Již dva tisíce lidí využilo novou digitální občanku České spořitelny

Již dva tisíce lidí využilo novou digitální občanku České spořitelny

Česká spořitelna zpřístupňuje svým klientům dlouho očekávanou službu, která může výrazně usnadnit jejich život při komunikaci se státem a zároveň urychlit rozvoj e-governmentu v Česku.

Během prvního týdne letošního roku již Česká spořitelna umožnila využívat bankovní identitu k prokázání totožnosti při vstupu do Portálu občana více než 460 tisícům klientů. Téměř dva tisíce klientů již se prostřednictvím Bankovní IDentity České spořitelny do Portálu občana přihlásilo.

Během ledna spořitelna aktivuje Bankovní IDentitu 1,8 milionu klientů, kteří ji až dosud využívali výhradně k přihlašování se do internetového bankovnictví George. Poté, co každý klient obdrží zprávu o možnosti používat Bankovní IDentitu nejen v České spořitelně, bude se moci přihlašovat i do Portálu občana stejně rychle a bezpečně, jako se přihlašuje do internetového bankovnictví George.

„Bankovní identita je moderní nástroj pro ověření totožnosti v online prostředí. Usnadní nám komunikovat z domova s úřady a v další fázi i se soukromými společnostmi. Je to v podstatě nová digitální občanka, pomocí které jednoduše online ověříte svou identitu. Nemusíte nikam chodit. Nemusíte si pamatovat spoustu přihlašovacích údajů. Stačí se digitálně přihlásit do České spořitelny tak, jak jste zvyklí,“ říká Petr Zíma, product owner ze squadu Bankovní identita.

Bankovní identita je klientova elektronická občanka, která poslouží k ověření totožnosti v online prostředí. V první fázi bude možné využít bankovní identitu k ověření totožnosti v komunikaci se státem (prostřednictvím Portálu občana), zhruba od poloviny roku pak bude využitelná ke stejnému účelu i v komunikaci se soukromoprávními poskytovateli online služeb. Díky ní už klient např. nebude muset posílat kvůli potvrzení totožnosti kopie svých dokladů. Navíc bude mít přehled, kdy a komu se ověřoval. Bankovní identita bude umět za klienta vyplnit i formuláře, lidé už nebudou muset dokola vyplňovat stále stejné údaje. Nemusí si vytvářet a pamatovat nová přihlašovací údaje a hesla – mohou používat jedny přihlašovací údaje pro více příležitostí.

Zásadní je i bezpečnost klientských dat. Ty zůstávají vždy v bance, banka je nikdy nesdílí s dalšími subjekty, pouze potvrdí totožnost klienta. Ztotožnění prostřednictvím bankovní identity je zdarma jak pro klienty, tak pro stát.

Kdo může s bankovní identitou využít elektronické služby státu? 

Klient, 

  • který je občanem ČR (má trvalý/přechodný pobyt), 
  • kterého jsme fyzicky ověřili v naší pobočce, 
  • který má uzavřenou smlouvu o Bankovní IDentitě, 
  • jehož vzdálený způsob identifikace u České spořitelny je zaregistrován u Národního identifikačního bodu jako prostředek ověření (což za klienta udělá Česká spořitelna). 

Co dalšího připravujeme na rok 2021 v oblasti bankovní identity?

Poskytnutí bankovní identity našim klientům pro účely komunikace se státem je teprve první krok. V roce 2021 umožní spořitelna třetím stranám (firmám), aby prostřednictvím společnosti Bankovní identita a.s. ověřovaly naše klienty ve svých procesech prostřednictvím bankovní identity. Díky tomu si například naši klienti jednoduše a plně digitálně uzavřou novou smlouvu s poskytovatelem energií či telefonním operátorem.

Výhledově bude možné bankovní identitu využívat např. pro změnu mobilního operátora nebo služby jiných soukromých společností, např. pojišťoven, dodavatelů energií, ostatních bank, půjčoven, sharingových společností, pro komunikaci s lékaři, školami, na nákup v e-shopech či podpis smluv.

Zdroj informací

Česká spořitelna, a.s. a NejBusiness.cz

Datum

14. ledna 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.4542 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál