin, o něž mají zákazníci zájem,“ zdůraznil T. Prouza.

Jednotlivé obchodní řetězce s tuzemskými dodavateli intenzivně spolupracují a zastoupení českých produktů včetně lokálních a regionálních neustále stoupá. Obchodníci jsou si vědomi, že zákazníci mají o domácí potraviny zájem, takže se je snaží v maximálně možné míře nabízet. České potraviny jsou díky spolupráci s obchody velmi úspěšné i v zahraničí – jen loni se pod privátními značkami obchodů vyvezly tuzemské potraviny za více než 20 miliard Kč – a velmi často mířily na velmi konkurenční západoevropské trhy.

Zdroj informací

Svaz obchodu a cestovního ruchu České republiky a NejBusiness.cz

Datum

17. dubna 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.206 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál