HP: Velkoformátový tisk aneb Věk zakázkového designu

HP: Velkoformátový tisk aneb Věk zakázkového designu

Ještě před propuknutím pandemie se designové disciplíny stále výrazněji pohybovaly od lineárního a analogového světa k digitálnímu a programatickému. Tisk a tiskový design nebyly v tomto směru výjimkou, přičemž osobní digitální tisk získává stále větší význam v oblastech, jako je marketing a zákaznická zkušenost. Zdá se, že reakce na covid-19 tento trend urychlí.

Značení sehrává zásadně novou úlohu, neboť lidem dává pocit, že mohou být během pandemie v bezpečí a mohou pokračovat v „běžném“ životě. Žádná smysluplná kampaň v oblasti veřejného zdraví nemůže uspět, pokud neposkytne veřejnosti správné informace způsobem, jenž je snadno srozumitelný a na základě kterého lze snadno jednat. Profesionálové v oboru designu a velkoformátového tisku mají zásadní vliv na to, aby se tak stalo.

Například v červnu minulého roku se společnost HP spojila s technologickou společností 3M a vytvořila řadu šablon značek pro ochranu veřejného zdraví, jejichž smyslem je sdělovat veřejnosti důležité zprávy týkající se onemocnění covid. Šlo o pokyny k dodržování rozestupů a hygienických pravidel – používat je může kdokoli, a to prostřednictvím PrintOS a HP Applications Center.

Zde nalézáme jeden ze způsobů, jakým design – a konkrétně design pro tisk – zareagoval na výzvy, před kterými stojíme. Jakkoli je naléhavá krátkodobá potřeba informací o veřejném zdraví důležitá, bude tiskový design pravděpodobně jen prvním z mnoha způsobů, jakým tato disciplína zareaguje na realitu transformovaného světa.

Navrhování v distribuovaném světě

V New Yorku, v jednom z předních světových center pro profese související s designem, jako je architektura a grafický design, se vrátilo zpět do kanceláří jen osm procent pracovníků. V nedávném průzkumu, provedeném mezi americkými pracovníky, uvedlo 69 procent respondentů, že by raději pokračovali v práci z domova.

„Stejně jako všechny ostatní musí nyní i kreativní profese najít způsob, jak se přizpůsobit nové realitě práce na dálku v distribuovaných týmech, světu, ve kterém designéři, jejich zákazníci a jejich publikum tráví alespoň tolik času v domácích kancelářích jako ve studiích, podnikových kancelářích a veřejných prostorách. Kvůli tomu budou flexibilita a úpravy dle individuálních potřeb důležitější než kdykoli dříve,“ říká Erika Lindauerová, ředitelka HP pro Českou republiku a Slovensko.

Jednou zjevnou reakcí na nový standard je vytvoření velkoformátových tiskáren a dalších designérských nástrojů, jež jsou kompaktní, snadno se ovládají a udržují, tak aby byly vysoce kvalitní, ale také vhodné pro použití v domácí kanceláři. A tyto tiskárny musí samozřejmě také řešit zvýšenou poptávku po udržitelně vyrobených produktech.

Pro mnoho lidí to znamená, že domácí kanceláří se stal hostinský pokoj. V menších bytech bude mít pravděpodobně velikost jen 3 x 4 metry – a dokonce i tento omezený prostor pravděpodobně slouží také jako skladiště nebo zastává nějakou další doplňkovou funkci. Cílem je tedy vytvořit tiskárny, kombinující velkoformátový tisk s kompaktním designem bez kompromisů v otázkách udržitelnosti.

„Takové tiskárny musí spotřebovávat méně inkoustu, dále tam, kde je to možné, využívat recyklované materiály a také se snadno a rychle konfigurovat a překonfigurovávat a zároveň umožňovat snadnou a efektivní spolupráci. Naštěstí reprezentují právě oblasti, jimž společnost HP při vývoji nejnovějších velkoformátových tiskáren HP DesignJet dává přednost,“ tvrdí Erika Lindauerová.

Ať už jde o úzký pracovní vztah uměleckého ředitele a textaře v klasickém kreativním týmu nebo o vzájemně propojené pracovní postupy architekta a stavebního inženýra – průmyslový design a kreativní odvětví spoléhají na úzkou spolupráci profesionálních odborníků. V nové realitě distribuované práce kreativní odborníci naléhavě vyžadují flexibilní nástroje pro návrh a tisk, aby vyhověli potřebě spolupracovat, sdílet a revidovat práci v reálném čase, i když se fyzicky nacházejí na různých místech.

To znamená větší využití cloudových úložišť a platforem pro distribuci obsahu, které jsou do procesu navrhování integrovány těsněji než v minulosti. Kontrola verzí se stane také důležitější – pokud už nesedíte vedle svých spolupracovníků, nemůžete jen tak křiknout přes stůl, abyste zjistili, kdo na čem pracuje.

Personalizace pracovních postupů, zařízení a designérských nástrojů pro distribuovanou práci – z domova, z kanceláře i přímo na místě – se také stane zásadním faktorem úspěchu kreativních pracovníků. Firmy si musí pořídit zařízení a designérské nástroje potřebné k tomu, aby se tomuto novému stylu práce co nejdříve přizpůsobily.

Oprávnění uživatelé by také měli mít možnost odesílat soubory do distribuovaných zařízení, např. skenerů a velkoformátových tiskáren, a rovněž z nich. To kreativním profesím umožní v reálném čase kontrolovat, připomínkovat a upravovat soubory stejně jako při práci na jednom pracovišti.

Obchody nabízející tiskové služby se musí potkávat se zákazníky tam, kde jsou – tedy online

Při pohledu za hranice základní spolupráce by poskytovatelé tiskových služeb měli očekávat nárůst poptávky po rychloobrátkovém značení a další designérské práci. V některých jurisdikcích se předpisy a pokyny, jimiž se řídí pravidla pro dodržování rozestupů, mění téměř každý týden.

„Je nepravděpodobné, že by se tato situace v krátkodobém až střednědobém horizontu změnila, stále je totiž třeba reagovat na nejnovější informace o veřejném zdraví. Pokud například nová opatření k dodržování rozestupů změní způsob, jakým musí nakupující procházet prodejnou, existuje velká šance, že bude nutné stávající reklamní i navigační značky v obchodě upravit – rozhodně nebude stačit, když se jinak rozmístí,“ upozorňuje Erika Lindauerová z HP.

Aby bylo možné zajistit rychlou změnu designu a tisk a respektovat přitom pravidla pro sociální odstup vůči svým zákazníkům, budou muset designérská studia při komunikaci využívat stejné funkce vzdálené spolupráce a společného navrhování, jaké ke spolupráci na dálku využívají grafikové a architekti.

Zákazníci musí mít možnost zasílat instrukce poskytovateli tiskových služeb, posílat soubory a korektury, aniž by museli provozovnu fyzicky navštívit. V zájmu procesu finalizace definitivního návrhu musí umět tisknout – a umožnit tisknout totéž i ostatním – první hrubé koncepty, pracovní verze a další, ještě nikoli finální verze v různých velikostech, nastaveních kvality, to vše z různých míst.

Kamenné tiskárny, které mají technologie a odborné dovednosti k tomu, aby mohly tyto služby poskytovat, tj. vytvářet na míru šité velkoformátové produkty způsobem odpovídajícím postpandemickým potřebám a způsobům práce, se stanou těmi podniky, které budou během příštích dvanácti měsíců prosperovat. A navíc dobrá zpráva říká, že co se zrodí z nutnosti, může se z dlouhodobého hlediska ukázat být výhodou.

Větší personalizace a přizpůsobení výroby potřebám zákazníka minimálně znamená méně odpadu, což je jednoznačně dobré z finančního hlediska i pro životní prostředí.

Rovněž není důvod se domnívat, že se praxe – ať už v oblasti designu nebo v profesionálních tiskových službách – jednoduše vrátí k normálu, až pandemie konečně pomine. Zákazníci a kolegové, kteří si zvyknou na skenování, tisk, navrhování, úpravy a spolupráci odkudkoli, se pravděpodobně nebudou chtít vrátit k omezujícím způsobům práce.

Vzhledem k tomu, že činnost designérských profesí se zásadně mění, budou investice určené k dlouhodobé podpoře změn pravděpodobně přinášet zdravé výnosy ještě dlouho poté, co se covid-19 stane bolestnou, ale naštěstí uzavřenou kapitolou v učebnicích dějepisu.

Zdroj informací

HP Inc Czech Republic s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

2. února 2021

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.2541 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál