Připravte se na setkání se zcela novým modelem ŠKODA OCTAVIA PRO: česká automobilka nabízí čínským zákazníkům nejnovější čtvrtou generaci svého bestselleru v podobě exkluzivní varianty, která je speciálně přizpůsobena čínskému trhu. Ve srovnání s novou generací vozu OCTAVIA uvedenou v Evropě v roce 2020 má čínská verze o 44 milimetrů delší rozvor a celkově je delší o 64 milimetrů. Délková výhoda modelu OCTAVIA PRO se stává ještě zřetelnější při srovnání s řadou OCTAVIA třetí generace, která v Číně také zůstává v prodeji. Nová ŠKODA OCTAVIA PRO využívá emotivní design evropského modelu, přední a zadní část má ve stylu sportovní verze OCTAVIA RS. Dodává se s inovativními asistenčními systémy a nejmodernějším infotainmentem s 12 palcovým centrálním displejem.
S více než 1,4 milionem v Číně prodaných kusů je ŠKODA OCTAVIA klíčovým modelem české značky na jejím největším jednotném trhu. To je také důvod, proč ŠKODA AUTO u nové čtvrté generace modelu OCTAVIA provedla před jeho uvedením na čínský trh exkluzivní úpravy. Nový model pro nejlidnatější zemi světa, prodávaný pod označením ŠKODA OCTAVIA PRO, se může pochlubit rozvorem prodlouženým o 44 milimetrů na celkových 2 730 milimetrů. Díky tomu se dále zvětšuje již tak velkorysý prostor interiéru evropské verze modelu OCTAVIA a nová varianta se stává opravdovým prostorovým králem. Její celková délka vzrostla o 64 milimetrů na 4 753 milimetrů a ŠKODA OCTAVIA PRO je tak o 78 milimetrů delší než OCTAVIA třetí generace, která se bude v Číně nadále prodávat souběžně s novinkou.
Zcela nová ŠKODA OCTAVIA PRO pro Čínu používá stejný emotivní design jako evropská OCTAVIA čtvrté generace. Vyniká skulpturálními prvky, precizními liniemi a moderními, čistými plochami. Celkově se jedná o automobil, který svými liniemi evokuje tvary kupé. Dynamický vzhled modelu OCTAVIA PRO podtrhují přední a zadní nárazníky ve stylu sportovní verze OCTAVIA RS v kombinaci s černou střechou, černými vnějšími zpětnými zrcátky a koly z lehkých slitin o průměru až 18 palců. Přední i zadní světlomety mají ostré rysy s typickými krystalickými prvky značky ŠKODA a jsou standardně vybaveny technologií LED.
Nové architektuře interiéru vozu ŠKODA OCTAVIA PRO dominuje víceúrovňový přístrojový panel a samostatně umístěný centrální displej s různě barevnou plochou pod ním, připomínající obrysy masky ŠKODA. Dotykový displej má úhlopříčku obrazovky 12 palců. Díky stálému připojení k internetu poskytují infotainmenty nejnovější generace přístup k mnoha mobilním online službám. Dalším digitálním a individuálně přizpůsobitelným systémem je na přání dostupný virtuální kokpit s úhlopříčkou obrazovky 10,25 palce. Lze jej doplnit head-up displejem, který promítá na čelní sklo do řidičova bezprostředního zorného pole údaje, jako jsou aktuální rychlost, navigační pokyny, dopravní značky a aktivované asistenční systémy.
Multifunkční sportovní volant je tříramenný, s tlačítky a rolovacími ovladači. Model OCTAVIA PRO nabízí také mnoho sofistikovaných komfortních prvků, jako jsou například přední sedadla, která kromě vyhřívání a elektrického polohování nabízejí také ventilaci, či elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru.
ŠKODA OCTAVIA PRO je vybavena inovativními asistenčními systémy, třeba funkcí varování při vystupování, která cestující při otevírání dveří upozorňuje na vozidla nebo cyklisty blížící se zezadu. Nový model poskytuje řidičům asistenci při udržování a změně jízdního pruhu a v případě potřeby zahájí i nouzové zastavení. V nabídce nechybí ani adaptivní tempomat. K bezpečnému ovládání automobilu přispívá rovněž pokročilá víceprvková náprava, jejíž naladění těží z technických znalostí skupiny Volkswagen. Pohon zajišťuje efektivní motor 1,4 TSI s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 250 Nm, spojený se sedmistupňovou převodovkou DSG s technologií shift‑by‑wire. To znamená, že při výběru převodového stupně malým ovladačem na středové konzoli komunikuje systém s převodovkou elektronicky, nikoli mechanicky.
Název OCTAVIA je odvozen z latinského „octavia“ („osmý“). Původní OCTAVIA představená v roce 1959 dostala toto jméno, protože se jednalo o osmý poválečný model značky ŠKODA. V roce 1996 představila ŠKODA moderní verzi vozu OCTAVIA, který se od té doby stal nejprodávanějším a nejznámějším modelem značky s více než 6,8 miliony prodaných kusů. V Číně číslo 8 představuje nekonečno a je považováno za obzvláště šťastné, díky čemuž je oblíbeným číslem mnoha Číňanů.
ŠKODA AUTO a.s. a NejBusiness.cz
11. března 2021
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...
Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...