Podle průzkumu, který provedla společnost Tp Consulting specializující se na interim management ve spolupráci s WebMedea services, vzrostlo vyhledávání pojmu interim managementu na internetu o 30 %. Zájem vzrostl i o krizový management. Personální odborníci usuzují, že za to může částečně i koronavirová pandemie, která nutí najímat dočasně externí pracovníky na odborné a manažerské pozice. Výsledky průzkumu se odvíjely od množiny 432 hledaných klíčových slov z vyhledávačů Seznam a Google.
Data společnosti WebMedea services ukazují až 30% nárůst hledanosti pojmu interim management v meziročním srovnání na českém internetu, což poukazuje na zvyšující se potenciál interim managementu. Data jsou sledována v horizontu čtyř let – od roku 2017 až do roku 2020.
V případě nastalé (například koronavirové) krize, je potřeba podle Michaely Soukupové ze společnosti TP Consulting takovou situaci řešit ve firmě co nejrychleji, a proto je najímání konzultantů a odborníků z IT sektoru, finančnictví, logistiky, případně i odborníků projektového managementu či profesionálů z lidských zdrojů často tou nejlepší volbou. Tito manažeři jsou rychle “k dostání“ – firma nemusí řešit výběrový proces. Odborníci jsou pro firmu výhodou i svým novým know-how, které s sebou do firmy mohou přinést.
„Typický interim manažer je překvalifikovaný seniorní specialista s mnoha lety zkušeností a výbornou jazykovou výbavou, který může doslova naskočit do rozjetého vlaku a podle potřeby jej přibrzdit nebo naopak udržet i v plné rychlosti na kolejích,“ popisuje nesporné výhody interim manažerů Michala Soukupová ze společnosti TP Consulting.
V současnosti není v České republice termín „interim management“ zažitý tak, jako je v zahraničí. Tento fakt se projevil i na hledanosti tohoto segmentu na internetu. „Zvýšený zájem evidujeme pouze o velmi obecná slova typu interim, interim management či interim manager. Zanedbatelnou poptávku poté představují klíčová slova především cizojazyčného původu,“ potvrzuje Richard Novák, analytik, WebMedea services. Interim management za rok 2020 vyhledalo měsíčně průměrně 1571 uživatelů.
„Lidé na českém internetu se podle naší analýzy doposud nedokázali sžít ani s českými ekvivalenty, přes které velké konzultační firmy nabízející interim management odkazují na své služby. Jako jsou pojmy dočasný manažer, prozatímní manažer či přechodný manažer,“ podotýká Richard Novák, analytik, WebMedea services.
Zvýšený zájem se v minulém roce projevil o přidružená témata, která souvisí s interim managementem – krizový management (2 423 hledání) a projektový management (2 999) anebo interní komunikace (245) či management změn (217). Tato data prokazují, že lidé se o interim management zajímají, ale neumí své potřeby přesně zformulovat a hledají spíše podobné výrazy.
Dle provedeného průzkumu společnost WebMedea services eviduje až 30% nárůst v hledanosti pojmu interim management na českém internetu v pravidelném meziročním srovnání. Data tak poukazují na zvyšující se potenciál o interim management. Zájem o projektový či risk management je za dobu čtyř sledovaných let poměrně konstantní a s minimálními výkyvy.
Z průzkum dále vyplynulo, že samotný pojem interim management hledá pouze 22 % uživatelů. Celých 78 % vyhledávání pak připadá na spojení této služby s konkrétní firmou. V České republice tak platí, že na rozšíření pojmu a služby interim management je nutné i nadále pracovat.
Slovní spojení označuje dočasné najímání odborníků jakožto externích zaměstnanců. Jedná se zejména o manažerské a odborné pozice, od kterých se očekává specifické zaměření, odborné zkušenosti i nabyté schopnosti. „Tito odborní konzultanti mohou firmě nabídnout novou a svěží perspektivu. Mezi jejich hlavní přidané hodnoty patří bohaté zkušenosti napříč firmami různých velikostí, zaměření i manažerského stylu,“ konstatuje Michala Soukupová ze společnosti TP Consulting, která se specializuje na interim management zejména v automobilovém průmyslu, ale i dalších oborech.
Úspěch interim manažerů se odvíjí od získaných referencí, protože úspěšný manažer má na svém kontě spokojené klienty s dobrými výsledky. „Emoční inteligence a soft skills, které vedou ke správnému vyhodnocení situace, adekvátnímu přístupu a vhodnému chování s ohledem i na firemní kulturu, by tak měly být součástí jeho portfolia profesních dovedností,“ přibližuje Michala Soukupová.
TP Consulting s.r.o. a NejBusiness.cz
14. března 2021
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...