Přemýšlejte udržitelně a plánujte odpovědně. Dejte své akci zelenou.

Přemýšlejte udržitelně a plánujte odpovědně. Dejte své akci zelenou.

Udržitelné akce odpovídají na aktuální společenskou poptávku. Věříme, že s létem, nejpozději na podzim se budeme smět scházet ve větším množstvím lidí. Bude snad možné se vrátit k organizaci normálních eventů, které bude možné restartovat odpovědněji k planetě a společnosti. Přemýšlíte také při plánování vašich akcí v souladu s udržitelnými – zelenými principy. Díky šetrnějším akcím můžete pozitivně působit na účastníky a motivovat je ke změnám chování, jak k přírodě, tak vůči firmám a institucím.

Agentura M-ocean s.r.o. pořádá akce už řadu let a zhruba posledních 5 let výhradně s důrazem na minimální dopad na životní prostředí a maximální dopad na pozitivní změny ve společnosti. Před třemi lety v M-ocean začali aplikovat s větším i menším úspěchem principy green events. V teamu mluví o vhodném výběru lokace, promyšlenému konceptu a designu akce, o plánování dopravy a naplňování aut, o energetické náročnosti, redukci a opakovaném používání spotřebních obalů, snížení tiskové produkce, používání přírodních a recyklovaných materiálů v rámci event set-upů, užívání výhradně ekologických čistících prostředků na akcích i v kanceláři. Realizují drobné eco výzvy ohledně firemního provozu. Například, jak jim z agentury zmizely odpadkové koše a jaké to mezi kolegy vyvolalo emoce a diskuse.

Co je cílem udržitelných eventů

Na začátek můžeme říct, že ideální Zero waste event v podstatě neexistuje. Snahou je vytvářet co nejmenší možný negativní dopad na svět kolem. Zároveň se musíme snažit vytvářet co největší pozitivní dopad na účastníky akcí týkající se změny postojů k udržitelnému chování. Všechny připravované projekty se posuzují podle několika základních kritérií se snahou:

1. snižovat uhlíkovou stopu akce,
2. snižovat spotřebu vody,
3. redukovat vznik odpadů.
4. maximalizovat pozitivní dopad na účastníky
5. z hlediska ekonomiky je vždy cílem držet rozpočet v požadovaných hranicích a zároveň nakupovat zboží a služby od lokálních dodavatelů.

„Během plánování a realizace udržitelnějších eventů se snažíme chovat tak, abychom, vytvořili chytrý koncept, který nám umožní využití certifikovaných a šetrných materiálů. Snažíme se také co nejvíce snížit spotřebu energie a vody, omezit emise skleníkových plynů, minimalizovat přebytky jídla, využít lokální zdroje. Minimalizujeme a maximálně třídíme odpad a dáváme přednost znovu použitelným obalům a vybavení. Snažíme se držet zásady 7R – Rethink, Reduce, Repair, Reuse, Refurbish, Recycle, Recover,“ říká Martina Kafková, stratég&tvůrce eventů v M-ocean. 

Pokud chcete při organizaci udržitelných eventů přemýšlet zeleně, tak plánujte odpovědně. Získejte potřebný čas. Realizace i běžných eventů je časově náročná a pokud se rozhodnete respektovat udržitelné principy, přičtěte si k vaší první zelené akci více času a pozornosti navíc.

Najděte stejně smýšlející parťáky. Je to důležité, je potřeba realizovat akci s lidmi, kteří jsou na podobné vlně, jinak může docházet k častým rozepřím.

Hledejte nové cesty. Je potřeba vždy chytře zredukovat požadavky pouze na ty nezbytné, ale efektivnější, ekologičtější cesty a s prvky zážitku. Nezapomínejte na 7R. Pokud pro účely eventu nakupujete a vyrábíte předměty nebo vybavení, uvažujte o jejich životním cyklu a ekologickém materiálu. Vyhýbejte se jednorázovým řešením. 

Komunikujte s účastníky před i během akce vaši snahu a cíl o realizaci udržitelného eventu. Motivujte je a zapojte je.

Je několik kategorií, které jsou součástí většiny událostí, a které znamenají největší zátěž pro životní prostředí nebo můžou mít velký sociální dopad.

Za prvé je to místo konání. Rozhodnutí kde se vaše akce bude odehrávat zásadně ovlivní uhlíkovou stopu. Přemýšlejte nad otázkami: Je možné přijet na místo hromadnou dopravou? 

Má lokalita již zavedené udržitelné mechanismy a proškolený personál?  Je možné využít lokální dodavatele na vybavení a provoz akce? Vybírejte lokalitu pečlivě a vždy zvažte, aby vybraná lokalita splňovala alespoň několik udržitelných principů.

Catering. Jídlo a pití je základ pro úspěch každé akce. Dobře zvolená a správně komunikovaná nabídka občerstvení je také klíčová pro udržitelnou linii eventu. Opět si musíte položit několik základních otázek. Nabízí dodavatel jídlo z lokálních zdrojů? Nabízí dodavatel nebalenou vodu? Je možné nabídnout účastníkům vegetariánskou či veganskou alternativu? 

Jak a na čem se bude servírovat jídlo? Jak dodavatel nakládá se zbylým jídlem?

Nezapomínejte na program a pokud budou v rámci programu probíhat také nějaké aktivity, je několik variant, jak k takovému programu přistoupit. Co chceme zařazením aktivity komunikovat? Jak inspirujeme účastníky k pozitivnímu jednání a akčním krokům? Je možné minimalizovat vznik dalšího odpadu při realizaci? Může odpad fungovat jako zdroj zážitků a zábavy? 

Workshopy jsou trefou do zeleného, co se týká programu udržitelného eventu. Představují ideální propojení vzdělávání a zábavy, a to díky informacím a současně zážitkům, které si účastníci odnesou. Při plánování takového workshopu, vždy zvažte, zda musíte pomůcky nakupovat, či během workshopu nich zužitkujete odpad.  Motto takové akce zní: nekupujte, upcyklujte. 

„Inspiraci pro jednoduché workshopy můžete hledat v rámci našich edukativní eko workshopů s názvem Odpovědná dílna. Všechny činnosti probíhají podle předem připraveného programu a baví ženy i muže. Výrobky si mohou účastníci buď odnést domů, nebo je věnovat na charitu. Předmět vyrobený na workshopu má navíc funkci “dva v jednom”. Kromě tvůrčí činnosti, která přináší radost, se hodí také jako užitečný nebo designový dárek z akce“, vysvětluje Martina Kafková, zakladatelka projektu Odpovědná dílna. 

Zdroj informací

M-ocean, s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

7. dubna 2021

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.2263 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál