Jen software? Minulost. IT firmy se zaměřují na konzultace

Jen software? Minulost. IT firmy se zaměřují na konzultace

Trendy ve světě technologií se každou chvílí mění a pro podniky je složité se v nich vyznat. IT firmy proto jako odpověď na tento problém zavádí vlastní konzultace, které provedou klienty implementací digitálních řešení od A do Z.

Jak vypadá specifický druh pojištění od definice rozsahu a ukázky možného řešení po samotný prodej? Nebo co vše obsahuje návrh a podoba aplikace sloužící pro komunikaci řidiče osobního automobilu včetně dalších vylepšení? To vše jsou konkrétní otázky, které řešily konkrétní české firmy při digitalizaci svých projektů a využily služeb specializovaných IT firem.

Zjevný, ale ne úplně nový trend řeší IT společnosti po celém světě. Čím dál důležitější službou se stává důkladná a precizní konzultace celého projektu. Na trhu již nyní neuspějí společnosti, které navrhovaly klidně nesmyslná a drahá řešení s vyhlídkou zaplacené faktury a důsledkem se stal… nespokojený zákazník.

Tři zásadní otázky - proč, co a jak?

Ať už se jedná o prvotní podnikatelský záměr nebo o odhad potřebného digitalizačního řešení, vždy je důležité si položit tři stejné otázky: Proč to chci, co přesně potřebuji a jak bude probíhat realizace?

„Když nás klient osloví, mnohdy má pouze nejasnou představu, co přesně potřebuje. Takového klienta pak provedeme celou diskusí proč, co a jak, a navrhneme mu konkrétní řešení. Občas se stane, že klient má představu, co potřebuje, popřípadě jakým způsobem k tomu chce dojít, ale neumí to zasadit do souvislostí, tedy navázat na to co dělá, jak to zapadne do jeho byznysového modelu, a samozřejmě, aby to nebylo drahé,“ doplnil Roman Kouba, obchodní ředitel společnosti eMan.

IT konzultant? Ajťák, obchoďák i analytik v jednom

Společnosti, které pomáhají s digitalizací procesů, považují časovou efektivitu a preciznost za základ jejich podnikání. Konzultační služba pak napomáhá všem zúčastněným stranám dodržet stanovené cíle. Konzultanti tak zastávají v IT společnostech divokou kombinaci, kdy se od nich očekává znalost IT oboru, obchodnické zkušenosti a porozumění finanční straně projektu.

„Konzultace jsou v souladu s naším dlouhodobým směřováním, kdy klienty považujeme za své partnery a chceme do tohoto vztahu přinést určitou přidanou hodnotu, něco navíc, co klient ocení a uvítá. Zároveň je to minimalizace rizika, nákladů a času, jak na straně klienta, tak na straně naší,“ dodává Kouba.

eMan

Společnost eMan je předním českým dodavatelem softwaru. Specializuje se na vývoj mobilních a webových aplikací a integrovaných řešení. Zaměřuje se především na klienty z automobilového průmyslu, bankovnictví a pojišťovnictví, energetiky a služeb. Mezi její klienty patří například Škoda Auto, Honeywell, Edenred, E.ON, ČSOB, Allianz, Generali Česká pojišťovna nebo MND. Řešení vyvinutá eManem získala celou řadu ocenění, jako např. Mobilní aplikace roku, Internet Effectiveness Awards, WebTop100, IT projekt roku nebo Zlatá koruna.

V roce 2018 odkoupili původní zakladatelé 60 % podíl na společnosti od Jablotronu, který do společnosti vstoupil v roce 2016. Hodnota transakce se pohybovala v řádech vyšších desítek milionů korun. eMan je v současné době většinově vlastněn svými zakladateli, kteří zároveň zastávají pozice ve výkonném managementu. Firma dnes operuje nejen v Česku, ale i po celé Evropě a v severní Americe. Tržby společnosti vzrostly v roce 2019 na 168 milionů korun. Celkem zaměstnává bezmála 120 lidí.

Zdroj informací

eMan a.s. a NejBusiness.cz

Datum

25. března 2021

Pozvánka na konferenci

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.6879 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál