Každý druhý uživatel by se vyhnul poskytovateli služeb, kterému narušili ochranu dat

Každý druhý uživatel by se vyhnul poskytovateli služeb, kterému narušili ochranu dat

Polovina uživatelů by přestala využívat nabídek poskytovatele online služeb, pokud by se prokázalo, že u těchto služeb nastala nějaká forma narušení ochrany dat. Vyplývá to z celosvětového průzkumu bezpečnostní společnosti Kaspersky, do kterého se zapojilo na 15 000 respondentů včetně uživatelů z České republiky. Rovněž tuzemští uživatelé by v 50 % případů od takového poskytovatele služeb odešli.

Ještě větší nevoli u uživatelů vzbuzuje představa, že by někdo neoprávněně nakládal s jejich daty. V takovém případě by od poskytovatele služeb odešlo 63 % respondentů (v České republice to uvedlo 64 % dotázaných), a to zejména ve chvíli, kdy by tento poskytovatel prodával jejich data třetí straně. Uživatelé si stále více uvědomují odpovědnost firem za ochranu osobních údajů, a proto od nich vyžadují větší transparentnost při nakládání s daty zákazníků.

Zvýšená potřeba nakupování, zábavy, komunikace i práce online kvůli opatřením proti šíření koronaviru zřejmě vyvolala zájem uživatelů o to, kolik osobních údajů takto poskytují a jaké to pro ně může mít následky. Téměř dvě třetiny respondentů (62 %, v České republice 51 %) se nyní obávají, že webové stránky nebo služby, které navštěvují, pak neustále sledují jejich online aktivity.

Uživatelé žádají transparentnost v nakládání s jejich daty

Kromě toho, že by polovina zákazníků přestala využívat služeb kompromitovaného poskytovatele, velká část jich myslí na prevenci a požaduje vyšší ochranu svých dat, a to jak od firem, tak od vlád. Zhruba polovina respondentů (51 %, v České republice 48 %) chce, aby firmy při zpracování jejich osobních dat postupovaly transparentně, přičemž 48 % (v České republice 40 %) si myslí, že firmy by měly být stejně otevřené i ohledně způsobu fungování svých technologií. Obdobně 50 % dotázaných žádá, aby stejně transparentní při shromažďování a správě dat byly i vlády. V tuzemsku má takový požadavek 45 % respondentů.

Neznamená to však, že by uživatelé byli nutně proti samotné myšlence zpracování svých osobních dat. 68 % z nich uznává, že jim používané aplikace a digitální služby podstatně usnadňují život (v České republice to připouští 62 % respondentů). Ale vzhledem k tomu, že u každého osmého (12 %, ovšem v České republice jen u 6 %) osobních data unikla nebo je někdo nevhodně sdílel s třetí stranou - což vedlo k odhalení utajovaných informací (64 %, v České republice 61 %) nebo k finanční ztrátě (62 %, v České republice 48 %) - je rostoucí opatrnost na straně uživatelů pochopitelná.

Graf: Jak by měly firmy nebo státní organizace zajistit transparentnost?

"Z výsledků průzkumu je zřejmé, že lidé chtějí mít kontrolu nad svými daty a požadují jasné odpovědi na otázky, jak a kde jsou se jejich data spravují. To je věc, kterou ve společnosti Kaspersky bezvýhradně podporujeme a prosazujeme, když zdůrazňujeme význam transparentnosti v informačním prostoru. Nedávno jsme přesunuli zpracování dat od našich klientů do Švýcarska a tato změna chování vůči zákazníkům pomůže našemu úsilí, aby byly postupy zpracování dat v budoucnu bezpečnější a transparentnější. Firmy by si měly být vědomy, jak škodlivé by pro pověst jejich značky bylo ignorovat tyto výzvy,“ říká Marina Titova, vedoucí marketingu produktů pro domácnosti ve společnosti Kaspersky.

Kromě kroků prováděných poskytovateli služeb existují také opatření, která mohou podniknout sami uživatelé, aby udrželi sebe a své údaje v bezpečí. Společnost Kaspersky v této souvislosti některá doporučuje.

• Aktualizujte programy a operační systémy, kdykoli k tomu budete vyzváni. V rámci těchto aktualizací se opravují zranitelná místa, což znamená snížení pravděpodobnosti, že se naruší bezpečnost.

• Vybírejte si co možná nejbezpečnější šifrované Wi-Fi připojení, aby byly vaše počítače a informace chráněny před očima všemožných zvědavců. Můžete použít také řešení typu Kaspersky Security Cloud, které nabízí širokou škálu nástrojů, například kontrolu účtu, soukromé procházení webů, režimy blokování, anti-ransomware, zabezpečení mobilních zařízení a správu hesel.

• Pokud se musíte připojovat k veřejné Wi-Fi síti, zvažte použití virtuální privátní sítě (VPN). Chrání vaše data a neuchovává historii navštívených webů, vyhledávacích dotazů ani jiných akcí, takže můžete zůstat chráněni před jejich potenciálním zneužitím.

• Měňte pravidelně hesla k účtům i výchozí hesla svého routetru a dalších zařízení. Výchozí hesla jsou příliš slabá a bývají často dostupná na internetu.

• Buďte stále ostražití vůči zdánlivě přesvědčivým, avšak škodlivým e-mailům, a ve všech aplikacích a službách mějte vždy na paměti ochranu soukromí.

Kaspersky

Kaspersky je globální společnost zaměřená na kybernetickou bezpečnost, která vznikla v roce 1997. Odborné znalosti společnosti Kaspersky v oblasti bezpečnostních hrozeb a zabezpečení se neustále transformují do inovativních bezpečnostních řešení a služeb na ochranu firem, kritické infrastruktury, vlád a dalších uživatelů po celém světě. Komplexní portfolio zabezpečení, jejž tato společnost nabízí, zahrnuje špičkovou ochranu koncových bodů a řadu specializovaných bezpečnostních řešení a služeb, jež pomáhají čelit sofistikovaným digitálním hrozbám, jakkoli se neustále proměňují. Technologie společnosti Kaspersky chrání víc než 400 milionů uživatelů a 240 000 firemním klientům přináší ochranu všeho, co je pro ně v digitální oblasti nejcennější.

Zdroj informací

Kaspersky a NejBusiness.cz

Datum

8. dubna 2021

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.2393 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál