Cena bývá rozhodující aneb fenomén „slepého podpisu“ a riziko podpojištění majetku

Cena bývá rozhodující aneb fenomén „slepého podpisu“ a riziko podpojištění majetku

Zhruba 43 % uzavřených pojistných smluv v rámci pojištění domácnosti či nemovitosti má pro klienty nevyhovující podmínky. Většinou se pak jedná o smlouvy starší sedmi let. K jejich aktualizaci by přitom mělo docházet každé dva až čtyři roky, tím spíše, že majitelé nemovitostí nyní kvůli práci z domova a online výuce častěji přistupují k úpravám a tedy zhodnocení svého bydlení.

Pojištění soukromého majetku osob, tedy pojištění nemovitostí a domácností patří k nejčastějším pojištěním, které lidé sjednávají. „Při uzavírání pojistné smlouvy se ve většině případů klienti nejvíce zabývají její ekonomickou náročností, a snadno tak opomenou jiné důležité faktory. Nezřídka kdy pak dochází k tomu, že v případě potřeby uplatnit plnění zákazník zjistí, že takové riziko jeho smlouva neobsahuje. Nejčastěji k těmto scénářům dochází u smluv starších sedmi let. Takové pojistky by se měly i vzhledem ke zhodnocování majetku neprodleně zaktualizovat,“ upozorňuje Ladislav Bělina, produktový ředitel Slavia pojišťovny.

Vyhněte se riziku podpojištění

Pořídíme si nemovitost, sjednáme pojištění a pak už se danou smlouvou více nezabýváme – tak postupuje většina majitelů realit. Zejména u neživotního pojištění bychom však měli pravidelně dbát na jeho aktualizaci. „V praxi by k tomu mělo docházet zhruba každé dva až čtyři roky nebo v případě, že dochází k nějaké větší změně, například rekonstrukci. Ačkoliv často při této aktualizaci pojistné mírně naroste, ve finále se to majitelům určitě vyplatí, jelikož zastaralé smlouvy vzniklé škody nemusí pokrýt. Nezapomínejme však ani na odpovědnostní rizika, které se v průběhu času také neustále mění,“ říká Ladislav Bělina.

Zhodnocení domácnosti se často váže k nákupu nových spotřebičů a elektroniky

V případě aktualizace pojištění domácnosti hrají významnou roli nové spotřebiče a elektronika. Zejména v dnešní době, kdy jsme nuceni pracovat z domova nebo přizpůsobovat domácí prostředí online výuce našich dětí, je nákup nových technologií prakticky nezbytností. Mnohdy se jedná o nemalé částky, a tak je na místě, aby se v pojistné smlouvě zohlednily. „Pro naše klientky jsme si v důsledku potřeb dnešní doby připravili navíc také základní IT a elektro asistenční službu zdarma ke všem pojistným smlouvám majetku. Nová asistence pomůže klientům se zprovozněním chytrých technologií a elektroniky, jejich obsluhou či zajištěním adekvátního servisu,“ doplňuje Ladislav Bělina.

* Služba je poskytována v pracovní dny od 9:00 do 19:00 hodin na telefonu 255 790 263.

Slavia pojišťovna a.s.

Slavia pojišťovna, člen skupiny SPGROUP a.s. a expert na neživotní pojištění, staví na dlouholetých zkušenostech z pojišťovnictví, které sahají až do dob rakousko-uherské monarchie, do roku 1868. Je jedinou ryze českou pojišťovnou s tradicí na našem trhu již více než 150 let. Dnes patří mezi Top10 pojišťoven v České republice a patří mezi lídry v oblasti pojištění cizinců.

Dlouhodobě se zaměřuje na zodpovědné řidiče, kterým v rámci autopojištění dokáže nabídnout zajímavé podmínky. Své služby poskytuje fyzickým osobám, živnostníkům, malým a středně velkým firmám, velkým korporacím či obcím a městům. Služby poskytuje i personálním agenturám a cestovním kancelářím. Prostřednictvím 17 poboček a více než stovky kontaktní míst obsluhuje více než 250 000 aktivních klientů. Ti mohou pojištění sjednávat, hlásit pojistné události či poskytovat fotodokumentaci k těmto pojistným událostem i plně online, přes webové stránky či on-line aplikace Slavia pojišťovny.

Zdroj informací

Slavia pojišťovna a.s. a NejBusiness.cz

Datum

12. března 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.3428 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál