Trh e-commerce má na kontě další rekord. Již během roku 2020 bylo zřejmé, že online segment zaznamená především kvůli pandemii Covid-19 historický boom snad ve všech aspektech. Předpoklady se potvrdily. V porovnání s rokem 2019 se vloni obraty velkých kamenných hráčů z online prodejů vyšplhaly na dvojnásobnou hodnotu. Někteří z prodejců zaznamenali dokonce vícenásobné nárůsty. Průměrná výše objednávky se nezvýšila a konverzní poměr vzrostl meziročně o 25 %. Statistiky přináší společnost Shopsys, která pomáhá největším hráčům digitalizovat jejich prodeje.
Podstatným dílem k dvojnásobným obratům velkých kamenných hráčů přispěli lidé, kteří upřednostňují běžné nakupování právě v kamenných prodejnách. Zatím, co v roce 2019 stále ještě drtivá většina nákupů probíhala tímto způsobem, pandemie Covid-19 v loňském roce v rozsáhlém měřítku tuto formu nakupování Čechům z pochopitelných důvodů znemožnila. Zákazníkům upřednostňujícím osobní návštěvy obchodů tak najednou prakticky nezbylo nic jiného než zvolit online formu nakupování. A právě z toho nejvíce těžili velcí kamenní hráči. Ti disponují silnými brandy a velkými databázemi často věrných zákazníků, které dokázali zmobilizovat k online nakupování. Paradoxně to tak byli právě velcí kamenní hráči, kteří si z rostoucího “online koláče” ukousli velké sousto právě na úkor “běžných” online hráčů.
“Avizovaný nárůst u kamenných hráčů mohl být pravděpodobně ještě vyšší, nicméně ne všichni byli na takový přesun do sféry online připraveni” říká Matěj Kapošváry, obchodní a marketingový ředitel společnosti Shopsys a pokračuje: “I když jde úroveň online prodeje u velkých kamenných hráčů nahoru, stále ještě můžeme najít celou řadu prodejců, kteří mají na svých e-shopech velký prostor ke zlepšení. Jako extrémní problém se na konci minulého roku ukázaly u některých prodejců také návazné procesy, jako vychystávání a expedice zboží či zákaznická podpora.”
O celou jednu čtvrtinu se u velkých kamenných hráčů meziročně zvýšil tzv. konverzní poměr, který představuje procentuální podíl lidí, jenž e-shop navštíví a nákup skutečně provedou. Ke zvýšení konverzního poměru došlo patrně proto, že lidé často neměli možnost nákup - konverzi - dokončit v kamenné prodejně.
Prognóza pro rok 2021 je podle společnosti Shopsys relativně jasná. “Všichni kamenní hráči budou chtě nechtě muset do e-commerce investovat podstatně větší část svých finančních zdrojů, než byly dosud zvyklé. Jejich e-shopy pro ně už nadále nemohou být pouze doplňkovým prodejním kanálem” dodává Kapošváry. Hlavním směrem, kterým se zejména velcí online i offline prodejci vydají, bude propojování světů online a offline. Cílem bude nabídnout možnost zákazníkovi být plnohodnotně obsloužen na všech kanálech, a poskytnout mu tak maximální možnou míru komfortu.
Společnost Shopsys pomáhá předním B2B i B2C hráčům digitalizovat jejich prodeje a uspět v omnichannel světě. Pro své zákazníky je spolehlivým full-service e-commerce partnerem s nejlepšími technologiemi a mnohaletým know-how. S vlastní globální e-commerce platformou Shopsys Framework expanduje do zahraničí za podpory investorského fondu Reflex Capital Ondřeje Fryce. Mezi největší klienty, o které se stará přes 70 IT odborníků, patří SCONTO Nábytek, Mountfield, OKAY Elektrospotřebiče, Démos, B2B Partner, Office Depot, Agátin svět nebo Superzoo.
Shopsys s.r.o. a NejBusiness.cz
8. ledna 2021
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...