Covid-19 a růst digitálních plateb tlačí na transformaci bank a platebních systémů, říká nová studie Accenture

Covid-19 a růst digitálních plateb tlačí na transformaci bank a platebních systémů, říká nová studie Accenture

Podle nové zprávy společnosti Accenture musí banky modernizovat své platební systémy a přejít k digitálním platbám. Vyžaduje to změna chování lidí v souvislosti s pandemií covid-19. Do roku 2023 se téměř 420 miliard transakcí v hodnotě 7 bilionů dolarů přesune z hotovosti na karetní transakce či digitální platby. A do roku 2030 se toto číslo zvýší až na 48 bilionů dolarů. Tři čtvrtiny (75 %) dotazovaných bankovních manažerů tvrdí, že pandemie zvýšila naléhavost modernizace platebních systémů. 

„Covid-19 urychlil přechod na digitální platby tempem, které banky nemohly předvídat," říká Karel Kotoun, manažer Consulting & Strategy společnosti Accenture. „Pandemie tak trvale změní způsob, jakým lidé nakupují a platí. Zatímco investice bank do nových platebních systémů se musí zaměřit na přijetí měnící se dynamiky spotřebitelů a zlepšení zákaznické zkušenosti,“ dodává. 

Zpráva přináší takzvaný index narušení plateb, který měří současnou i budoucí úroveň narušení tohoto odvětví. Z indexu vyplývá, že tento trend je nejsilnější v USA, těsně následovaném Velkou Británií. Zde se lidé nejčastěji rozhodují využít nových způsobů placení a nebankovní instituce mají největší šanci se chopit příležitosti poskytovat platební služby. 

„Covid-19 způsobil, že spotřebitelé jsou otevřenější digitálním finančním transakcím a tento posun zvyšuje konkurenci, protože poskytovatelé alternativních plateb soupeří o podíl na trhu," říká Alan McIntyre, vedoucí sekce globálního bankovnictví v Accenture. „Možnost posilování elektronických plateb pro banky se v různých zemích liší v závislosti na charakteru místních podmínek. Na vyspělých trzích – například v západní Evropě – lze očekávat změny pouze dílčí. Největší příležitosti mají trhy, jako je jihovýchodní Asie a Latinská Amerika, kde využívání hotovosti dominovalo a v některých regionech dokonce vzrostlo i během pandemie.“ 

„Zatímco transformace plateb je součástí širšího úsilí většiny bank o digitální transformaci, dvě třetiny (65 %) vedoucích pracovníků bank uvedly, že náklady na údržbu starších technologií v jejich platebních systémech brání jejich schopnosti investovat do nových zákaznických řešení. Přestože mnoho bank již adoptovalo cloudová řešení v jiných oblastech svého podnikání za účelem zvýšení své provozní odolnosti, pouze 38 % z nich investuje do cloudových systémů pro platby. Accenture v této době začala výrazně investovat do projektu Cloud First, který pomáhá podnikům urychlit přechod do cloudu,“ konstatuje Martin Trčka, Senior Manager z Accenture ČR. 

Banky uvízly v cyklu vylepšování svých platebních systémů pomocí ad-hoc technologických řešení, aby udržely nové průmyslové standardy a zároveň snižovaly náklady, Banky se probouzí do reality a zjišťují, že způsob, jak provést a dosáhnout smysluplné změny, je učinit z modernizace plateb prioritu podnikání a že řešení tohoto problému nelze omezit pouze na IT oddělení, dodává Kotoun. 

Accenture 

Accenture je globální společnost poskytující profesionální služby v oblasti digitalizace, cloudu a kybernetické bezpečnosti. Díky propojení zkušeností a specializovaných dovedností ve více než 40 průmyslových odvětvích nabízíme služby v oblastech poradenství & strategie, Interactive, Technology a Operations – a to díky podpoře největší celosvětové sítě Advanced Technology a Intelligent Operations center. Našich 506 000 zaměstnanců využívá možnosti nejnovějších technologií i lidské vynalézavosti v práci pro klienty ve více než 120 zemích. Díky síle změn vytváříme hodnoty a zvyšujeme úspěšnost našich klientů, lidí, akcionářů, partnerů i celé společnosti.

Zdroj informací

Accenture Services, s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

5. ledna 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.155 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál