Strategie interní komunikace

Strategie interní komunikace

Interní komunikace je nepostradatelnou součástí firemní kultury v každé společnosti. Podporuje byznys, rozvíjí spolupráci mezi týmy, přímo ovlivňuje angažovanost zaměstnanců, pomáhá dosahovat společných cílů a přispívá k pohodě zaměstnanců na pracovišti.

Strategie interní komunikace závisí do značné míry na celkovém poslání a hodnotách společnosti. V každém případě však můžete vycházet z následujících komponent:

Volba obsahu

Obsahový marketing si našel cestu i do interní komunikace. OBSAH interní komunikace by neměl mít pouze podobu strohých oznámení za strany vedení společnosti směrem dolů. Kvalitní OBSAH může přispět ke vzdělávání zaměstnanců v nejnovějších trendech z oboru, může podněcovat společnou diskusi a podporovat vzájemnou interakci mezi jednotlivci a týmy.

Inspirativní články a videa se mohou stát podkladem pro diskusi o celé řadě různorodého obsahu. OBSAH nemusí být pouze originálním obsahem společnosti, může to být převzatý obsah, který je relevantní pro odvětví společnosti. Povzbuďte také samotné zaměstnance k produkci vlastního obsahu pro interní účely.

Volba technologií

Webové a mobilní aplikace slouží k online komunikaci, která je v dnešní době, kdy pracujeme nejčastěji na home office a nepotkáváme se, naprosto nepostradatelná.

Součástí strategie interní komunikace je tedy i využití správných technologií. Trik technologií spočívá v tom, že mohou zaměstnance znovu zaujmout něčím novým. Když CEO místo sepsání hromadného mailu natočí video, většinou tím vyvolá větší zájem. Samozřejmě i v tomto případě platí, že bez dobrého OBSAHU to nepůjde.

Sdílená komunikační technologie zaměstnance sjednocuje. Měla by být snadno použitelná a poskytovat pozitivní uživatelský zážitek. Z toho vyplývá, že vaší první volbou by neměla být tabulka v Excelu. Zaměstnancům by mělo být vysvětleno, k čemu která konkrétní komunikační platforma slouží - kde najdou oficiální zprávy ze společnosti a kde probíhá neformální diskuse.

Volte transparentnost

Transparentnost je klíčová. Každá strategie interní komunikace musí být postavena na transparentnosti. Transparentní komunikace podporuje důvěru mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem a zvyšuje angažovanost jednotlivců a týmů.

Především v dnešní době zaměstnance zajímá, jestli se jejich podniku daří. Potřebují také vědět, nakolik k úspěchu společnosti přispělo jejich individuální úsilí. Jedině tak můžete zaměstnance udržet angažované a motivované.

Transparentní komunikace počítá také s tím, že zaměstnanci mohou přijít s kritickými podněty a návrhy na zlepšení. Zaměstnanci na všech úrovních představují cenné zdroje informací o chodu podniku. Proto podporujte otevřenou firemní komunikaci.

Více informací Vám poskytne kurz Základy interní komunikace. Kurzy Asertivitou proti stresu jsou dostupné také on-line.

Zdroj informací

Top Vision, s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

20. února 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.3312 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál