SAP Infoden pro veřejný sektor se zaměřil na občana, data a efektivitu

SAP Infoden pro veřejný sektor se zaměřil na občana, data a efektivitu

Hlavním tématem virtuální konference SAP Infoden pro veřejný sektor 2021 byla modernizace veřejného sektoru postavená na třech pilířích: občan v centru zájmu, datově řízený stát a efektivní organizace. Konferenci uspořádaly české a slovenské pobočky SAP za podpory společnosti IBM jako hlavního partnera.

V úvodu Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR, shrnula roli IT během pandemie. Společnost SAP podle ní například velmi rychle upravila eNeschopenku tak, aby podporovala COVIDové programy a ošetřovné. V rámci pomoci organizacím postiženým pandemií SAP již v březnu celosvětově zdarma uvolnil celou řadu řešení, například pro sběr zpětné vazby od zaměstnanců pracujících z domova. „Zmínit můžeme také německou aplikaci na způsob e-Roušky, která během uzávěry pomáhala promptnímu návratu turistů a má přes 20 milionů stáhnutí, anebo platformu, kterou jsme vyvinuli spolu s Evropskou komisí s cílem propojit národní eRouškové aplikace,“ uvedla Hana Součková. Loňský rok tak podle ní umožnil informačním technologiím potvrdit své místo na slunci a ukázat svoji důležitost.

Tři pilíře moderní veřejné správy

Moderní veřejný sektor z pohledu SAP stojí na třech pilířích. Prvním je Občan v centru zájmu neboli „Citizen Experience“ s důrazem na dostupnost a přívětivost veřejné služby. Na základě zpětné vazby je potřeba poskytované služby neustále vylepšovat, kontinuálně pracovat na satisfakci občana, stejně jako měřit a v reálném čase vyhodnocovat jeho zkušenosti s úřady. Procesy nesmí být komplikované, služby by měly být personalizované a samoobslužné a mělo by platit pravidlo „řekni mi to jednou“, aby občan nemusel jednomu úřadu dokládat informace, kterými již disponuje jiný úřad.

Druhý pilíř, Datově řízený stát, řeší data a datově řízené organizace i samotný stát. V dnešní technologické době je využívání všech relevantních zdrojů informací a jejich vyhodnocování v reálném čase s pomocí technologií, jakými jsou strojové učení, automatizace a inteligentní predikce, prakticky nutností.

Třetím pilířem je Efektivita, která definuje komplexní systémy jako plně integrované, s jednoduchým nasazením a správou. Jen pokud budou úřady používat moderní, uživatelsky přívětivé a automatizované systémy, budou moci díky jejich efektivitě zaměřit svoji energii na specifické a užitečné činnosti.

Příležitosti pro digitální stát

V Čechách a na Slovensku dodává SAP veřejnému sektoru spolehlivá řešení již téměř 30 let nejen jako ekonomický systém pro organizace státní správy, zdravotnictví, školství, ale i jako platformu pro kritické systémy státu, jakými jsou státní pokladna, výplatní stroj pojistných i nepojistných dávek, dotační systémy či daňový systém. Software SAP také podporuje personalistiku pro statisíce zaměstnanců státní správy. Stále ale existuje mnoho příležitostí k digitalizaci a inovacím i v jiných v oblastech.

Martin Ferenec, generální ředitel slovenské pobočky SAP, zhodnotil situaci na Slovensku a přiblížil stav informatizace slovenské veřejné správy i některé zajímavé projekty. Václav Provazník z IBM Česká republika hovořil mimo jiné o tom, že již 4 dny po vyhlášení nouzového stavu IBM připravila chatbota Anežku, který pomáhal návštěvníkům webu ministerstva zdravotnictví s orientací ve složité situaci. Během prvního týdne odbavila Anežka 50 tisíc interakcí a umožnila lidem v callcentrech soustředit se na složitější problémy.

Vladimír Dzurilla, poradce předsedy vlády a zmocněnec vlády pro oblast IT, a Milan Ištván, prezident Partnerstvá pre prosperitu, se během panelové diskuse zaměřili na digitální stát z pohledu České republiky i Slovenska a na to, jaké výzvy obě země čekají v oblasti digitalizace. Diskutovali také o cloudových technologiích, umělé inteligenci a v závěru představili svoji vizi fungování moderního státu v roce 2030. V navazující panelové diskusi se Jan Halíř, ředitel sekce ekonomicko-správní v ČSSZ, a Ivo Rosypal, ředitel odboru provozu a rozvoje EKIS na Ministerstvu vnitra ČR, zabývali vybranými projekty české veřejné správy z IT pohledu, například elektronickou neschopenkou či portálem občana.

V odpoledním bloku vystoupili odborníci ze společností SAP a IBM ve třech separátních sekcích s dalšími příspěvky, v nichž se věnovali automatizaci agendových systémů, flexibilní realizaci inovativních procesů moderní veřejné správy, ekonomickému systému nové generace, personalistice pro 21. století a dalším tématům.

SAP

Strategií společnosti SAP je pomoci firmám stát se inteligentním podnikem. Jako lídr na trhu s podnikovým aplikačním softwarem pomáhá firmám všech velikostí a ze všech oborů k lepšímu fungování. 77 % světových výnosů z obchodních transakcí má co dočinění se systémy SAP. Technologie, jejichž součástí je strojové učení, internet věcí a pokročilé analytiky, pomáhají našim zákazníkům přetvořit jejich firmy v inteligentní podnikání. SAP poskytuje jednotlivcům a organizacím obchodní expertízu a rozvíjí spolupráci, díky níž jim umožňuje mít vždy náskok před konkurencí.

Společnostem zprostředkováváme jednoduché využití technologií, díky čemuž mohou náš software využívat tak, jak sami chtějí a bez komplikací. Naše end-to-end sady aplikací a služeb pomáhají zákazníkům z komerční i veřejné sféry a napříč 25 různými odvětvími v dosahování vyšších zisků, v přizpůsobování se aktuálním potřebám a ve schopnosti těžit z rozdílného přístupu. Díky celosvětové síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a uvědomělých lídrů pomáhá SAP ke zkvalitňování lidských životů. V České republice působí společnost od roku 1992 a dosud získala více než 1 300 zákazníků z oblasti podniků, finančních institucí a organizací veřejné správy. Součástí SAP v České republice je také SAP Services, SAP Ariba a SAP Concur.

Zdroj informací

SAP ČR, s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

30. ledna 2021

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

2. března 2024

AČCKA: Cestující autem tvoří 13 % rezervací u CK/CA

Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...

Reklama

Page generated in 1.4557 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál