Interní komunikace je nepostradatelnou součástí firemní kultury v každé společnosti. Podporuje byznys, rozvíjí spolupráci mezi týmy, přímo ovlivňuje angažovanost zaměstnanců, pomáhá dosahovat společných cílů a přispívá k pohodě zaměstnanců na pracovišti.
Strategie interní komunikace závisí do značné míry na celkovém poslání a hodnotách společnosti. V každém případě však můžete vycházet z následujících komponent:
Obsahový marketing si našel cestu i do interní komunikace. OBSAH interní komunikace by neměl mít pouze podobu strohých oznámení za strany vedení společnosti směrem dolů. Kvalitní OBSAH může přispět ke vzdělávání zaměstnanců v nejnovějších trendech z oboru, může podněcovat společnou diskusi a podporovat vzájemnou interakci mezi jednotlivci a týmy.
Inspirativní články a videa se mohou stát podkladem pro diskusi o celé řadě různorodého obsahu. OBSAH nemusí být pouze originálním obsahem společnosti, může to být převzatý obsah, který je relevantní pro odvětví společnosti. Povzbuďte také samotné zaměstnance k produkci vlastního obsahu pro interní účely.
Webové a mobilní aplikace slouží k online komunikaci, která je v dnešní době, kdy pracujeme nejčastěji na home office a nepotkáváme se, naprosto nepostradatelná.
Součástí strategie interní komunikace je tedy i využití správných technologií. Trik technologií spočívá v tom, že mohou zaměstnance znovu zaujmout něčím novým. Když CEO místo sepsání hromadného mailu natočí video, většinou tím vyvolá větší zájem. Samozřejmě i v tomto případě platí, že bez dobrého OBSAHU to nepůjde.
Sdílená komunikační technologie zaměstnance sjednocuje. Měla by být snadno použitelná a poskytovat pozitivní uživatelský zážitek. Z toho vyplývá, že vaší první volbou by neměla být tabulka v Excelu. Zaměstnancům by mělo být vysvětleno, k čemu která konkrétní komunikační platforma slouží - kde najdou oficiální zprávy ze společnosti a kde probíhá neformální diskuse.
Transparentnost je klíčová. Každá strategie interní komunikace musí být postavena na transparentnosti. Transparentní komunikace podporuje důvěru mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem a zvyšuje angažovanost jednotlivců a týmů.
Především v dnešní době zaměstnance zajímá, jestli se jejich podniku daří. Potřebují také vědět, nakolik k úspěchu společnosti přispělo jejich individuální úsilí. Jedině tak můžete zaměstnance udržet angažované a motivované.
Transparentní komunikace počítá také s tím, že zaměstnanci mohou přijít s kritickými podněty a návrhy na zlepšení. Zaměstnanci na všech úrovních představují cenné zdroje informací o chodu podniku. Proto podporujte otevřenou firemní komunikaci.
Více informací Vám poskytne kurz Základy interní komunikace. Kurzy Asertivitou proti stresu jsou dostupné také on-line.
Top Vision, s.r.o. a NejBusiness.cz
20. února 2021
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...