Zaměstnaneckým benefitům v době pandemie vládnou peníze a volný čas

Zaměstnaneckým benefitům v době pandemie vládnou peníze a volný čas

Bez ohledu na obor či věk preferují čeští zaměstnanci nejvíce benefity, které znamenají příspěvek do rodinného rozpočtu či více volna. K nejžádanějším benefitům tak patří nejrůznější prémie či bonusy, 13./14. plat, dovolená 5 a více týdnů a flexibilní pracovní doba. Zejména u modrých límečků pak roste důraz i na dorovnání mzdy v případě karantény a o benefity spojené s ochranou zdraví. Jen málokteří zaměstnavatelé však poskytují aktuálně nejžádanější benefity v dostatečné míře. Vyplývá to z nového průzkumu personální agentury Grafton Recruitment.

K benefitům, u kterých zájem zaměstnanců nejvíc převyšuje nabídku zaměstnavatelů, patří napříč všemi obory 13./14. plat, příspěvek na dovolenou a dorovnání mzdy v případě pracovní neschopnosti. Příspěvek na dovolenou má možnost čerpat pouze 17 % zaměstnanců, zájem o něj však má 85 % modrých a 80 % bílých límečků. Podobně je tomu i v případě 13./14. platu, od svého zaměstnavatele ho dostává pouhá čtvrtina zaměstnanců, přitom zájem by o něj mělo přes 90 % pracovníků z řad bílých i modrých límečků.

Očkování proti Covid-19 jako benefit

Velký růst poptávky meziročně zaznamenaly benefity týkající se ochrany zdraví. Na předních příčkách se objevuje například očkování proti Covid-19, které by přivítalo 57 % bílých a 52 % modrých límečků, pravidelné testování a poskytnutí vitamínů na podporu zdraví. I v případě těchto benefitů zájem zaměstnanců výrazně převyšuje nabídku zaměstnavatelů. O programy na podporu duševního zdraví má zájem zhruba polovina zaměstnanců. K dispozici jsou však jen pro 14 % pracovníků kancelářských profesí a pro 7 % dělníků.

Home office jako standard, příspěvek dostává jen minimum pracovníků

Zatímco před nástupem pandemie Covid-19 byl home office vnímán jako atraktivní zaměstnanecký benefit, dnes se z něj stal standardní pracovní model. I proto se v žebříčku preferovaných benefitů propadl na nižší pozice. Zavedení pravidelné práce z domova znamenalo pro zaměstnavatele nutnost poskytnout svým lidem řádné technické vybavení, ale také možnost své zaměstnance motivovat podporou v celé řadě oblastí. Polovina zaměstnanců tak od svých zaměstnavatelů dostává i příspěvek na stravování, 17 % si může zapůjčit kancelářský nábytek a 2 % pracovníků má dokonce zajištěno i hlídání dětí. Příspěvek na náklady spojené s prací z domova však dostává jen minimum pracovníků. „Jednorázový příspěvek dostalo pouze 8 % zaměstnanců, 9 % dostává pravidelnou měsíční platbu. Nejčastěji se jedná o částku do 500 Kč,“ říká Martin Malo, ředitel Grafton Recruitment a GI Group.

Preference se liší dle oborů i generací

Priority v oblasti benefitů se poměrně dost liší dle oboru působnosti i věku respondentů. Například o vzdělávání mají větší zájem pracovníci z HR a marketingu, lidé z obchodu zase častěji požadují služební auto a slevy na firemní výrobky či služby. Pracovníci z financí mají větší zájem o benefity, které umožňují vyvážení pracovního a soukromého života, a lidé z oboru IT mají pocit, že benefitů by mohlo být obecně více. Pro modré límečky jsou nejdůležitější finanční benefity a velmi často zmiňují i dorovnání mzdy při nařízené karanténě. To požaduje 85 % zaměstnanců, bohužel jen 20 % ho dostává. Generační rozdíly jsou pak patrné spíš v obecném přístupu k benefitům. „Zatímco nejmladší generace Z se na trhu práce rozkoukává a zaměřuje svou pozornost zejména na vzdělávací aktivity, mileniálové představují již zkušenější pracovníky s většími požadavky na nabízené benefity. Generace X je skromnější a její představy o objemu benefitů jsou průměrné. Nejstarší baby boomers jsou pak nejskromnější generací, která nemá v oblasti benefitů žádné přehnané nároky,“ dodává Martin Malo.

Průzkum

Průzkum byl zrealizován formou online dotazování v průběhu ledna a února 2021, tedy téměř po roce od vypuknutí pandemie Covid-19 v České republice, která přinesla změny na pracovním trhu napříč všemi obory a promítá se tak do řady výsledků. Do průzkumu se zapojilo 2 672 respondentů z celé České republiky. Jednotliví uchazeči o zaměstnání v rámci průzkumu prozradili, jaké benefity jim poskytuje současný zaměstnavatel a jaké by preferovali v budoucnu.

Grafton Recruitment Czech Republic

Grafton Recruitment, s.r.o. byla založena v roce 1994 a v současné době je zastoupena 14 pobočkami po celé ČR: v Praze, Brně, Jihlavě, Ostravě, Ústí nad Labem, Českých Budějovicích, Plzni, Zlíně, Liberci, Olomouci, Hradci Králové a Kolíně. Grafton Recruitment nabízí efektivní řešení v otázkách náboru, ať už se jedná o jednorázové vyhledání zaměstnance nebo velkoobjemové nábory pro soukromý i veřejný sektor. Specializuje se dále na agenturní zaměstnávání formou dočasného přidělování. Připravuje také na míru řešení outsourcingu nebo kompletní zajištění servisu náboru řízením celého procesu jako hlavní dodavatel.

Patří rovněž mezi přední poskytovatele outplacementových služeb a poradenství nebo výběru zaměstnanců pomocí assessment center, speciálních testů a dodatečně nabízí poradenský servis v oblasti lidských zdrojů. Grafton Recruitment je součástí Gi Group.

Zdroj informací

Grafton Recruitment, s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

8. dubna 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.4042 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál