Logistický startup DoDo pokračuje ve strmém růstu

Logistický startup DoDo pokračuje ve strmém růstu

Technologický startup DoDo, spadající do portfolia investiční skupiny V-Sharp Michala Menšíka, má za sebou další mimořádně úspěšný rok. Společnost rozvezla více než 2,6 milionu objednávek a navýšila své tržby na 500 milionů korun. V letošním roce chce DoDo na svůj 100% růst navázat a poprvé cílí na miliardový obrat. Kromě dalšího rozšiřování služeb v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku k tomu má dopomoci i chystaná expanze na německý trh a do Bulharska.  

Významný nárůst obratu i objemu přepravených zásilek doprovázelo i nabírání nových kurýrů, kterých DoDo zaměstnává již přes 1 200. Rozrostla se také flotila rozvozových vozů s ekologickým pohonem na CNG – meziročně z 350 na 600. Díky významnému nárůstu poptávky po logistických službách i úspěšné expanzi firma za uplynulý rok odbavila na 2,6 milionu objednávek, což je o 1,4 milionu zásilek více než v předchozím roce. 
 
DoDo chce rychlé tempo růstu i expanze udržet také v roce 2021, pro který si startup jako hlavní ambici stanovil překonat tržbami hranici jedné miliardy korun. K naplnění ambiciózního cíle má výrazně pomoci expanze do Bulharska a Německa. „V Bulharsku a Německu vnímáme velmi vysokou poptávku po službách kvalitní, rychlé a přesné logistiky, a navíc již finalizujeme první obchodní dohody s významnými hráči z retailu i e-commerce, kteří na těchto trzích působí a logistiku chtějí řešit s námi,“ komentuje Michal Menšík, CEO DoDo.
 
Úspěch DoDo a jeho rapidní růst rozhodně není jen výkyvem způsobeným koronavirovou krizí a s ní spojenými změnami v zákaznickém chování. Dokazuje to i fakt, že se technologický startup na podzim minulého roku umístil na 2. místě v žebříčku Deloitte Technology Fast 50, který oceňuje nejrychleji rostoucí firmy ve střední Evropě. DoDo se tak stalo vůbec nejrychleji rostoucí firmou v Česku, přičemž mezi lety 2016 a 2019 firma zaznamenalo růst ve výši takřka 8,5 tisíce procent.
 
Kontinuální růst DoDo lze připsat jak otevírání nových logistických divizí a zakázek, tak i posilování obchodních vztahů s klíčovými partnery, a to zejména v segmentu rozvozu potravin. Právě rozvoz potravin, pro který startup založil specializovanou divizi DoDo Fresh, byl loni pro DoDo vůbec nejsilnější oblastí. Divize Fresh již při vypuknutí první epidemiologické vlny v březnu 2020 zaznamenala zhruba 50% nárůst objednávek z partnerských online supermarketů Košík či TESCO a nadále svoji pozici v rámci celého startupu posilovala.
 
„Vedle potravin se nám velmi dařilo také v rozvozu zásilek e-shopů. Koronavirová krize významně urychlila digitalizaci, jíž se mnozí obchodníci dosud vyhýbali, protože ji nepovažovali za nutnou. Už na jaře si ale ověřili, že být online je pro další fungování v byznysu naprosto nezbytné. Jsem rád, že se nám daří služby upravovat na míru potřebám každého konkrétního klienta a oslovovat tak jak velké retailové hráče, tak i malé obchodníky s velmi specifickými požadavky na logistiku. Víme, že právě naší flexibility si naši zákazníci velmi cení,“ komentuje Michal Menšík.
 
Od roku 2017, kdy firmu převzal Michal Menšík, klade DoDo velký důraz na svůj technologický rozvoj, a to především v oblasti vlastní IT logistické platformy. Díky ní může DoDo maximalizovat efektivitu plánování tras i směn a v reálném čase vyhodnocovat logistický provoz. Také v minulém roce se logistická platforma dočkala významných inovací, přičemž vyvinut byl například automatizovaný robo-dispečer, který zajišťuje koordinaci rozvozů hotového jídla z restaurací KFC, a za pozornost stojí také novinka v podobě sledování polohy kurýra v reálném čase, aby měl zákazník dokonalý přehled o tom, kdy přesně mu zásilka dorazí.
 
V rámci dalšího rozšiřování svých logistických služeb plánuje DoDo svou logistickou platformu prostřednictvím modelu „software as a service“ nabízet i externím partnerům a chce se soustředit také na rozvoj programu pro franšízové partnery. Díky zapojení externích partnerů bude služba moci rychleji růst a dříve se dostat třeba i do vzdálenějších českých regionů.
 
Rok 2020 byl rokem, kdy bylo potřeba adekvátně reagovat na příchod pandemie a s ní spojené změny zákaznických potřeb. Hned během prvního týdne po zavedení první celostátní karantény startup DoDo rozběhl rozvoz Hotovek od online supermarketu Košík.cz. Za schopnost rozvážet tisíce jídel týdně a okamžité vytvoření nových pracovních příležitostí si vysloužil umístění v první desítce v kategorii E-commerce inspirace v anketě Křišťálová lupa. Startup během koronakrize pomáhal také prostřednictvím svého projektu DoDobrovolník, v rámci nějž mimo jiné rozvážel ochranné pomůcky i jídlo do nemocnic a potřebným. Před Vánoci pak DoDo s online květinářstvím Florino spustily projekt, díky němuž si lidé mohli objednat individuálně nafocené a natočené vánoční stromky z pohodlí a bezpečí domova.

DoDo

DoDo spadající do fondu V-Sharp funguje v rámci segmentu B2B jako vysoce efektivní, spolehlivé a „tailor-made“ řešení poslední míle. Startup DoDo, který aktuálně operuje s více než 1 200 kurýry a 600 automobily, působí v Praze a přilehlých městech, jako jsou Říčany, Beroun či Kladno, dále pak například v Brně, Ostravě, Plzni, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Mladé Boleslavi, Kolíně a Prostějově. Svoje služby již ale startup rozšířil i do sousedního Slovenska, Polska či Maďarska.

DoDo je zároveň vysoce flexibilní osobní asistenční a kurýrní služba, která je na základě objednávky pomocí SMS nebo Facebook Messengeru schopna zajistit okamžitou pomoc s takřka jakýmkoli problémem – ať se jedná o dovoz čerstvé pizzy, nákup kancelářských potřeb, vyzvednutí obleku z čistírny či podání zásilky na poště.

Zdroj informací

DoDo a NejBusiness.cz

Datum

2. února 2021

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.3396 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál