Prezentace z prostředí domova představuje skutečný oříšek. Pokud už máte online prezentování za sebou, tak víte, jak náročné je získat si pozornost posluchačů, které nejvíce ze všeho zajímá interiér vašeho bytu nebo chatovací okénka nejrůznějších aplikací. A pokud dojde k obávanému zamrznutí obrazovky, můžete ztratit publikum nadobro.
Podle dat společnosti InterCall při online prezentacích 63 % posluchačů píše a posílá maily, 21 % nakupuje online, 9 % cvičí jógu a 6 % si vyřizuje telefonické hovory. Jak tedy zaujmout publikum, když vašim slajdům konkuruje Zalando, Netflix, WhatsApp a Instagram?
Snažte se vždy vytvořit větší počet slajdů s menším množstvím informací. Čím častěji se totiž na obrazovce objeví nový slajd, tím poutavější bude prezentace pro vaše posluchače. Místo jednoho slajdu s deseti body připravte deset slajdů s jedním silným sdělením. Ilustrujte věty pomocí obrázků.
Nezapomeňte se svému publiku občas ukázat. Obzvlášť v dnešní době sociálního distancování bude lidský obličej fungovat lépe než statický slajd. Offlinové prvky - icebreakery, příběhy, příklady, překvapivá data, přirovnání, otázky, humor - to všechno do online prezentace také patří.
Odstraňte veškerý vizuální nepořádek, který je vidět na pozadí za vámi. Nepořádkem se myslí pokojové rostliny, krabice, hromady knih nebo domácí zvířata. Ideálním pozadím je prázdná zeď. Pokud osvětlení ve vašem pokoji není optimální, postavte si za notebook stolní lampu, která vám rozjasní obličej. Aby to dobře fungovalo, ztlumte osvětlení v jiných částech místnosti.
I když prezentujete z domácího prostředí, oblékněte se tak, jako byste prezentovali v kanceláři. Nenápadné barvy jsou nejlepší - chcete, aby se lidé soustředili na vaše sdělení, ne na vaše oblečení. Webovou kameru nastavte tak, aby vám nedeformovala obličej.
V ideálním případě byste měli prezentovat v klidné a tiché místnosti, ve které budete sami. Minimalizujte zvuky přístrojů v domácnosti, jako je kávovar, pračka, myčka, telefon a podobně. Zavřete okna, aby nebyl slyšet hluk z ulice. A nezapomeňte zkontrolovat, zda vám funguje mikrofon.
Začátek je zcela zásadní, protože udává celkový tón vaší prezentace. Zkontrolujte si, jak se cítíte, než budete svou náladu šířit. Pokud jste nervózní, podráždění, skleslí nebo apatičtí, zkuste si před online prezentováním pustit vtipná videa nebo vaši oblíbenou hudbu. Dobrý první dojem vám dodá pocit sebevědomí.
Procvičujte si také mluvení s pohledem do kamery - bez sledování obrazovky. Posluchači tak budou mít pocit, že se jim díváte do očí.
Dobrý nápad je nahrát si celou prezentaci pro ty, kteří se online konference nemohli v daném čase zúčastnit. Videonahrávka může být užitečná i pro vás - všimnete si, jakých chyb se příště vyvarovat.
Více informací Vám poskytne kurz Jak prezentovat v onlinu jako naživo. Kurzy Asertivitou proti stresu jsou dostupné také on-line.
Top Vision, s.r.o. a NejBusiness.cz
18. března 2021
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...