Digitální stavba Vím o všem expanduje do Evropy i Asie, název mění na Stavario

Digitální stavba Vím o všem expanduje do Evropy i Asie, název mění na Stavario

Expanzi na trhy v Německu, Velké Británii a Vietnamu chystá český technologický startup Stavario (dříve Vím o všem). Aplikace, která stavebníkům, stavebním firmám i investorům umožňuje online přehled o průběhu stavby, majetku či docházce dělníků, zároveň zjednodušuje název na mezinárodně použitelné Stavario. Ke vstupu na zahraniční trhy pomohla firmě Josefa Beneše a Pavla Poppa i investice z fondu Nation 1 a spolupráce s agenturou CzechInvest.

„Všechny tři trhy, na které plánujeme vstoupit, jsme si dobře zmapovali a ve všech zemích máme partnery, kteří nám pomohou se startem. Německý, britský i vietnamský trh jsou násobně větší než ten náš a od chystané expanze si slibujeme hlavně výrazný nárůst uživatelů. Abych byl konkrétní, například ve Velké Británii je okolo dvaceti tisíc stavebních firem, naším cílem je spolupracovat aspoň s jednou desetinou,“ popisuje plány i přípravu zakladatel Stavaria Josef Beneš.

Stavario reaguje na významný růst digitalizace ve stavebnictví* a cílí na majitele stavebních firem, které mají do zhruba stovky zaměstnanců. Podle zakladatelů startupu je hlavním přínosem aplikace úleva od stresu a papírování, které jsou psychickou i zdravotní zátěží pro většinu stavebníků, a také zamezení podvodům ve stavebních firmách. K základním funkcím Stavaria patří evidence docházky pracovníků, evidence o výpůjčkách stavebního nářadí či elektronický stavební deník, jehož vedení je v Česku i v řadě dalších států povinné**.

„Na všech trzích, na které se připravujeme vstoupit, už existuje nějaká konkurence. Naše přidaná hodnota je hlavně v tom, že řešíme reálné potřeby všech uživatelů aplikace od podavače na stavbě po majitele stavební firmy nebo investora stavby. Jeden chce jednoduše nahlásit příchod do práce a odchod z ní, další se potřebuje zbavit dlouhých hodin nad přepisováním tabulek, jiný chce mít jistotu, že se mu neztrácí majetek a neutíkají peníze. Naše aplikace vychází ze zkušeností Josefa Beneše, člověka, který se na stavbě vypracoval od pomocníka po majitele stavební firmy, zná úskalí staveb. Právě tohle zacílení aplikace nás odlišuje od konkurence,“ doplňuje produktový manažer Stavaria Pavel Popp.

Cílem startupu pro rok 2021 je etablovat se na zahraničních trzích. S tím budou pomáhat i konkrétní lokální partneři, kteří už teď vstup na trh a lokalizaci aplikace pro konkrétní legislativní podmínky cílových států připravují. Jsou to Zdeněk Hušek v Německu, Aleš Sobotka v Anglii a Karel Papík ve Vietnamu, na které dostali lidé ze Stavaria doporučení v programu CzechInvestu s názvem CzechStarter. Lokální partneři v jednotlivých zemích hledají i vhodné lokální ambasadory, kteří s expanzí na trhy ještě více pomohou.

„Německý trh je poměrně velký, konzervativní a postavený na osobních vazbách a má poměrně vysoký podíl malých a středních firem i v řemeslných oborech. S nasazováním digitálních technologií jim často pomáhají servisní organizace, ale důležitou roli hraje hospodářská a průmyslová komora. Naše první kroky tedy povedou na její akce. Důležité pro nás bude získat dobrou referenci, i proto se nejprve soustředíme na sousední Sasko a Sasko-Anhaltsko, přes které si chceme otevřít dveře dál,“ říká partner Sta varia v Německu Zdeněk Hušek.

K úspěšnému startu potřebuje Stavario i precizní jazykové mutace. „Vedle perfektního překladu samotného nástroje potřebujeme mít v lokálních jazycích i celý web, návody, případové studie a reference i další materiály. Klíčové je mít jak v Anglii, tak v Německu i fakticky existující místní pobočku a národní telefonní číslo. To je odrazový můstek pro získání referenčního zákazníka a mediální i marketingové aktivity,“ doplňuje Aleš Sobotka usnadňující vstup Stavaria na anglický trh.

* Digitalizace ve stavebnictví se v praxi projevuje zejména využíváním rozsáhlých informačních systémů, které usnadňují řízení chodu firmy a automatizují různé procesy. Záznamy, které se standardně zapisují ručně na papír (např. ve stavebním deníku), se díky digitálním systémům vedou online a vytváří se z části automaticky.

** Stavební deník je písemná součást dokumentace stavby, ve které jsou uvedeny potřebné údaje o průběhu stavby, důležitých krocích a zásazích do provádění stavby. Povinnost vést stavební deník ukládá stavební zákon č. 183/2006 Sb. v platném znění a jeho náležitosti a způsob vedení upravuje vyhláška č. 499/2006 Sb. o dokumentaci staveb v platném znění.

Stavario (dříve Vím o všem)

Stavario je český digitální startup, jehož cílem je pomocí digitalizace inovovat a zjednodušit procesy ve stavebních firmách. Propojuje dělníky na stavbě se zaměstnanci v kanceláři i s investorem stavby. Kombinuje funkci stavebního deníku online, evidenci docházky, a umožňuje také sledovat pohyb a výkon strojů a nářadí na stavbě. Iniciátorem projektu je Josef Beneš, který je zároveň jedním z moderátorů pořadu Fachmani na TV Prima a majitelem stavební firmy Stav-idea. Vím o všem se také umístilo na 6. příčce třináctého ročníku soutěže Vodafone Nápad roku 2020.

Zdroj informací

Stavario a NejBusiness.cz

Datum

13. února 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.3328 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál